Obsahy(1)
Sběračka a prodavačka lotosových květů, rikša, zamilovaný do prodejné dívky, která sní o tom, že jednou se za jednoho ze svých klientů z klimatizovaných hotelů provdá, chlapec, vlastním otcem vyhnaný na ulici s kufříkem drobného zboží, duchovní učitel, vzdorující svému postižení vlastní poezií a Američan, zoufale hledající dosud neznámou dceru, plod svého dávného mladického okouzlení - ti všichni tvoři pestrou mozaiku příběhů, odehrávajících se v ulicích Ho Či Minova Města. Historie i současnost, realita i sny, dolar i dong, poezie i každodenní boj o živobytí, takový je působivý obraz současného Vietnamu, který Tony Bui předvedl za velkého diváckého zájmu na mnoha mezinárodních festivalech. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (23)
Člověk se musí trochu obrnět trpělivostí a možná stoickým klidem, nebo s ohledem na kořeny kultury, z níž příběh pochází, po vzoru východní filozofie nechat tiše plynout čas, spojit se s jeho proudem a za vědomého oddechování plynout spolu s ním. Pak si můžete nechat svoji oproštěnou mysl naplnit romantickými obrazy dívek zbírajících lekníny, mučivostí nekonečných provazců deště, čistou láskou a krásou bezpodmínečné oddanosti. ()
-4* Jedná se o povídkový film (mimochodem můj první vietnamský), kdy se jemně jednotlivé příběhy proplétají a vytvářejí milou poetickou mozaiku, která zobrazuje obyčejný život ve Vietnamu. Je zajímavé, že na rozdíl od mých vzpomínek z tamní návštěvy se tu kupodivu neobjevuje ani jediný náznak politického režimu, protože těm komunistickým symbolům se normálně nevyhnete. To byla jen taková poznámka na okraj a jinak na mě udělal film dobrý dojem, takže ho můžu zejména artovým vyznavačům doporučit. A asi můžu na závěr i naznačit, že má film optimistické vyznění, takže se nemusíte žádného velkého dramatu bát. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Tomuhle nemám co vytknout. Mně osobně to velmi oslovilo. Nádherný poetický film o několika převážně vietnamských osudech, jen Harvey Keitel si střihl amíka co tu kdysi nejen bojoval ale i miloval a teď hledá dceru... Okouzlující, barevné, včetně nádherné hudby. Závěrečné píseň - Do Ai , vám bude ještě dlouho znít v uších i po skončení titulků. Tahle koprodukce se velmi vydařila! Kdo se bojí asijských filmů z důvodu nechápání jejich obsahu, může začít tímto. * * * * ()
Linie příběhu se krásně propojují a tvoří citlivě vyprávěný příběh o lidském neštěstí, obětavosti, touze, ale i splněných přáních. Je v něm několik dojemných momentů (například, když si chlapec nosící kufřík sedne v obchodě s televizemi a zadívá se na obrazovku, na které právě běží animovaný film a člověku dojde, že se vlastně jedná o malého chlapce, který se už teď tahá po nocích tmou a prodává zbytečnosti, aby se uživil, ale i chvíle, kdy rikša vezme dívku do aleje stromů, ze kterých neustále padají květy, tak, jak to prožívala, když byla ještě mladá a plná naděje do budoucnosti, která ale dopadla úplně jinak). ()
Z Vietnamsko - Amerického filmu TŘI SEZÓNY jsem byl tak unešen , že jsem se místy absolutně ponořil do lotosových květů, rozpálených měst a chatrčí, a cítil vůni ručně balených cigaret a prašných cest. Kameraman se při tomto filmu bavil a jde to znát z každého detailu který natočil! Na druhou stranu vás film pobouří a ukáže vám jaké to ve Vietnamu opravdu je, pracující děti, prostituce , téměř nulová zaměstnanost, chudoba kam se podíváš. I takový je ovšem Vietnam. Střídání těchto protipólů je ovšem velemistrovsky zvládnuté. Film TŘI SEZÓNY jsou vlastně tři životní příběhy s různým koncem a různým charakterem - všechny vás ale určitě osloví, zaujmou a dojmou. ()
Galerie (4)
Photo © October Films
Zajímavosti (2)
- Kromě hlavní role zastával Harvey Kaitel i funkci výkonného producenta filmu. (Jonason185)
- Během natáčení byli fillmaři pod stálým dozorem vietnamských inspektorů, pravděpodobně z politických důvodů. Jednalo o první společný celovečerní film natočený poté, co v roce 1994 USA zrušili embargo na Vietnam. (Jonason185)
Reklama