Režie:
Charlie ChaplinScénář:
Charlie ChaplinHrají:
Charlie Chaplin, Roscoe 'Fatty' Arbuckle, Chester Conklin, Charles Murray, Minta Durfee, Charley Chase, Mabel Normand, Billy Gilbert, Glen Cavender (více)Obsahy(1)
Charlie Chaplin je vyhozen z filmového studia, aby se druhý den vrátil na to samé místo tentokráte v ženském přestrojení. (ČSFD)
Recenze (16)
První kroky Ch. Chaplina.¬ Rok 1914 byl úvodním rokem Chaplinovy tvorby filmové. Na třicet pět krátko- případně středometrážních grotesek plus jeden dlouhometrážní snímek ve směs postrádaly větší kvalitu, žertéřství rovnalo se sotva tak jednomu a půl míčku artisty, místy bylo až rozpačitě trapné. Je zřejmé, že společnost "Keystone Studios", s níž měl Chaplin uzavřenu roční smlouvu, si spíš než na kvalitu potrpěla na množství.¬ Podobně tomu bylo i následujícího roku a počátkem roku 1916, kdy Chaplin pod hollywoodskou společností "Essaney" natočil svých dalších patnáct krátko- příp. středometrážních snímků. Ač v té době už znám a oblíben natolik, že mohl diktovati podmínky producentům a vybírati z nich, nebyla úroveň Ch. snímků ve směs vysoká, ze jména hledíme-li na ně nedobovýma očima.¬ Není však třeba odsunouti tyto první filmové krůčky a kroky někam do zapomnění, svou kvalitou spolu s vkusností se vyrovnají řadě nynějších zábavných pořadů tak jistě, jako že Ch. Chaplin natočil později taková díla jako "Moderní doba" či "Diktátor".¬ [Zdroje: 1. Wikipedie, English (en.wikipedia.org/). 2. Filmová databáze IMDb (imdb.com/)] ()
Celovečerní Chaplinovy filmy mám velmi rád, ale keystoneovské jednocívkové grotesky jsou opravdovým zklamáním. Nenápadité, podle mustru točené. Leckdy ne zcela srozumitelné. Pouhé konzumní zboží z jiné doby, které si člověk nepamatuje deset minut po zhlédnutí. ()
Tak jo, Charlie je pěkná žena, ale groteska opět spoléhá na to, že se budu smát tomu, když čtyři lidi spadnou na zem a vedle nich se rozbije váza nebo že Chaplin na někoho vyplázne jazyk. Chci víc! ()
Chvilkami byla zábavnější moucha, létající kolem mého monitoru. ()
Na této grotesce potěší zejména to, že opět máme možnost vidět Chaplina bez knírku, což je pokaždé příjemná změna. Pár úsměvných momentů by se tu také našlo. S hodně přivřenýma očima 4*. ()
Jediné, co mi utkvělo v paměti, byl Chaplin bez knírku, jinak nevím, co bych o tomto kraťasu mohl říct jiného. Příliš suché! ()
Chaplinova raná groteska, ktorá ma do geniality neskorších Charlieho kúskov ďaleko, ale určite aj tak poteší. ()
Maškarádista je odlehčeným pohledem do zákulisí filmové výroby. Pozornost upoutá mladá Chaplinova tvář před přijmutím tulácké podoby i jeho následná fetišistická potřeba transvestitismu. Bohužel motivace profesního selhání se zde vyznačuje náznakem trapnosti, nosným podnětem k filmové stimulaci je pouze snaha o zlomyslnou pomstu. Vedle Charlieho převleku transvestity zaujme s tulákovou neschopností řádné akce nespokojený a z příchodu nové mladé herečky nadšený studiový filmový režisér (Charles Murray), filmový herec ve společné šatně s tulákem (Roscoe 'Fatty' Arbuckle), tulákův protivník při filmování (Fritz Schade), či hlavní ženská milovnice filmového studia (Minta Durfee). Maškarádista aneb Chaplin herečkou potěší drobnostmi, ale ve svém celku se stále ještě nejedná o dostatečně potřebný posun v Chaplinově tvůrčí kariéře. ()
Převleková komedie se zajímavým nápadem, ale opět téměř zcela promarněným, protože ačkoliv Charlie Chaplin tu má dobrou roli a zajímavý vizuál (jako žena je Chaplin skutečně neodolatelná) a ačkoliv je druhá polovina lepší, slabý začátek to moc nevylepší, ty Keystonky jsou všechny na jedno brdo a málokterá je opravdu dobrá. Tahle se alespoň řadí k těm lepším. Silnější průměr. 55%. ()
Vidieť Chaplina bez typických fúzikov sa dá asi len v minimálnom počte filmov, napríklad tomto, kde sa prezlieka za ženu. Inak je to typická raná chaplinovka bez hlbšieho scenára, takže trochu nudí, ale aspoň záver obsahoval to, čo na krátku grotesku treba, teda kopance, fackovanie a naháňačku. ()
Tak trochu mi to připomínalo jednoho zkrachovalého (bohužel ne v ekonomickém smyslu) herce z USA, černá pleť, hraje vícerole ve svých filmech a převléká se dosta často za ženskou. ()
Tieto Charlieho začiatky v Keystone sú na velikána jeho druhu dosť chabé, bez nápadu a takmer aj bez humoru. V tomto prípade je Charlie najskôr hercom, potom herečkou, raz je bez fúzov, potom zase s fúzmi. Nejaké slabšie náznaky vtipu sú v hereckej šatni, keď sa Charlie snaží svojmu tučnému hereckému kolegovi uchmatnúť fľašu s alkoholom. Zaujme ešte slečna Chaplinová s očarujúcim úsmevom (dobre zahraná), humorný potenciál ale ostal nevyužitý. Inak je už groteska len tradičným ohadzovaním sa, kopaním do seba a naháňaním sa. A ten "hororový" záver v studni sa mi vidí veľmi divný. ()
Celkom nuda, ale keď príde na humorné pasáže, tak sa to celkom rozbehne. ()
Povedená groteska, kde je Charlie vidět ve své civilní podobě, bez nalíčení a kostýmu. Poté se převlékne do své klasické podoby Trampa a má jít hrát, ale zaplete se se dvěma dámami a tak zmešká natáčení a je vyhozen, ale vrací se jako pohledná herečka. ()
Charles Chaplin byl jako žena nezapomenutelný. Škoda, že s touhle zápletkou nepracovali víc, dal bych i víc hvězd. ()
Charlieho pomsta, tak by se dal krátký snímek pojmenovat. Groteska, která ukazuje zase další kousek z Chaplinova hereckého umění. ()