Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Ramón je již 30 let upoután na lůžko a jeho rodina se o něj stará. Jediný pohled na svět mu umožňuje pouze okno v jeho ložnici. Dívá se na moře, na které se často plavil a na kterém utrpěl úraz, který zkrátil jeho mládí. Od té doby má jediné přání - důstojně ukončit svůj život. Jeho svět je však převrácen naruby příchodem dvou žen: Julie, právničky, která mu pomáhá v jeho úsilí legálně ukončit svůj život; a Rose, žena z vesnice, která se ho snaží přesvědčit, že život za to stojí žít až do konce. Obě ženy jsou zaujaty Ramónovou poutavou osobností a jsou nuceny se samy sebe ptát po důvodech, které ovládaly jejich životy až potud. Ramón ví, že pouze jedna z nich, která ho skutečně miluje, mu pomůže podstoupit tu poslední cestu. Pravdivý životní příběh Španěla Ramona Sampedra, který 30 let vedl kampaň za právo na euthanasii a za právo na svou vlastní smrt.

Film byl na MFF v Benátkách oceněn stříbrným lvem a také Volpi cupem za herecký výkon hlavního představitele, získal i Oscara za nejlepší cizojazyčný film. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (304)

POMO 

všechny recenze uživatele

Vysoká úroveň hereckých výkonov (hlavne toho Bardemovho) a citlivosť režijného prístupu k psychológii si možno nezaslúžia toľkú sentimentalitu. Tá totiž filozofický potenciál potápa do sĺz, určených divákom telenoviel. Ale možno to Alejandro Amenábar robí schválne, aby oslovil čo najširšie publikum. V mojich očiach tým však jeho film tak trochu stráca na hodnote a stáva sa skôr ideálnym večerným TV filmom, ako veľkým príbehom na kino plátno. Ale čert to ber - slzil som a pri jednej scéne som onemel - pri scéne lietania. Presne takto vyzerajú moje „lietajúce sny“. Nádhera. ()

Aidan 

všechny recenze uživatele

Svou formou jde o lehce sentimentální, ale rozhodně působivý snímek. Tato působivost je zde však spíše ke škodě. Jedná se totiž více o otevřenou agitaci ve prospěch euthanasie (respektive „asistované sebevraždy“) než o meditaci nad přípustností či nepřípustností takového řešení. Ti dva, kdo se ve snímku odváží sympatickému, charismatickému Ramonovi odporovat, jsou divákům představeni jednak jako sobecký cholerik jednak jako vlezlý, samolibý páter bez vhledu a empatie. V oné klíčové debatě „z patra do patra“ mezi Ramonem a stejně postiženým knězem nejde o souboj argumentů, ale dojmů, přičemž jeden z diskutujících je a priori zesměšněn. Vzhledem k závažnosti otázky, o niž se tu jedná, považuji takovou prezentaci za ránu pod pás. Výsledkem je povedená propaganda, kterou nedokážu považovat za umění. Kdyby totiž někdo natočil přesvědčivý film, s podmanivou hudbou a dech beroucími hereckými výkony, v němž by hlavní hrdina bojoval třeba za „důstojnou smrt“ pro mentálně postižené, jejichž život beztak nemá cenu, měl bych takové dílo také za zlé, i kdyby si jinak koledovalo o Oscary ve všech myslitelných kategoriích. ()

Reklama

heyda 

všechny recenze uživatele

Nejdřív jsem byl dost skeptický ohledně tématu, ale ti Španělé tomu dali takovou zvláštní atmosféru a několika scénami mě celkem vyrazili dech (např. jak vstane a odletí k moři). Škoda jen, že v určitých pasážích se to vleče a to zpracování trošičku připomíná Rosamundu. Ale je to kvalitní film, minimálně svým obsahem. 75% ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Nádhera. Filmy zobrazujúce osudy ľudí pripútaných na posteľné lôžko ('Le Scaphandre et le papillon') určite nie sú pre diváka psychicky ľahkou záležitosťou a tento príbeh vyrval a rozštiepil moje citové rozpoloženie do absolútnej prázdnoty a zároveň ma naplnil úžasnými pocitmi z dokonalosti filmu samotného. Alejandro Amenábar dokazuje, že sa vie pohybovať v každom žánrovom prostredí a ani skutočný príbeh s potrebou jemnosti spracovania a citlivej prípravy každého okamihu, mu nie je cudzí. Takisto aj Javier Bardem dokazuje hereckú excelentnosť tým, že oscarový výkon je možné predviesť s postavou, ktorá má úplne paralyzované telo a hýbať môže len hlavou. Každá minúta bola naplnená skvelým herectvom aj zo strany ostatných hercov, minúty ubiehali rýchlo pod vplyvom dokonalých dialógov a skvelej réžie. Na doplnenie obrazu o pocitoch podobne trpiacich ľudí a možnostiach asistovanej samovraždy odporúčam malý dokument 'The Suicide Tourist'. 95%. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

