Reklama

Reklama

Chaplin novomanželem

  • USA The Rounders (více)

Opilý Chaplin se vrací domů a hned se stává terčem nadávek a výčitek své ženy. Stejně je na tom soused z protějšího bytu Fatty, kterého žena dokonce fackuje. Když randál z vedlejšího bytu zesílí, pošle Charlieho jeho žena zjistit, co se děje. Incident je zažehnán a zatímco si obě ženy vzájemně stěžují na nešťastný život, Charlie a Fatty se vydají na další flám. Zapadnou do blízké kavárny, kde svou opilostí způsobí nevoli hostů a personálu. Manželky jsou jim v patách, ale oba včas opět utečou. Ukryjí se na děravé veslici na břehu moře. Vlny je začínají houpat a oba usínají s pocitem bezpečí, i když voda v loďce začíná stoupat. (curil)

(více)

Recenze (18)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Násoskové jsou nápaditěji rozvinutým filmem oproti předchozím Chaplinovým groteskám pro studio Keystone. Český název klame tělem, neboť nejde o novomanželské eskapády. Středem zájmu je opilství a s ním spojené soukromé i veřejné trable. Opilství se neobejde bez domácího násilí, pokoutního útěku na další rundu, veřejně pohoršlivého chování, veřejnoprávního pronásledování, bezhlavého úprku před manželskou sanicí, ani bez spásného pohlcení vodní hladinou. Kromě roztomilého opilce Charlieho zaujme také jeho s opileckou marnotratností důrazně nesouhlasící manželka (Phyllis Allen), jejich soused a další roztomilý opilec Fuller (Roscoe 'Fatty' Arbuckle), Fullerova rozzuřená manželka (Minta Durfee), či výsměšný hotelový pikolík a alarmující číšník (Al St. John). Násoskové aneb Chaplin novomanželem potěší diváka propracovanější zápletkou, a ani vyprodukované cirkusové násilí zde příliš nepohoršuje. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Začiatky génia filmového plátna v štúdiu Keystone boli poväčšine dosť biednej kvality, ako to dokumentuje i táto krátka groteska, ktorá je hlavne o ožieraní sa a o surovom zaobchádzaní s partnerom v dvoch rôznych manželstvách. V prvom prípade si to odnáša chudák Charlie od svojej manželky v podaní Phyllis Allen, ktorá budí hrôzu (teda, mať takú ženu, tiež by som asi bol v kuse ožratý). V tom druhom prípade je obeťou hlavne Minta, ktorá má tú smolu, že má za manžela hnusného grobiana Fattyho (ten ju trieska z jednej i druhej strany a dokonca ju i škrtí). Tak ja teda neviem, ale toto pripadalo dobovému publiku vtipné? Čerešničkou na torte je chlapík namaľovaný na čierno a záverečná mela, ktorá v keystoneovke samozrejme nemôže chýbať. Videná verzia z roku 2010 s veľmi dobrou orchestrálnou hudbou Roberta Israela. ()

Reklama

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Velmi sympatická komedie s velmi vážným (a rozhodně velmi překvapivým) koncem, který ale paradoxně, tak trošku k vaší velké nelibosti, pohladí po duši. Ačkoliv ale tahle groteska končí vážně, zbytek je veselý a zábavný až běda. Vtipy sice nejsou nijak originální a celá groteska samozřejmě využivá typických klišé, ale velmi sympaticky a souhra manželů a manželek je téměř skvostná (a to dvojnásobné podání tomu hodně, opravdu hodně přidává). Nadčasové groteska, která rozhodně velmi dobře pobaví, protože skvělých gagů je tady nemalé množství a která navíc, narozdíl od mnoha jiných, utkví v paměti. A to je rozhodně její výhoda. 80%. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Pro mě jedna z nejlepších Chaplinových grotesek, kterou natočil u Keystonu. Narozdíl od jiných jeho raných kousků není tak vyčpělá, místy nudná a bez vtipu či příběhu. Naopak vtipně využívá klasické stereotypní situace - opilý manžel / naštvaná manželka - zde rovnou v dvojitém podání. Film navíc končí víceznačným závěrem. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Hrať opitého je obľúbená zábava „zabávačov“ ešte aj dnes, tak prečo to vyčítať filmu, že to robil pred 105 rokmi? Opitý Chaplin to schytá od svojej mohutnej ženy rovnako ako jeho tučný kolega, ženy si medzi sebou tiež nič nenechajú, takže filmová emancipácia v plnom prúde – už vtedy. Inak groteska priemerná, žiadny príbeh, iba klasické gagy, pády, údery, trochu to napravuje nečakaný záver. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama