Recenze (43)
Někdo vám dá tak nepříjemný zvuk do uší až je vám z toho blbě, protože před puštěním jste poslouchaly meditační hudbu a najednou šustění, skřípání a bůh ví, co všechno ještě za kombinace, co rve mé vytříbené ouška, co milují melodii.. Obraz se jen tak mihotá, skáče půlí a to se musí ještě počítat to, že obraz, bez urážky, vypadá jak, kdyby někdo dal filmovou pásku krávě do prdele a vytáhl ji a pak přehrál a jak to tak celé poskakuje a vypadá, jeden by se lekl, že dostane epileptický záchvat.. Jediné, co jsme z filmu pochytil je to, že tam hrála nějaká žena a byla nejspíš v domě.. ()
Pokud jste se dodívali až do konce, do týdne vám upadne pohlaví a začnete tu blekotat cosi o artu. Okamžitě beru svou starou Sonku, natočím ze dvou centimetrů hemžení své praeputiální mykózy, kazetu pak dvakrát vyperu v pračce na devadesát a do výsledného záznamu namixuju šestkrát zrychlené řezání železné trubky na cirkulárce, aby to mělo industriální podkres. Kdo mi za to dá pět hvězd, neměl by opouštět klecové lůžko. Totalní analgarda! ()
Přemýšlel jsem, co mi tento experimentální krátkometrážní snímek dal a kromě bolení očí a zkaženého večera asi nic. Zbytečných deset minut svého života jsem se díval na totální výplach mozku, který si Tscherkassky připravil pro své obecenstvo a jediný důvod, proč tomu nedám odpad je z nostalgického hlediska k The Entity. ()
Tscherkassky vie, ako čerpať hranicu strachu z vlastného tela a aký transformačný proces vyvolávajú v podvedomí naše zmysly, keď je zle. Ďaleko pálčivejšie to v nás vrie, keď to zlo nevidíme, ale vieme, že je prítomné všade navôkol a pracuje rotačnými družicami vo veľmi nevyspytateľnom rytme. Čím menej priameho kontaktu, tým efektívnejšie Outer Space šľape. Teda, prečo práve Outer Space, veď to môžu byť naše sny, zlé skúsenosti, predzvesti, časová tieseň, bezvýhradná izolovanosť. Na to všetko slúži gro tohoto experimentu, ktorý mixuje obraz i zvuk v expresívnej antitéze tienistých priestorov zablokovaných manévrov pohybu a kapacite vdychu kyslíka. Akoby všetky naše zmyslové zložky nadobudli zvýšenú nervovú súčinnosť znakov paranoického chovania. Takto nejak prebieha zmena nášho organizmu v niektorých kľúčových stavoch našej temnej stránky, ktorú sme si možno spôsobili sami, alebo nás do toho doviedlo okolie. ()
Tedy, to bych nikdy netušil, že když blafne celuloidový snímek (natočený z 60 let staré kamery, která si jistě nějaký čas odkroutila na zaprášené půdě), a uhasí se hbitou podrážkou společně s několika dobře mířenými ranami deky, dá se pak ještě následně "použít". A dokonce to lze nazývat i uměním! Doprovodný zvuk předimenzovaného poškozeného konektoru od mikrofonu považuji za naprostou třešničku na dortu. ()
Galerie (4)
Photo © Sixpack Film
Zajímavosti (1)
- Peter Tscherkassky použil ústřižky filmového pásu z hollywoodského snímku The Entity (1981), ze kterých extrahoval barvy a následně je osvěcoval laserem. (Marla Singer)
Reklama