V tomto filme ma hereckym vykonom Javier Bardem skutocne prekvapil, kedze som ho spoznal ako nebezpecneho zabijaka v thrilleri bratov Coenovcov TATO KRAJINA NIE JE PRE STARYCH (2007). Tu si pre zmenu zahral cloveka, ktory po nicom inom netuzi, ako po smrti, pretoze je ochrnuty celym telom a cloveku, ktory tuzi po dobrodruzstve, cestovani a osobnych zazitkoch mu to nijak nezazlievam a necudujem sa, ze sa mu jednoducho nechce zit. Tema o eutanazii je dost diskutabilna a iba prednedavnom som videl podobny film DOKTOR SMRT (2010) s Al Pacinom, ktory pomahal ludom tuziacim po smrti ilegalnym sposobom dostat sa na onen svet. Taktiez mozem odporucit francuzsku dramu SKAFANDER A MOTYL (2007) o muzovi ktory taktiez ochrnul celym telom po mozgovej prihode. Hudbu vo filme Hlas mora zlozil samotny reziser Amenabar a taktiez musim pochvalit krasne kamerove zabery z vtacej perspektivy. Tak ako uzivatelka Madison spomenula v komentari, aj ja by som chcel mat aspon na chvilku kridla, aby som sa mohol pokochat nad krasnou prirodou tak, ako kamera v tomto filme. ________ Javier Bardem - (Ramón Sampedro) +++ Belén Rueda - (Julia) +++ Lola Dueñas - (Rosa) +++ Mabel Rivera - (Manuela) +++ Celso Bugallo - (José) +++ Clara Segura - (Gené) +++ Joan Dalmau - (Joaquín) +++ Alberto Jiménez - (Germán) +++ Produkcia: Alejandro Amenábar +++ ()

Galerie (27)

Zajímavosti (14)

  • ***SPOILER: Po siedmych rokoch sa Ramona Maneiro v rozhovore pre španielsku talk-show priznala, že pomáhala Ramónovi s prípravou jeho "nápoja smrti". Povedala: "Urobila som to z lásky". (genetique)
  • Javier Bardem musel svou energii soustředit na výrazně namaskovaný obličej a vyjádřit vše potřebné jemnou mimikou. Ke všemu se současně musel vyrovnávat i s obtížným galicijským dialektem. (Michelle75)
  • Pár dní po smrti Ramóna Sampedra bola jeho blízka priateľka Ramona Maneiro zatknutá a obvinená za pomoc pri jeho samovražde. Neskôr bola ale prepustená z dôvodu nedostatku dôkazov. Žiadne ďalšie obvinenia v spojení s Ramónovou smrťou už neboli nikdy vznesené. (genetique)

Související novinky

Amenábarův scenárista točí sci-fi

Amenábarův scenárista točí sci-fi

16.03.2015

Mateo Gil, několika cenami Goya oceněný španělský spoluscenárista tří filmů Alejandro Amenábara – konkrétně Otevři oči, Hlas moře a Agora – se poslední roky pokouší i o režii. Po dobře přijatém… (více)

Rachel Weisz se vrací do Egypta

Rachel Weisz se vrací do Egypta

15.02.2008

Ten Alejandro Amenábar je ale tajnůstkář! Tvůrce Těch druhých a oscarového Hlasu moře o sobě dlouho nedal slyšet a teď se najednou vytasí s historickou podívanou, která se s rozpočtem 73 milionů… (více)

Reklama

Reklama