Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Had Plissken se vrací. Velký divácký úspěch akčního sci-fi thrilleru Útěk z New Yorku z roku 1981 (který se u nás v kinech nehrál, ale záhy po revoluci patřil k oblíbeným videohitům) inspiroval jeho režiséra Johna Carpentera, aby o patnáct let později natočil Útěk z L.A. Použil velmi podobný syžet a pouze se přesunul z východního na západní pobřeží Spojených států. V roce 2013 je po velkém zemětřesení Los Angeles ostrovem, který není součástí nových Spojených států. Slouží jako obrovské vězení pro všechna individua, jež byla vyhoštěna ze země, která se v reakci proti rostoucímu násilí a úpadku morálky stala policejním státem. Jednooký hrdina prvního snímku Had Plissken (Kurt Russell) je tu znovu poslán na téměř beznadějnou misi. Má získat černý kufřík, kontrolující satelitní rozvody elektrické energie, který na ostrov zavlekla rebelantská prezidentova dcera. Jako zvláštní pobídku dostane do krve virus, který jej bez protilátky do deseti hodin zabije… Carpenter dostal k dispozici značný rozpočet 50 milionů dolarů (skoro desetkrát tolik než stál Útěk z New Yorku) a využil ho k pochmurné evokaci zdevastovaného města, v jehož rozpadlých ruinách se pohybují bizarní postavy nejrůznějších zločinců a zkrachovalých existencí. Kurt Russell (který se tentokrát podílel na scénáři i na produkci) hraje Plisskena jako znechuceného cynika, jemuž na budoucnosti nových Spojených států pramálo záleží a hodlá si pouze zachránit vlastní kůži. Zručně natočený snímek plný akčních scén je jen lehce zahalenou parodií na temné postkatastrofické filmy, jež především v devadesátých letech vznikaly jako na běžícím pásu pro potřeby nenasytného videotrhu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (295)

Visáč 

všechny recenze uživatele

Pokračovanie osudov Snakea Plisskena drví všetko, s čím za posledných dvadsať rokov Carpenter vyrukoval. Útek z New Yorku bol temný a depresívny, zato v L.A. sa hláškuje na každom rohu, hádže na kôš ako o život (bez úvodzoviek), lieta na rogale a umiera rukou školákov vyzbrojených automatmi. Kurt je nehorázny macher a keď spolu s Fondom rošťácky surfujú na vlne tsunami, dostáva výraz "cool" úplne novú dimenziu. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Až doposud by se u Carpenterových devadesátkových fláků nedal vliv devítkového desetiletí prakticky nijak zjistit. V Escape from L.A. nicméně konečně udeřily s obří pompou. Nejde jen o ty obscénní digitální triky, díky nimž některé scény budou podle mě v budoucnu stavebním kamenem dosud neexistujícího uměleckého směru, nýbrž i o ty šedé prázdné chodby militárních komplexů, pytlovité overaly, explotace městských subkultur i hédonistická žánrová sebeuvědomělost. Je to přesně takové, jako když koupíte děcku hromady lega z různých řad a ono si to pospojuje dohromady dle vlastního uvážení bez jakýchkoli limitů reality. Debilní? Jo. Hnusně vypadající? Jasně. Zábava? Jo, ale upřímně na papíře to muselo vypadat líp. Karpoš velký rozpočty neumí. ()

Reklama

Paldini 

všechny recenze uživatele

Film se nebere vůbec vážně. Snake je ultratvrďas a macho, se kterým skoro celý film každý druhý vyjebává. Dobrá byla hláška jedné postavy, se kterou se Snake na své pouti L.A. setkal: "Snakeu, tebe prý nikdy nechytili." Cha chá, Snake se totiž nechá ve filmu chytit do každé připravené pasti. Nicméně na konci přechytračí celý svět a konečně si může zapálit cigáro a snad si užije i nějaký nemanželský sex. Jo a čtvrtou hvězdičku přidávám za vymazlené postavy plastického chirurga Bruce Cambella, transsexuála Pam Grier a surfaře Petera Fondy. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Po technické stránce místy až zoufalé hrozné (snad všechny trikové scény jsou nebývale nevěrohodné a směšné) a i scénář je bohužel těžká slátanina, ale za úchvatně ikonického béčkového hrdinu (kožený oblek, dlouhé husté vlasy a samozřejmě páska přes oko), dobře obsazené vedlejší role (Buscemi, Grier a zejména Bruce Campbell) a hlavně za neobvyklý (z hlediska žánru) a neuvěřitelně cool konec, který vyvolá silný pocit satisfakce (tedy pokud máte alespoň trochu pochopení pro anarchii a rebelii) a u někoho možná i katarze (Tetsuova zmínka o KLUBU RVÁČŮ je hodně přesná), tomuhle Carpenterově zfetovanému úletu přeci jen ty 3* dám... 50 % ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Snake is back! Patnáct let po kultovním a špinavém sci-fi filmu Útěk z New Yorku, se John Carpenter a Kurt Russell vrátili, aby fanouškům původního snímku dali nášup. Někdo tímto snímkem opovrhuje, někdo ho vynáší do nebes, já volím zlatou střední cestu. Útěk z L.A. asi nedosahuje kvalit svého staršího brášky (hlavně tady není ona pověstná osmdesátková atmosféra a ani být nemůže), ale rozhodně to není jen špatné béčko, jak někteří uživatelé zmiňují. I tento kousek časem dozraje a až se bude na 90. léta nostalgicky vzpomínat, bude třeba i toto dílko klasikou svého žánru. John Carpenter to zvládl se ctí. Tři a půl zaokrouhleno nahoru. P.S. Od začátku do konce parádní hudba! ()

Galerie (91)

Zajímavosti (13)

  • Počas natáčania filmu Kurt Russell trénoval basketbal, pretože všetky koše v záberoch chcel dať sám. Vďaka talentu sa mu to podarilo a dokonca trafil aj cez celé ihrisko. (Abiosis)
  • Keď je Kurt Russell vedený cez chodbu, dôjde medzi ním a chlapcom v čiapke k očnému kontaktu. Toho chlapca hrá jeho skutočný syn. (Abiosis)
  • Film byl ve vývoji přes deset let. Psaním scénáře začal Luck Coleman již v roce 1986. (Terva)

Související novinky

Kdo uteče z New Yorku?

Kdo uteče z New Yorku?

30.08.2014

Hollywood se snaží Snakea Plisskena vzkřísit už nějaký ten pátek. Slavný tvrďák z Útěku z New Yorku a Útěku z L.A. by ale nadále neměl disponovat tváří Kurta Russella. Na scénu nastoupí mladá tvář,… (více)

Návrat Johna Carpentera

Návrat Johna Carpentera

22.01.2008

Seriál Masters of Horror vytáhl z hrobů několik žánrových mistrů a ukázal jim, že fanoušci na ně nejenže nezapomněli, ale pořád stojí i o jejich novou tvorbu. Minulý týden jsme psali, že na vlně… (více)

Reklama

Reklama