Reklama

Reklama

Obsahy(1)

O neobyčejných zázracích obyčejných lásek. Monika (Tatiana Vilhelmová), Toník (Pavel Liška) a Dáša (Aňa Geislerová) jsou kamarádi od dětství, kteří spolu vyrůstali v jednom paneláku. Monika, Toníkova dávná láska, pracuje v supermarketu. Její přítel Jiří odletěl do Ameriky za prací a Monika doufá, že už brzy pojede za ním. Toník teď žije se svou tetou na statku u města a živí se všelijak. Nechce zpátky do paneláku, nechce pracovat ve fabrice, nechce poslouchat rady svého otce. Dáša žije sama, má dvě malé děti a ženatého milence Járu. Dáša je k smrti unavená a zoufalá, ale pořád věří jeho slibům, že se rozvede a sežene jí práci. Monika dostane k Vánocům od Jiřího letenku a začne se chystat na cestu do Ameriky. Dášin duševní stav se zhoršuje, už není schopná se starat o děti. Když Dášu převezou na psychiatrii, Monika zruší letenku do Ameriky a ujme se jejích dětí. A náhle znovu zjišťuje, jak velkou oporu má právě v Toníkovi. Pro Toníka začíná nový život - kvůli Monice a dětem je schopen udělat cokoli: pustí se do přestavby statku, a dokonce začne pracovat v továrně. Jenomže hra na rodinný život je pořád jenom hrou, i když si to Toník nepřipouští - Moniku čeká budoucnost v Americe, děti jsou jenom "vypůjčené" a do baráku pořád teče... Nový film režiséra Bohdana Slámy navazuje na jeho úspěšný debut Divoké včely, který měl mimořádný ohlas u českých diváků a přinesl mu i řadu cen na mezinárodních filmových festivalech. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (504)

Ony 

všechny recenze uživatele

Velmi pěkný a inteligentní film o tom, jak jsi jednou dole a jednou ještě níž. Atmosféra je podobně studená jako v Divokých včelách. Velmi podobné (a naprosto skvělé) je i herecké obsazení. Film je možná trochu roztříštěný do osudů více hrdinů, ale stejně jako Slámův debut působí velmi silně a autenticky. O výkonech jednotlivých herců by se dalo říci mnoho (pěkného). Pavel Liška tentokrát nepůsobí tak přitrouble jako ve většině svých rolí. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

tomuto filmu objektívne vzaté niet čo vytknúť, pretože riešil citlivú a všeobecnú tému, každý si mohol zaujať nejaké stanovisko, technicky bol zvládnutý veľmi dobre a herecky ako inak tiež veľmi dobre. lenže film neposkytuje nič viac, iba obohraté tvíre, ktoré som presne v tejto konštelácii videl za posledné mesiace a roky už v X filmoch (sú to všetko skvelí herci a ja chápem, že naše krajiny sú trochu limitované počtom dobrých filmových hercov, ale predsa len to začína naberať príchuť fádnosti) a - ak prehliadnem tento drobný a neúmyselný nedostatok - navyše neposkytuje ani nič nové po stránke formálnej či tematickej, nezaujíma žiadne stanovisko, nerieši problémy, nepodáva "zaujímavé" otázky či nové uhly pohľadu na danú tematiku, nemá ani extra humor, ani extra romantiku, ani extra tragiku, nemá nejaké silné scény či silné charaktery, a ak to bol zámer, tak beriem, ale tento film mi príde zaujímavý svojou nezaujímavosťou, výnimočný svojou nevýnimočnosťou a nevšedný svojou všednosťou. Lenže kdežto existujú aj filmy, ktoré postavia na podobných postulátoch svoj príbeh a myšlienkové pozadie (napríklad About Schmidt), tak tu to nezafungovalo a ostala iba tá "libovosť", nemastnosť neslanosť . . . A keď si vezmem, aký veľký ohlas a koľko ocenení a všetkého to získalo a porovnám si to s ostatnými, menej známymi a preferovanými snímkami, ktoré v Česku minulé roky vznikli, tak mi z toho vyjde, že sa jedná o veľmi nenáročné mainstreamové sledovanie, ktoré v TOMTO žánri bezpochyby vyniká, no nemá ambíciu na upútanie v žánri hlbšom ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Drama, kde jsem se ze začátku v příběhu ztrácel, ale v půlce jsem se do něj dostal a měl jsem možnost sledovat výborné herecké výkony A. Geislerové nebo P. Lišky. Jako cenu za nejlepší český film za rok 2005 si nejspíše opravdu zasloužil, i když bych ho spíš dal Příběhům obyčejného šílenství. Celkově se mi film jevil příběhově ne příliš zajímavě, ale nakonec vše dopadlo tak jak jsem očekával. Na tři hvězdičky je to akorát. Rok 2005 se v Čr filmově moc nevyvedl. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

