Režie:
George Roy HillScénář:
David S. WardKamera:
Robert SurteesHrají:
Paul Newman, Robert Redford, Robert Shaw, Charles Durning, Ray Walston, Eileen Brennan, Harold Gould, John Heffernan, Dana Elcar, Jack Kehoe, Dimitra Arliss (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Z jedné z kanceláří mafiánského bosse Doyla Lonnegana odchází poslíček s tržbou 11 tisíc dolarů, kterou má doručit do Chicaga. Na cestě k taxi je ovšem svědkem fiktivního přepadení a nabídne pomoc. Starý zraněný černoch žádá, aby odnesl peníze na jednu adresu. Muž cítí, že by si mohl krásně přivydělat, ale až v taxi zjistí, že byl podveden a oloupen. To se podařilo dvěma podvodníkům Johnnymu Hookerovi a Lutheru Colemanovi, kteří ani ve snu netušili, koho to vlastně okradli. Večer se sejdou u Luthera, kde si rozdělí uloupené peníze. Luther se rozhodne skončit s podvody a Johnnymu dá adresu falešného hráče pokeru Henryho Gondorffa, který by ho mohl naučit velké věci. Když se Hooker vrací domů, sbalí ho chamtivý detektiv Snyder, který už ví, co udělali a komu ty peníze vlastně patřily. Za mlčení požaduje dva tisíce dolarů. Hooker mu dá tisíc falešných dolarů a pak se rychle vrací k Lutherovi, ale je pozdě. Lonneganovi lidé Luthera zabili. Johnny se rozhodne pomstít Lutherovu smrt a společně s Henrym naplánují léčku, při které by měl být Lonnegan definitivně zničen. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (932)
Nesdílím zdejší euforické nadšení a ani příliš nesouhlasím s tolik vysokým hodnocením. Jedná se samozřejmě o legendární a velmi kvalitní snímek, a dokážu ocenit, že je vskutku bravurně zpracován i skvěle zahrán. Jen mě prostě nedokázal dostat. To vše, co je zde pro většinu geniální a nezapomenutelné, je pro mě "pouze" kvalitní a výborné. ()
Tento film jsem poprvé viděl, když mi bylo nějakých deset let. Když jsem pak měl možnost si ho po delší době opět připomenout - úplně mě odrovnal. Je to klenot. Dva sekáči v hlavních rolích, Robert Shaw, jako drsný záporák i zkorumpovaní poldové v rolích vedlejších. Skvělá hudba, výprava, dobová atmosféra i kostýmy. Parádní zápletka a hlavně výkony obou hlavních protagonistů, dělají z tohoto snímku mistrovské dílo, které nikdy nezestárne. Takové filmy prostě nestárnou. Stejně jako Newman a Redford. P.S. Jen mě trochu mrzí, že tito dva velcí hollywoodští frajeři, dostali pouze dvě možnosti ukázat se společně před kamerou. Obě příležitosti sice přetavili v obrovský úspěch, ale kochejme se chvilku myšlenkou jejich dalších potenciálních spoluprací. Dnes už nám nic jiného, než na toto téma fantazírovat, nezbývá, ale ta představa je věru krásná. ()
Ano, vím, že je to naprosto jiný žánr a že kromě herců a režiséra spolu ty filmy nemají nic společného, ale Butch Cassidy a Sundance Kid se mi prostě líbí více. Podraz je dobrý film, to nepopírám, jenže zapůsobil by na mě ještě více, kdybych ten "závěrečný podfuk" neuhodl hned, jak s ním oba pánové začali. Žádné "týýýjo" se tedy nekonalo... ()
Za prvné – filmy s plánem na podfuk miluju. Za druhé – Dannyho parťáky mám přece jen radši, mají větší tempo. Ale Podraz je taky povedenej kousek. Oba mají to zásadní společné – vidíte plán, ale do samého závěru nechápete jak. # [viděno: TV, 5.1] # příběh 9 | hudba 6 | humor 1 | akce 1 | napětí 3 | pustil bych si znovu 7 ()
Pomalé a natiahnuté tempo mi nevadilo. Je radosť pozerať sa hoci len tak na hercov ako Paul Newman či Robert Redford, ktorých každá veta je čistá radosť z hrania a vynikajúco dotvárajú pohodovú atmosféru. Čo mi vadilo, bol akurát strašne chaotický scenár, s množstvom rovnako vyzerajúcich rovnako oblečených postáv, ktoré sa objavujú na pár štekov a ani pozorný divák niekedy poriadne nevie, kto koho kým a prečo. ()
Galerie (151)
Zajímavosti (39)
- Na filmu měl jako kameraman pracovat Miroslav Ondříček, ale kvůli jeho dřívějšímu návratu do Československé socialistické republiky a nemožnosti vycestovat zpět do Spojených států amerických z toho sešlo. (JoranProvenzano)
- Během filmu mnoho postav popíjí pivo Schlitz. Schlitz byl ve třicátých letech největší pivovar na světě. (žvanimírek)
- Ve filmu bylo pro zvýšení autenticity záměrně použito logo filmového studia Universal Pictures z třicátých let, namísto známější verze ze sedmdesátých let. (vhojta)
Reklama