Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sběračka a prodavačka lotosových květů, rikša, zamilovaný do prodejné dívky, která sní o tom, že jednou se za jednoho ze svých klientů z klimatizovaných hotelů provdá, chlapec, vlastním otcem vyhnaný na ulici s kufříkem drobného zboží, duchovní učitel, vzdorující svému postižení vlastní poezií a Američan, zoufale hledající dosud neznámou dceru, plod svého dávného mladického okouzlení - ti všichni tvoři pestrou mozaiku příběhů, odehrávajících se v ulicích Ho Či Minova Města. Historie i současnost, realita i sny, dolar i dong, poezie i každodenní boj o živobytí, takový je působivý obraz současného Vietnamu, který Tony Bui předvedl za velkého diváckého zájmu na mnoha mezinárodních festivalech. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

Steffa. 

všechny recenze uživatele

Linie příběhu se krásně propojují a tvoří citlivě vyprávěný příběh o lidském neštěstí, obětavosti, touze, ale i splněných přáních. Je v něm několik dojemných momentů (například, když si chlapec nosící kufřík sedne v obchodě s televizemi a zadívá se na obrazovku, na které právě běží animovaný film a člověku dojde, že se vlastně jedná o malého chlapce, který se už teď tahá po nocích tmou a prodává zbytečnosti, aby se uživil, ale i chvíle, kdy rikša vezme dívku do aleje stromů, ze kterých neustále padají květy, tak, jak to prožívala, když byla ještě mladá a plná naděje do budoucnosti, která ale dopadla úplně jinak). ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Päť jemne prelínajúcich sa príbehov z predmestia Vietnamu majú síce krehké jadro, ktoré je podľa mňa kriticky no esenciálne znázornenie kultúry a sociálnej štruktúry Vietnamu. Triezvy pohľad na vec mi aj tak smrdel viac Americkou produkciou ako Vietnamskou, a nie len preto, že tam hral Harvey Keitel alebo by som mal niečo proti USA. Radšej by som bol za čisto Vietnamský film aj keby nebol na tak technickej úrovni, ktorý by zachytával náladu tejto krajiny, no tak či onak išlo pekný film, plný nevyslovených poetických slov, naivnej romantiky avšak zároveň znázornenie každodenného boja o prežitie. ()

Reklama

GrooveJump 

všechny recenze uživatele

Vyměknout , při sledování tohoto nádherného narativního skvostu, je vlastně povinnost. Obrovská sociální věrohodnost, nejvyšší dávka exotičnosti, byť za doprovodu jednoduchého děje, který působí maximálně hluboce. Film je vhozenou rukavicí pro masovou jihokorejskou "milostnou" a né vždy kvalitní produkci. Vlastně by mne zajímal názor z řad česko-vietnamského diváctva. Já s klidným svědomím hodnotím tento "subjektivně zabarvený popis" Vietnamu, včetně obrovské (a pro někoho občas i nezdravé) dávky romannce ve svém závěru, nejvyšším možným hodnocením. Mnohokrát tak děkuji jednomu váženému človíčkovi, který mne na tento film upozornil (respekt)... ()

solskjaer 

všechny recenze uživatele

Z Vietnamsko - Amerického filmu TŘI SEZÓNY jsem byl tak unešen , že jsem se místy absolutně ponořil do lotosových květů, rozpálených měst a chatrčí, a cítil vůni ručně balených cigaret a prašných cest. Kameraman se při tomto filmu bavil a jde to znát z každého detailu který natočil! Na druhou stranu vás film pobouří a ukáže vám jaké to ve Vietnamu opravdu je, pracující děti, prostituce , téměř nulová zaměstnanost, chudoba kam se podíváš. I takový je ovšem Vietnam. Střídání těchto protipólů je ovšem velemistrovsky zvládnuté. Film TŘI SEZÓNY jsou vlastně tři životní příběhy s různým koncem a různým charakterem - všechny vás ale určitě osloví, zaujmou a dojmou. ()

Narciska 

všechny recenze uživatele

Člověk se musí trochu obrnět trpělivostí a možná stoickým klidem, nebo s ohledem na kořeny kultury, z níž příběh pochází, po vzoru východní filozofie nechat tiše plynout čas, spojit se s jeho proudem a za vědomého oddechování plynout spolu s ním. Pak si můžete nechat svoji oproštěnou mysl naplnit romantickými obrazy dívek zbírajících lekníny, mučivostí nekonečných provazců deště, čistou láskou a krásou bezpodmínečné oddanosti. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Kromě hlavní role zastával Harvey Kaitel i funkci výkonného producenta filmu. (Jonason185)
  • Během natáčení byli fillmaři pod stálým dozorem vietnamských inspektorů, pravděpodobně z politických důvodů. Jednalo o první společný celovečerní film natočený poté, co v roce 1994 USA zrušili embargo na Vietnam. (Jonason185)

Reklama

Reklama