S Bohdanem Slámou je to těžké - na jednu stranu má vyhraněný originální rukopis a dokáže si vybírat taková témata a nahlížet na ně z takového úhlu, jakého ostatní čeští filmaři nejsou schopní, na druhé straně mi s výjimkou jeho posledního snímku Venkovský učitel, který jsem konečně mohl ohodnotit absolutním počtem, přišly jeho předchozí kousky scénáristicky nedotažené, a stejně tak tomu je v případě Štěstí. Sláma má smůlu, že netočí o dalekých zemích, ale o české společnosti a v ní to zkrátka např. s opuštěnými dětmi nechodí a ani nemůže chodit tak, jak popisuje. Navíc některá rozhodnutí a citové projevy hlavní hrdinky nepřijdou věrohodné. Jinak zájmu zahraničních festivalových porot a kritiků se není co divit, Sláma dokáže např. lásku popisovat tak, jak to v příbězích od pana Vieweiga nebo nedej bože Báry Nesvadbové nikdy nenajdeme. Dobře ví, že láska obsahuje soucit, odříkání a spoustu dalších emocí. Některé momenty, jako smíření s umírající sestrou, jsou maximálně dojemné a samy o sobě by zasloužily o dvě hvězdičky víc. Celkový dojem: 65 %. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Tenhle film ve mně vyvolal takové znechucení, že jsem v podstatě absolutně bezradná, jak to mám ksakru udělat s hvězdičkami. Na filmu jsem neviděla nic, za co bych je udělila, ale zase mi nepřijde úplně vhodné tam vrazit odpad. Uvažovala jsem nad dvěma, ale potom jsem naznala, že ty dávám ještě filmům, které se mi líbí. To se o Štěstí rozhodně říct nedá. Já prostě nerada vidím ty namaskovaný pražáky jak šaškujou na polorozpadlým sídlišti a hrajou "obyčejného" člověka. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (15)

  • Původní literární námět a jedna z verzí scénáře autorského filmu Bohdana Slámy byly vydány ve stejnojmenné knize a doplněny fotografiemi z dokončeného filmu. Kniha dává nahlédnout do procesů, které vznik celovečerního filmu provázejí. (sator)
  • Film byl vybrán jako zástupce českého filmu, který se ucházel o Oscara v sekci cizojazyčný film za rok 2005. (orkadimenza)
  • K věcné obrazové stránce filmu, postrádající exhibicionistické sklony, režisér Bohdan Sláma řekl: "Tenhle styl jsem si vyvzdoroval proti tlaku všech. Všichni do mě hučeli, abychom ukázali ještě tohle a ještě tamto, že musíme ukázat to prostředí, že jsou záběry moc úzký a moc dlouhý, že existuje něco jako filmový střih, ale mě vzrušovalo být v těch smrtelně dlouhých záběrech co nejblíž obličejům herců, pokusit se kamerou poznamenat jejich co nejniternější emocionální prožitky, a to prostředí aby spolupracovalo v druhém plánu, který je v té nudli cinemascopu pořád dost výrazný, aby se divák dozvěděl všechno, co se dozvědět má. Ve filmu jsou dva celky, a to myslím pro náš příběh stačí. A jestli to někomu nestačí, ať si udělá výlet do Mostu a hezky si to všechno nakouká." (NIRO)

Související novinky

Evropské filmové ceny

Evropské filmové ceny

10.05.2017

Od roku 1988 uděluje evropská filmová akademie filmové ceny pro evropskou kinematografii. Původně se ocenění jmenovalo Cena Felix a od roku 1997 bylo přejmenováno na Evropské filmové ceny. Udílení… (více)

Český lev 2005

Český lev 2005

27.02.2006

V sobotu 25. února 2006 proběhlo v paláci Lucerna předávání 13. ročníku výročních filmových cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Podle všech očekávání si pro nejvíce sošek přišli lidé,… (více)

MFF Bratislava

MFF Bratislava

19.11.2005

Ve dnech 2. - 10. prosince 2005 se v bratislavském Palace Cinemas uskuteční 7. ročník MFF Bratislava. Během této doby se představí 18 filmů z celého světa, jejichž kvalitu budou krom početného… (více)

Reklama

Reklama