Reklama

Reklama

Extraktoři

(seriál)
  • angličtina Extractors (festivalový název) (více)
všechny plakáty
Trailer
Česko, 2023, 6 h (Minutáž: 60 min)

Hrají:

Pavla Gajdošíková, Jakub Štáfek, Jan Révai, Ján Koleník, Jitka Schneiderová, Sofie Anna Švehlíková, Gabriela Heclová, Michaela Petřeková, Jiří Štrébl (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Čerstvě vytvořený tým české zpravodajské služby má za úkol pomáhat Čechům, kteří se v zahraničí ocitli v nouzi. Potřebují k tomu nejen špičkový výcvik a fyzickou kondici, ale i jazykové znalosti, kulturní a politický přehled, bystrý úsudek, schopnost rychle se rozhodovat. (Voyo)

Recenze uživatele castor k tomuto seriálu (7)

Extraktoři (2023) 

Potěší kamera ostříleného Vladimíra Smutného, potěší herecké obsazení, potěší téma, protože špionážní žánr je v našich končinách nedostatkovým zbožím. A vlastně potěší i ambice. Poznáváme dvě holky, které se vydaly do Indie. Ale berou to přes sousední Pákistán. Chyba veliká. Poznáváme i zvláštní agenty z týmu zpravodajské služby, kteří v cizině pomáhají krajanům z nesnází. Instrukce ale bohužel dostávají z Prahy, ve které se hodně mluví a místy to dost skřípe. Dialogově, situačně. V hlavní roli vystupuje šéfka rozvědky, ovšem její zapálenost působí lehce úsměvně (neokoukaná Gajdošíková se sem typově prostě příliš nehodí), stejně jako „kancelář“ v podobě nějaké opuštěné továrny s černým SUV. K tomu její IT kolega Spinner, který je přehlídkou klišé, všude samý neon, spousta záběrů z dronu, silácké dialogy či tklivá hudba, kdykoliv se ocitneme u unesených dívek. Naopak Révai se Štáfkem nevypadají s útočnými puškami vyloženě směšně. Vedlejší linie (včetně té rodinné) nestrhnou, řada scén je dost přihlouplých. Ale na tuzemský píseček to lehce nadprůměrné je, body ovšem po celou dobu srážel zejména scénář, přílišné kopírování a dělání ramen i neochota budovat zajímavé charaktery. Prostě hlavně škoda, že se bereme tak moc vážně. ()

Únos (2023) (E01) 

Potěší kamera ostříleného Vladimíra Smutného, potěší herecké obsazení, potěší téma, protože špionážní žánr je v našich končinách nedostatkovým zbožím. A vlastně potěší i ambice. Poznáváme dvě holky, které se vydaly do Indie. Ale berou to přes sousední Pákistán. A v jihozápadní provincii Balúčistán je unesou neznámí ozbrojenci. Poznáváme i zvláštní agenty z týmu zpravodajské služby, kteří v cizině pomáhají krajanům z nesnází. Instrukce ale bohužel dostávají z Prahy, ve které se hodně mluví a místy to dost skřípe. Dialogově, situačně. V hlavní roli vystupuje „šéfka“ rozvědky, která případ dostane na starosti, zatím má ale myšlenky víc ponořené u bohatého arabského šejka, který u nás sexuálně zneužíval dospívající dívky a hrozí, že jeho vyšetřování skončí v rodné zemi. A její zapálenost zatím působí lehce úsměvně. Stejně jako jejich kancelář v podobě nějaké opuštěné továrny. Amerika volá. ()

Tým (2023) (E02) 

