Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

Zoufalí lidé dělají zoufalé věci. A tak když jeden ňouma (překvapivě velmi přesvědčivý Travolta) přijde o práci, nenapadne ho nic lepšího, než vzít jako rukojmí skupinku dětí a zabarikádovat se v budově místního muzea. Bena Stillera byste tu ale hledali marně, v tomhle muzeu exponáty neožívají. Zato je tu shodou náhod jeden reportér (tradičně výborný Hoffman), který už nějaký ten pátek marně vyhlíží sólokapra, který by mu dopomohl zpátky ke korýtku… Costa-Gavras nahlíží na novináře podobnýma očima jako Miloš Zeman. Jen místo peprné rétoriky volí vyprávěnku o jednom troskoidním prosťáčkovi, na kterém si mediální hyeny nehezky smlsnou při vytváření „objektivního zpravodajství“. Doporučuji zejména těm, kteří den co den o půl osmé dychtivě usedají před obrazovku a pokorně se oddávají černé kronice s názvem Televizní noviny. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Príšerná nuda, videl som to raz a po repríze túžim asi ako po kastrácii dvoma veľkými ploskými kameňmi. Hoffman s Travoltom sa môžu snažiť ako len chcú, všetko ničí príšerne nudný scenár, nepresvedčivá réžia... a nič iné MESTO ŠIALENCOV vlastne ani nemá. Možno ešte tak Alana Aldu a nejakú chabú myšlienku o sile médií, ale stále je to nechutne málo. ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Dost slabej pokus o nějaký drama, Hoffman s Travoltou sice hrajou velice slušně, ale ten scénář je opravdu bída. Pořád se snaží ukázat jak dokaží media manipulovat, ale že by to bylo nějak zdařile udělaný to teda ne.Na nějakej thriller či drama mi to přišlo až moc velká pohoda, z Travolty se tady v podstatě udělá takovej rodinnej moula a některý rádoby dojemný scény jsou skoro až trapný. A příběh, který se odáhrává pořád na stejným místě a za celý dvě hodiny se o moc velkej kus v ději neposune, tomu taky moc nepřidá. Jedinej moment, kdy se dostaví něco co by se dalo označit za drama je na konci, ale to rozhodně na lepší hodnocení stačit nebude ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Město šílenců je partyzánskou dychtivostí, zkrocenou hollywoodskými pravidly hry. Řecký partyzán Costa-Gavras v dalším svém spravedlivém rozohnění vzal útokem hyenismus televizního zpravodajství, prodírá se trnitou houštinou z motivací a nastavených podmínek fungování celého systému. Úspěch je přeci vždy veleben až na prvním místě, zákony trhu si žádají představení života a dramatizace zpráv je spolehlivou zárukou dokonané podbízivosti. Reality show je masovou zábavou spotřební doby, účast je povinná a neuznává odmítnutí. Scénář Toma Matthewse volně vychází z inspirace rokem 1993 a hysterického mediálního obléhání zabarikádované centrály fanatické náboženské sekty Davidiánů v texaském městě Elk, kde nakonec při policejním zásahu zemřelo 82 lidí. Costa-Gavras zůstal partyzánem pouze svým instinktem, forma je již ochočena hollywoodskou sterilizační známkou patetického hrdinství a úctyhodného společenského uvědomění, byť má své sklony ke zlehčování a jízlivosti. Hrdinou sterilní partyzánštiny je zde Max Brackett (sympatický Dustin Hoffman), televizní novinář nezajímavého wisconsinského hlavního města Madison. Cílem je výrazné zviditelnění vlastní osobnosti a návrat k vrcholné hře televizního zpravodajství, ale americký hrdina musí být jednoznačně nadán i pro lidumilství a pro napravování chyb systému. Smutným hrdinou je Sam Baily (zajímavý John Travolta), propuštěný hlídač skromného muzea dinosaurů. Slabomyslná povaha prostoduchého muže je vyvedena z běžné míry zjevnou nespravedlností, jen se jeho zoufalý pokus o získání pozornosti vymkne naprosto z jakékoli kontroly. Důležitou postavou je Kevin Hollander (velmi zajímavý Alan Alda), hvězdný moderátor celostátního televizního zpravodajství. A slavná chvilka spřízněné regionální televize se musí využít ve vlastní triumf za každou zaplacenou cenu. K výraznějším postavám zde patří také Laurie Callahan (příjemná Mia Kirshner), nová a mladá Maxova asistentka. Vývoj událostí slibuje zajímavější možnosti a osobnímu úspěchu se nelze postavit ani při morálním pohoršení. Z dalších rolí: smířlivě opatrný vedoucí místního televizního zpravodajství Lou Potts (Robert Prosky), stroze odměřená kurátorka muzea Banks (Blythe Danner), hlavní náčelník policejního obléhání Alvin Lemke (Ted Levine), místní televizní moderátor zpráv Malt Dohlen (William Atherton), klid zachovávající učitelka školního výletu Rose (Tammy Lauren), událostí zaskočená Samova manželka Jenny Baily (Lucinda Jenney), Samův postřelený kolega z ostrahy muzea Cliff Williams (Bill Nunn), jeho médii stíhaná a pohlcená žena Diane Williams (Akosua Busia), akci velící agent FBI Dobbins (Raymond J. Barry), nešťastná Samova stará maminka (Sylvia Short), z nespolupráce dvou moderátorů rozmrzelý televizní ředitel (Kevin Cooney), či hlavní celebrity amerických publicistických pořadů Jay Leno a Larry King. Film Město šílenců je dynamickým thrillerem se vzorným příkladem amerického hrdiny, až mě zaráží tak nízké hodnocení. Na můj vkus se řecký partyzán příliš sklonil před filmovými pravidly hollywoodské výroby. Svižné, odlehčené, patetické a unifikovaně uniformní, inu Amerika je Amerika. () (méně) (více)

Icefist 

všechny recenze uživatele

Já mám tenhle film rád a to z jednoho prostého důvodu, jenž jsem tady v komentářích snad ani nezaznamenal- dost dobře si totiž dokážu představit, že tohle se v reálu může odehrát. A takové snímky mají moje sympatie (další takový mě napadá třeba John Q.). Hoffman i Travolta podávají velmi kvalitní herecké výkony. Mimo základního příběhu se dočkáme i pohledu pod pokličku médií a přesto že by se dalo najít i leccos negativního (např. chování policie), tak u mě jednoznačně převládají pozitivní pocity. 90 % Oblíbená část- Travoltův první rozhovor do TV ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama