Režie:
Alex ProyasKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Trevor JonesHrají:
Rufus Sewell, William Hurt, Kiefer Sutherland, Jennifer Connelly, Richard O'Brien, Ian Richardson, Bruce Spence, Colin Friels, John Bluthal, Melissa George (více)VOD (3)
Obsahy(1)
John Cooper se probudí sám v hotelovém pokoji a zjistí, že je hledán za několik brutálních vražd, na něž si ale vůbec nevzpomíná. Problém je v tom, že si nepamatuje vůbec nic. Je to muž bez minulosti, bez vzpomínek a bez budoucnosti. Při hledání identity objeví tajemné město ovládané záhadnými bytostmi. Mají neobyčejnou schopnost - umí zastavit čas a manipulovat s lidmi. S pomocí Dr. Schrebera je Cooper jediný, kdo se vymyká jejich kontrole. Skládá skládačku, která mu vrací minulost a odhaluje tajemství vražd. (Intersonic)
(více)Videa (1)
Recenze (600)
Vrána meets Matrix. Z prvního si to bere kulisy a atmosféru bezútěšně temného města, z druhého příběh o prozření ve světě, který je pouhou iluzí vytvořenou těmi v pozadí, kteří lidi využívají (Matrix přitom kulisy po Dark City zrecykloval). Jen z toho nějak vypadla akce, o které v obou filmech nebyla nouze, ale to nijak zvlášť nevadí. Dark City stojí na NESKUTEČNÉ (doslova) ateliérové výpravě (Gotham se může jít vycpat), atmosféře a vizuálu. Horší je to se scénářem, který má zajímavou zápletku, ale navzdory romantické lince a něžné Jennifer Connelly působí značně odtažitě. Taky se nemůžu zbavit pocitu, že by bylo lepší, kdyby "ti v pozadí" vstoupili do příběhu později. Za mrzkých 27 mega zatraceně hodně stylové muziky. To město někdo stvořil a natočil snad přímo pro mě. ()
Príjemne tiesnivá atmosféra, prúdiaca z každej sekundy stopáže. Podobne ako u predošlého projektu režiséra Alexa Proysa, The Crow, je snímok temný až ponurý. Len s tým rozdielom, že Dark City nebol dotiahnutý k sto percentnému výsledku. Tak či onak sa jedná o nadpriemernú záležitosť, ktorá inšpirovala mnoho nasledujúcich filmov (za zmienku stojí napríklad filozofia Matrixu). Stavanie domov&pohľad na vytvorené mesto z vtáčej perspektívy? Nádhera! Smerom na hereckú oblasť vidím jeden veľký zápor, menom Rufus Sewell. Nemastné-neslané postavy jednoducho nemá nikto rád. Na druhej strane stojí krásna Jennifer Connely, ktorej osobitý potenciál mohol byť využitý o niečo viac - škoda. Mimochodom, kontrast bielej hlavy a čierneho obleku = zárukou hrôzy. To si zapíšte. ()
Název Dark City tento film jednoznačně vystihuje (distributor je asi milovník motýlů nebo mlčení jehňátek ;-)). Geniálně mrazivá a depresivní atmosféra s velmi výstižnou hudbou, která zvyšuje tempo, vždy když zazní. Režie je naprosto přesná bez nejmenších chyb. Temné, domyšlené a stylizované do doby, kterou já osobně moc chci vidět ve filmech, ale prakticky se mi jí nedostává... Vše vypadá jak 20-30sátá léta v Americe, ale cítíte trochou z Metropolis nebo z dalších filmů. Za málo peněz hodně moc muziky. Škoda, že je tento film tolik přehlížen, protože si to ani ve stínu "podobného" Matrixu jednoznačně nezaslouží. A ještě nechápu proč to mamka musela přehrát Esmeraldou :((. Pár drobností ohledně režisérské verze. WOW! O 11 minut delší, ale docela výrazný posun k temnotě a komplexnosti. Odpadá úvodní "přiblížení situace", některé scény jsou prodloužené a přidávají tím větší hloubku postav (jemně, ale přidávají). Také jsou přestříhané posloupnosti některých scén, ale nejzajímavější je odkrytí, předtím jen v pozadí ležící, linie ohledně "vyvoleného, který umí vylaďovat". Jeho cesta, stejně jako jeho hledání detektivem se prolíná a objevují se promyšlené "otisky", které napovídají, co se stalo hlavní postavě. Tato verze je možná ještě temnější a rozhodně tajemnější, naznačuje, ale neříká vše. Největší přínos vidím v detailech jako jsou otisky, žebřík, holčička a další, které dotváří komplexnější pohled na hlavní postavu, která je neobyčejná a divák toho o ní zjistí více... Závěr? Dvě skvělé verze, jedna střídmější pro každého, druhá tajemnější. Tak jako tak zanedbaný klenot ležící ve stínu větších filmů.... ()
Kdyby Smrtihlav ze začátku vědomě nepoukazoval na poctivou noir atmosféru, skoro bych si řekl, že by si tu cestu na tu pláž hlavní postava mohla dohledat na internetech. Jenže zatímco je cesta kamkoliv pro nás v dnešní době jednoduchým procesem, kde dvěma kliky vidíme nejenom cestu z pozice mapy, ale i cestu z pozice řidiče automobilu, tak v tomto filmu to byla kostra celého příběhu. Ten se ale z noir kriminálky během chvíle proměnil v absolutní sci-fi. V tu chvíli jsem si říkal, že je hezké, jak v devadesátých letech měli američtí režiséři koule na to točit podobné filmy. Dneska by jim to asi už nikdo nezaplatil pokud by to nemělo nálepku Marvel nebo remake. ()
hodně zvláštní film... od začátku jsme vrženi do zmatečného děje a mně trvalo až nehezky dlouho, než jsem se začal chytat... bohužel (naštěstí?) to bylo nedlouho před koncem. nemůžu si pomoct, dýchalo to na mě nijak extra hutnou atmosférou půlnočního béčka, na mysli příliš mnoho otázek a málo odpovědí... 50% ()
Galerie (44)
Zajímavosti (19)
- Filmový kritik Roger Ebert označil tento film za nejlepší film roku 1998. (Chatterer)
- Snímek byl vizuálně inspirován německýmí filmy Metropolis (1927), Upír Nosferatu (1921) a M (1931). (Chatterer)
Reklama