Snažíme se (rozuměj kopírujeme) moc. Zapálená šéfová Leona, která neuhne ani před ministrem, její IT kolega Spinner, který je přehlídkou klišé, všude samý neon, spousta záběrů z dronu, silácké dialogy, kancelář v industriálním skladu s černým SUV či tklivá hudba, kdykoliv se ocitneme v pákistánském Balúčistánu. Právě tam totiž zmizely dvě holky (inspirováno skutečným únosem českých dívek z roku 2013), vnímáme nejen to, co prožívají ony, ale i jejich rodiny. Neokoukaná Pavla Gajdošíková mě v Chybách moc bavila, sem se ale typově příliš nehodí. Její rodinné trable jsou nezajímavé, navíc divák už asi tuší, co vzejde z pátrání její sestry. A její opakované soulože s přítelem jsou nijaké. Plus to neustálé překrývání ručníkem/prostěradlem radši nekomentuju… Prostě zatím hlavně škoda, že se bereme tak vážně. ()

Naděje (2023) (E03) 

Není to zlé, ale tvůrci se prostě točí v kruhu průměrnosti. Ve zraněné noze je infekce, ale dobrou zprávou je, že dívky žijí a že si únosci hodlají především vydělat, tzn. žádný Talibán a řezání hlav. Snad. Je tu první zveřejněné video, ze kterého jediná hmatatelná stopa vede do Německa k člověku, který by mohl znát únosce. Tvůrci stále tu a tam vytahují vedlejší linie: tu rodinnou (ségra navštíví matriční úřad) i tu skrze šejka (jasný odkaz ke kauze katarského prince). Zatímco u dívek nějakou psychiku/emoci vnímáme, o pocitech a problémech vyšetřovatelů se nedozvíme nic, respektive vše je schované za siláckými dialogy a gesty. Celkově srozumitelné, ale plné klišé… ()

Bouře (2023) (E04) 

Zřejmě nejlepší díl seriálu. Dívky poznávají afghánskou matku s dcerou a vytvoří si k nim vazbu. Ta problematičtější z dvojice chce pláchnout, jiné východisko nezná. Nicméně stále rekapitulujeme nejznámější stereotypy aneb Evropan/Američan ocitnuvší se v arabské zemi. Pražáci každopádně (zase docela snadno) získávají lokalizaci místa a přesouvají se do nehostinných hor. Snad první díl, který nemá vyloženě přihlouplé scény, dokonce by se dalo mluvit o napětí a snaze zostřit hrany. Pánové Révai se Štáfkem totiž s útočnými puškami nevypadají vyloženě směšně. Jen s těmi charaktery prostě (obecně) neumíme pracovat. ()

Dohoda (2023) (E05) 

Minule jsem dal čtyři hvězdy, protože kromě věšení prádla, veledůležitého čučení vyšetřovatelů do obrazovek počítačů, pronášení siláckých vět a chování se, že jezdí do Pákistánu dvakrát měsíčně, šlo o díl, který nebyl nijak prázdný a neobsahoval vyloženě hloupé scény. Pátá epizoda ale jde zase kvalitativně dolů. Ve druhém videu se dívky prakticky loučí se svými nejbližšími. Možnost jednat s únosci o výkupném přichází z „nečekané“ strany. Štáfkovo plížení mezi naleštěnými bouráky je jak z jiného žánru. Rodinné peripetie Leony už otravné a nikam nevedoucí. Příliš ramenatý tón pořád vadí, protože vůbec není potřeba. ()

Svoboda (2023) (E06) 

194. den únosu. To už je darda. Předání výkupného se blíží, Štáfek se válí v posteli s Mottlovou a pere se se svými démony (další nezvládnutá snaha přiblížit se západním projektům), Gajdošíková kroutí ruce kantorovi, co si vystřelil z její dcery, a unesené holky (které se nebaví jazykem – prostě přirozeněji – odpovídajícímu jejich věku) doufají, že pojedou domů. Od začátku mám problém s přesvědčivostí postav, navíc tu máme finále, tak bych čekal víc napětí a méně naivity. Celkově solidní námět, vesměs dobré herectví, místy slušná atmosféra. Na tuzemský píseček lehce nadprůměrné, body ale po celou dobu srážel zejména scénář, přílišné kopírování a dělání ramen i neochota budovat zajímavé charaktery. ()

Reklama

Reklama