Režie:
George Roy HillScénář:
David S. WardKamera:
Robert SurteesHrají:
Paul Newman, Robert Redford, Robert Shaw, Charles Durning, Ray Walston, Eileen Brennan, Harold Gould, John Heffernan, Dana Elcar, Jack Kehoe, Dimitra Arliss (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Z jedné z kanceláří mafiánského bosse Doyla Lonnegana odchází poslíček s tržbou 11 tisíc dolarů, kterou má doručit do Chicaga. Na cestě k taxi je ovšem svědkem fiktivního přepadení a nabídne pomoc. Starý zraněný černoch žádá, aby odnesl peníze na jednu adresu. Muž cítí, že by si mohl krásně přivydělat, ale až v taxi zjistí, že byl podveden a oloupen. To se podařilo dvěma podvodníkům Johnnymu Hookerovi a Lutheru Colemanovi, kteří ani ve snu netušili, koho to vlastně okradli. Večer se sejdou u Luthera, kde si rozdělí uloupené peníze. Luther se rozhodne skončit s podvody a Johnnymu dá adresu falešného hráče pokeru Henryho Gondorffa, který by ho mohl naučit velké věci. Když se Hooker vrací domů, sbalí ho chamtivý detektiv Snyder, který už ví, co udělali a komu ty peníze vlastně patřily. Za mlčení požaduje dva tisíce dolarů. Hooker mu dá tisíc falešných dolarů a pak se rychle vrací k Lutherovi, ale je pozdě. Lonneganovi lidé Luthera zabili. Johnny se rozhodne pomstít Lutherovu smrt a společně s Henrym naplánují léčku, při které by měl být Lonnegan definitivně zničen. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (932)
Na tenhle rest jsem se chystal hodně dlouho, čekal jsem na správnou gangsta náladu. Tenhle ten Podraz je výbornej. Ani nevěřím svým vlastním očím, když se dívám na tu stopáž, protože mi filmek utekl jako voda. Redforda moc nemusím, ale Newman a hlavně Shaw podávají nekompromisní herecké výkony, které nechávají člověka v příjemné nejistotě, kdo bude nakonec tím větším drsňákem. Jak už název napovídá, ve filmu se jedná o prachy, gembl, fixlování, dostihy, podvůdky a podvody. No když jde o prachy, kór pak v době všech možných mafiánů, jde často i o kejhák. Když jde o kejhák, skončí někdo mrtvej. Když skončí někdo mrtvej, odplata na sebe nenechá dlouho čekat.....a to pak máme hodně velkej Podraz na denním světle. Doporučuju! ()
Film je skvelou ukážkou filmárskeho umenia. Film je natáčaný v dobovom štýle a toto prevedenie sa mi páčilo. Herecký koncert Roberta Redforda a Paula Newmana bol jednoducho úžasný. Ťažko povedať, kto z nich bol lepší a vlastne je to úplne jedno. Pretože hlavne na nich leží celý úspech tohto filmu. Je pravda, že samotný príbeh bol až príliš jasný a pritom dosť prekombinovaný, ale rovnako je to veľmi dobrý film. Prevedenie bolo dokonalé a nedá sa inak, ako tento film ďalej odporučiť. ()
Výborný film, který pro mě má mnoho ale. Asi největší je strašně jednoduchý příběh, jehož děj se dá odhadovat tak lehce, že nebudete potřebovat ani lógr nebo karty. Je to skoro až zarážející, že tak průhledný film může být tak dobrý a líbí se skoro každému. Možná někdo má rád jednoduchost a předvídatelnost, ale mě pak chybí ve filmu něco víc nějaké to tajemno, zvrat a překvapení. K hereckému obsazení se toho nedá moc vytknout, protože když se setká Paul Newman a Robert Redford je to prostě událost. A v době vzniku to musela být opravdová bomba, protože tohle byli a stále jsou, i když tolik nezáří, hvězdy. Celkový nádech filmu nemá chybu a dobový styl je na hranici dokonalosti. ()
Butch & Sundance je pro mě výš, ale tohle je další skvělá feel-good klasika. Nejstylovější herecká dvojice svý doby (potažmo ever), parádní tempo bez hluchých míst, závěrečný podfuk na diváka, rozverná ragtime muzika, starosvětský retro, všobjímající pohoda a nenucenost. Jo joo, "they don't make 'em like that anymore." :) ♪♫ ()
The Sting je z těch filmů, které nejlépe vystihuje označení stará dobrá filmařina. Žádná velká filmová revoluce se nekonná přesto se to skvěle sleduje. Měl bych jen drobnou výtku, která mi překáží v tom, abych dal plný počet bodů. V závěru se tvůrci snažili být tak moc překvapiví, až je to trošku na úkor logiky. Celou dobu je film pojat tak, že Newman neví co se chystá, film je tak i pojat a pak...Butch Cassidy and Sundance Kid je určitě lepší. ()
Galerie (151)
Zajímavosti (39)
- Ve filmu byl použit stejný interiér jako ve filmu Návrat do budoucnosti (1985). (Kulmon)
- Henry Gondorff mal byť pôvodne skôr epizódnou postavou a počítalo sa pre ňu s Petrom Boyleom. (classic)
- Scenárista David S. Ward odmítl producentovi prozradit konec filmu, dokud si nepřečte celý scénář. (Karlos80)
Reklama