Reklama

Reklama

Petrohrad, 1860. Dôstojník vo výslužbe Jakovlev (Pjotr Fjodorov) je tajomný a neporaziteľný profesionálny duelant, ktorý za poplatok bojuje v zastúpení za tých, ktorí sú príliš slabí, netrénovaní alebo sa boja bojovať sami. Má však temné tajomstvo: mocný gróf Beklemišev (Vladimir Maškov) ho obvinil zo zločinu, ktorý nespáchal, odobral mu titul a poslal ho do vyhnanstva na smrť. Jakovlev však prežil. Vracia sa do Petrohradu pod novou identitou, aby sa pomstil. Zamiluje sa do mladej kňažnej Marfy (Julija Chlyninová). Aby zachránil túto lásku a pomstil sa, musí Jakovlev odhaliť svoju identitu a čeliť grófovi Beklemiševovi. (TV Markíza)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (32)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Souboj o čest, souboj pro peníze nebo souboj pro peníze maskovaný jako souboj o čest? Anebo souboj o čest maskovaný jako souboj pro peníze? Hlavní hrdina Jakovlev klame tělem a i když si dá divák celkem brzy dvě a dvě dohromady, stále je celkem napínavé sledovat, kam se děj vyvine. Nejzajímavější na plátně je ovšem Vladimir Maškov, jehož záporácké charisma by mu mohli závidět leckteří padouši stříbrného plátna (a toho imaxového už vůbec). Místy se bohužel tvůrci až moc opájejí vizuálními hrátkami (podařenými) na úkor plynulosti děje, ale je to ve snesitelném množství. Znalci soubojových praktik začátku druhé poloviny 19. století musejí výskat blahem. P. S. Dodatečně dávám maximum, ta atmosféra za to stojí. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Pocitově je to pro mě jedničkový film. Myslím, že ruská kinematografie jede nahoru velkým tempem. Duely mrazivé, téměř hororové. Herecké výkony naprosto skvělé a kněžna to svojí krásou jen projasnila. Po tomto filmu mám pocit, že tam věčně lilo, čvachtalo se v blátě a všem to bylo jedno, atmosféra, kostýmy (hlavně žen), tam není co vytknout..........a Jakovlev by stál za hřích...... ()

Reklama

italka63 

všechny recenze uživatele

Celkově skvělé, interiéry, kostýmy, kněžna, která mi chvilkami připomínala moji oblíbenou Charlize, perfektně slizký můj oblíbenec Maškov a sakra moc pěkný Pjotr Fjodorov, no ne... každopádně film o cti, která je bičována do krajnosti, o kastování původu, bohatství, luxusu, ale též bídě a ponižování. A do toho přijde neznámý, jehož nervy jsou ocelové a ruka absolutně přesná. Scéna se zastřílením hřebíku do prkna neměla chybu. No a jen už si spoustu let lámu hlavu, proč si car k vybudování města vybral tak ukrutně nehostinnou lokalitu. Prší, bahno, pak komáři, ...shrnuto, moc se mi to líbilo. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Asi stále platí, že v Rusku se u filmů na nějakej ten rubl nehledí, takže výprava výborná, i když při troše pozornosti si nelze nevšimnout, že exteriérů se střídá docela málo. Problém jsem měl se zvukem. Efekty střelných zbraní super, ale myslím, že rusky umím pořád docela dobře a strašně blbě jsem rozuměl. O to víc jsem si užíval až překvapivé napětí u jednotlivých soubojů. Vizuální stránka za jedna. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

V dobách, kdy Oněginem mlátila chándra, Oblomov na všechno jebal, Chlestakov kasíroval v Kocourkově úplatky a Pečorin zevloval po Kavkaze a znuděně píchal všechno, co mu píplo na radaru, byla pro ruské aristokratické degeneráty chest důležitější než délka jejich cara a chestné spory se řešily jediným možným způsobem. Prostě jste naleštili kulky, tasili bambitku a sveřepě požadovali satisfacku. A tehdy přijíždí do Leningradu neprůstřelný krutohustý profesionální ruský ruletář s pitbulovským prahem bolesti a začíná posílat popům jednoho děravého Pupuškina za druhým, avšak sovy nejsou zdaleka tím, čím se zdají být. Rusákům se opravdu povedlo krásně natočit a výborně zahrát asi nejlepší počin Sojuzmultfilmu za posledních pár let, vyvážený boršč se šťavnatými kousky romantismu, realismu, brutality a pičoidní dekadence počátku 19. století, ucelený a zajímavý manuál kokotích soubojů, navíc s vcelku kulantním a chytlavým příběhem, nad nímž by Lermontov bez zaváhání vášnivě vyprstil Gogola za vzrušeného potlesku Pikové dámy. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (4)

  • Niekoľko kočiarov priviezli z Nemecka, niekoľko špeciálne vyrobili pre natáčanie v Česku. (LUCVA)
  • Pre film bol skonštruovaný bicykel bez reťaze podľa vzoru z roku 1849. Bol prerobený tak, aby sa na ňom dalo jazdiť po naklonenej rovine do kruhu (na originálnom bicykli sa dá ísť len po rovine). Vladimir Maškov sa pre túto scénu na bicykli pripravoval asi dva mesiace. (LUCVA)
  • Dueljant (2016) je tretím ruským filmom natočeným vo formáte IMAX. (LUCVA)

Reklama

Reklama