Režie:
Fernando MeirellesScénář:
Jeffrey CaineKamera:
César CharloneHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Ralph Fiennes, Rachel Weisz, Hubert Koundé, Danny Huston, Gerard McSorley, Pete Postlethwaite, Bill Nighy, Donald Sumpter, Nick Reding, Juliet Aubrey (více)Obsahy(1)
V odlehlé části Severní Keni je nalezena brutálně zavražděná aktivistka Tessa Quayle. Její manžel Justin, člen Britského vysokého komisařství v Nairobi, se rozhodne vyšetřit smrt manželky na vlastní pěst. Důkazy ukazují na zločin z vášně. Proto se Quayle pronásledovaný výčitkami a pověstmi o nevěrách své zesnulé ženy vydává po stopách její minulosti. Bude muset riskovat vlastní život a projít tři kontinenty, aby odkryl pravdu. Díky přístupu k diplomatickým tajemstvím začne postupně odhalovat spiknutí, které je mnohem rozsáhlejší, než by si kdy dokázal představit... Nepohodlný byl natočen podle románu bývalého příslušníka britské zpravodajské služby, nyní světoznámého autora špionážních bestsellerů, Johna le Carrého. Režisérem thrilleru je Fernando Meirelles, který má na svém kontě nominaci na Oscara (za režii filmu Město bohů). Hlavní role ztvárnili Ralph Fiennes (nominovaný na Oscara za Anglického pacienta a Schindlerův seznam) a stále oblíbenější herečka Rachel Weisz. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (430)
Na prvý pohlad niečo podobné ako Mesto bohov, myslím žhavá téma nespravodlivosti a tretí svet. Lenže tu je Meirelles aj romantický, je subtílnejší a na príbehu dvoch ľudí sa snaží vyjadriť názor a kitiku k dalšej z mnohých píkladov arogantnosti nás západných polobohov a chudákov v treťom svete. Na vraždu nie je žiadne ospravedlnenie, ani v záujme vyššieho princípu. Som zvedavý, akým smerom sa pán režisér vyberie ďalej. Super obsadenie a (ne)prekvapivo depresívny záver. Meirelles je v dobrom slova zmysle nepohodlný režisér. ()
Romantická drama nebo do morku kosti děsivý a nekompromisní thriller ukazující praktiky ďábelských, jen na zisk myslících a přes mrtvoly chodících farmaceutických firem? Ne, Meirelles to naprosto dokonale zmíchal dohromady, vybral úžasné herce a naservíroval jeden z nejlepších filmů tohoto druhu z velmi brutálním poselstvím o ceně a bezcennosti lidského života. Fiennes je famozní, ještě nikdy nehrál takového sympaticky a strašně smutně působícího člověka a jde mu to neskutečně dobře, Weisz prostě nádherná i v těch pár minutách a všichni ostatní takoví, jací prostě být mají. Meirellesa jsem do nedávna neznal, takže mně příjemně překvapily i zvláštní filtry, kamerové hrátky a atmosféra, která by se dala krájet, navozující v některých okamžicích neskutečně paranoidní pocity. A závěr byl jeden z nejúžasnějších závěrů, jaké si jakýkoliv film může přát. A samotný celý film tak stoupl v mých očích ještě mnohem výš, a to i přesto, že už v něm bylo mnoho krásných, dechberoucích scén. I když obsah často moc krásný nebyl, spíš strašně znepokojivý až děsivě hrůzný. Jeden z filmů, které vás donutí se zamyslet a ve vašich myšlenkách chvíli přetrvají. A to je dobře, protože to, co se děje v Africe by nikoho nemělo nechat chladným a nikoho nemělo nechat vydechnout. Snad se najde víc lidí, kteří se, jako já, nespokojí jenom s napsáním takovéto myšlenky, ale ji i půjdou realizovat. Jinak... I think, I understand now.. Silné!! ()
Ani slávni autori a vynikajúci herci to nemali s touto nepohodlnou témou jednoduché. Pre mňa bola kľúčovou scéna, keď sa Quaylovci rozhodujú, či odviezť troch Afričanov autom alebo ich nechať šľapať celú noc do 40 km vzdialeného domova. A keď odviezť, čo potom s ostatnými? A v tom vidím celý problém. Radi sa vozíme v autách, pohodlne bývame, pekne sa obliekame, dobre si papkáme a keď nás niečo zabolí máme poruke odskúšané lieky. Lenže tento spôsob života môže žiť iba pár percent z obyvateľstva planéty a ten zvyšok si to vždy nejakým spôsobom odskáče. Na to však neradi myslíme, neradi sa na to aj pozeráme a už vôbec nemáme chuť s tým niečo naozaj robiť. Za nedeľným rezňom nikto nechce vidieť svinstvá na bitúnkoch a za jemným kožuchom palicami umlátené tulenčatá. Nepohodlný je ale nepohodlným filmom iba čiastočne. Nepríjemnú tému rozriedili do divácky znesiteľnej podoby na takmer homeopatickú koncentráciu. Módne roztrasená kamera s príslušným hudobným doprovodom pôsobí cudzorodo. Ale za pozretie film rozhodne stojí. ()
Po Městě bohů, které jsem viděl ve stejný den musím uznat, že opět výborná režie, kamera a scénář, z filmařiny nemám moc co vytknout, Rachel je úžasná a Fiennes se také snaží, ale film je pro mne nezajímavý, moc mě neoslovil zdlouhavý příběh, který poukazuje na více globálních problémů, takže 3in1. Kvalitní drama o pvysoké politické hře po všem stránkách, ale ta délka, není stejně vyvážena kvalitou. ()
„To, čo ona začala, ja dokončím.“ Nie, nie je to druhé MESTO BOHOV, ale napriek prítomnosti hviezd Ralpha Fiennesa (ako vždy skvelý) a Rachel Weiszovej (výborný oscarový výkon, to musia uznať i tí, ktorí ju nemajú v láske) sa podarilo výbornému režisérovi do svojho nepokojného politického/romantického trileru prepašovať dostatok vlastnej tváre a kinetickou energiou (napriek melancholickým kalóriám) oplývajúceho drajvu na to, aby nikto nemohol drístať o tom, že mu Hollywood zobral tvár. ()
Galerie (51)
Photo © Focus Features
Zajímavosti (22)
- Snímek je prvním anglicky mluveným filmem režiséra Fernanda Meirellese. (Olík)
- Režisér Fernando Meirelles o Kibere v Keni povedal: „Je ťažké uveriť, ale myslím si, že Kibera je v skutočnosti horšia ako favelas v Riu, kde sme natáčali Mesto bohov. César Charlone a ja sme strávili veľa času vo favelách, no Kibera bola pre nás stále šokom. Neviem si ani predstaviť, čo si museli myslieť britskí členovia štábu. Pri tej chudobe ste... vytriezveli.“ (Arsenal83)
- Snímek měl původně režírovat Mike Newell, ale raději vzal nabídku na Harryho Pottera a Ohnivý pohár. (imro)
Reklama