Reklama

Reklama

Obsahy(1)

"Den, kdy jste nebyli nakupovat, považujte za ztracený!" Anna - "recitátorka" reklam v obchodním domě, Karin - neúspěšná herečka, Ian - manažer, Eva - prostitutka a Petr - bývalý estébák. Všichni se jednoho dne potkají v hypermarketu. Někteří tu pracují, někteří nakupují, někteří provokují a některým možná dokonce hypermarket změnil život. Zatímco Karin dál dabuje nekonečné stupidní telenovely, z Evy se stává skutečná filmová hvězda a Petr řeší svůj hlad po fízlování vlastní videoslužbou. A všichni jsou tak trochu smutnými klauny, kteří se jen zběsile snaží naplnit svůj vlastní sen o štěstí... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (39)

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 6/10 Děj 8/10 Hudba 5/10 Efekty 5/10/// +parádní Miroslav Krobot a David Švehlík, jistý dějový zvrat, prostředí, kamera, gradování napětí -prostředí hypermarketu je ve výsledku jen dějištěm těchto událostí(a ještě ne všech) a je škoda, že se film nesoustředí na práci ale spíše na dějové linky jednotlivých postav, které jsou sice zajímavé, ale prostředí mohlo být více využito/// Překvapivý film. Možná dost střelený a ujetý, ale i takové filmy mohou být. Pokud nechcete být vedoucí v hypermarketu, mrkněte na tento film./// Celkem 64%/// ()

Cushing 

všechny recenze uživatele

Vynikající. A ke všemu v neděli v osm večer na ČT1! Zowieeeee! Prime Time is my Time! Tak v tom jsem se rochnil -- taková petarda do čenichu českýho zaprděnýho měšťáka! Co na to říkáte, "odpad"-líci? :-) Pro mě důvod, proč zatím neodhlásit televizi. I když si to, obávám se, v ČT někdo ošklivě od..re. Ta bába, co má na starosti programovou skladbu, evidentně netušila, co jí to ostravští dramaturgové naservírovali. Jen tak na ni! Doufám, že ji z toho trefil šlak. ()

Reklama

Lish84 

všechny recenze uživatele

"To je zase dílko!“ skoro se mi chtělo zvolat při sledování Hypermarketu. Zpočátku se film jeví jako umělecké nastavování zrcadla konzumní společnosti, z čehož se ovšem záhy vyloupne zápletka o nevěrném manželovi. Hned to začne být o chlup zajímavější, i když se v tu chvíli zase vynoří otázka, proč se to celé vlastně jmenuje Hypermarket. Když se nevěrník probudí jednoho dne v bytě člena ostrahy hypermarketu, zároveň bývalého agenta StB, a je nám vyjevena dá se říci hlavní pointa filmu, byl jsem ochoten leccos snímku odpustit. Pointa to totiž není vůbec špatná a díky ní lze i zpětně snadno odpustit banálnost zápletky o nevěře. Jenže Hypermarket bohužel ještě dál pokračuje a to dost podivně, stačí jen jmenovat vloženou upoutávku na německý film. Nevím, buď se tak tvůrci snaží přidávat filmu další významy a to zrcadlo nám nastavit co nejvíc nebo jen prostě chtějí být zajímaví. Nedaří se jim ani jedno. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Hypermarket není úplně jednoduché ohodnotit, protože je to rozporuplný kousek. Oceňuju ho jako sympatický pokus posunout televizní dramatickou tvorbu někam jinam z ze stojatých vod tisíckrát vyzkoušeného, vyhnout se některým klišé a přiměřeně provokovat. Tak zajímavé charaktery (zejména Krobotův estébák) se v českém televizním snímku objevují spíš vyjímečně. Na druhou stranu je ten pokus evidentně nad současné síly tvůrců a především scénář chtělo v mnohém dopilovat. Je to nevyrovnané, krvavý závěr je vyloženě přehnaný a přes pár zajímavých psychologických střetů a režijních nápadů negativní dojmy převažují. Celkové hodnocení 40 %. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Snaha mnohovrstevne uchytiť skutočnosť je zjavná. Nevera, neprimerané zachádzanie s podriadenými, vzťahy otca poznačeného minulosťou a jeho rebelantskej dcéry, snaha netalentovanej herečky prebitá radodajnosťou neherečky. Všetko to ústi v priestore veľkého hypermarketu, pohlcujúceho ľudské emócie do penovej bubliny nasvietených tovarov. Ukazuje sa, že ako náprava pokrivených vzťahov to nestačí. Finále je nezvládnuté, hoci možno alegorické - krvavé zúčtovanie s manažérmi konzumu. Podaktorí tu ochkajú nad výnimočnosťou, celkové spracovanie a príliš veľa rozohraných tém pripomínalo skôr hypermarket ako umenie a šírka rozohraných námetov rozsiahlu ponuku produktov v ňom. Nový uhol pohľadu sa nestáva kvalitný automaticky tým, že sa spracuje odlišne ako doteraz, prípadne, že sa prináša niečo, čo tu dosiaľ nebolo. Navyše zdanlivo nové veci, tu už viackrát v minulosti boli. Revolúcia sa nekoná, hypermarkety ostávajú tým čím boli, rovnako tak tento tv film žiadnu dieru do sveta nespravil. Štandard televíznej produkcie, so snahou formálne atraktivizovať. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (3)

  • Hudbu složil Roman Holý spolu s Ondřejem Brouskem už v roce 2004 bez souvislosti s jakýmkoliv existujícím filmem jako splnění muzikantského snu o natočení soundtracku za plné tvůrčí svobody. Výsledné album nazvané "Crushing Bliss" kombinuje zvuk velkého symfonického orchestru, elektroniku a zpěv Emy Brabcové (Khoiba), Romana Holého a Dana Bárty. (Magyar)
  • Film vznikl na podkladě divadelní hry "Hypermarket" uváděné v roce 2004 na venkovní scéně Národního divadla v Praze "Bouda II". Autor hry, sedminásobný držitel divadelních Cen Alfréda Radoka Viliam Klimáček, za tento text získal 2. místo v kategorii "Nejlepší česká a slovenská divadelní hra roku 2002". (Magyar)

Reklama

Reklama