Reklama

Reklama

Hoffman

Trailer

Obsahy(1)

Osamělý obchodník ve středním věku je zamilovaný do svojí sekretářky a odhalené tajemství o jejím snoubenci se mu hodí. Může ji totiž vydírat, aby byla na týden jeho. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (39)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Sellers takový, že dokáže dojmout. Nesentimentální, přesto citlivá romantika. Málokdy se to dá říct, ale tohle je něžný film bez patosu. Proč to nevydají? /18. 12. 11./____ Po letech a opětovném shlédnutí přidávám: jak téměř vždy nesnáším Sellerse, tak tady je neuvěřitelné, jak silné sexuální pnutí mezi ním a tou nádherně mladičkou Cusack panuje už od první scény. A KOUSEK FAKT PODSTATNÉHO DĚJE - slečna Smithová se musí rozhodnout mezi mladíkem, který ji bere jako hračku a otrokyni a mužem, který ji bere jako hračku a bohyni. Neradostné rozhodování, ale vcelku jasné. Nicméně myslím, že slečna Smithová pana Hoffmana časem velice překvapí, protože ona má určitě pod tou vyjukanou fasádou pořádné drápky.___Stejně je ale smutné, že slečna Smithová, srozuměná s týdnem soužití s jedním starým obšourníkem se musí spokojit jen s kecami a s demonstrací jeho majetku. Není divu, že se cítí uražená. Konec konců souhlasila s týdenním soužitím s obšourníkem a nic? To je prostě hnus, slečno Smithová, a vašemu rozhořčení se vůbec nedivím. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Film jsem zatoužil vidět, jelikož jsem se doslechl, že v něm Peter Sellers ztvárňuje zápornou roli (spoiler co na tom, že je v závěru jeho "padoušství" relativizováno? spoiler), to jsem si zkrátka nemohl nechat ujít; nevím, jestli si v nějakém dalším filmu střihl Sellers roli morálně pochybného chlapíka? A asi jsem dobře udělal, že jsem filmu tu šanci dal, tím jak je Hoffman (1970) vystaven jakoby divadelní inscenace (až na výjimky kamera neopustí prostor Hoffmanova bytu), dává spoustu prostoru předvést hercům (kromě zmíněného Sellerse hlavně Sinéad Cusack v úloze slečny Smithové) co v nich vězí. Osobně mám tyhle komorní, konverzační snímky velice rád, a tak mě mrzí, že nemohu jít s hodnocením na více než tři hvězdičky. Holt mě finále filmu ideově děsí, resp. děsí mě, kterak Alvin Rakoff odlehčuje tam, kde by měl přitvrzovat (celou dobu jsem přemýšlel, jak by tenhle film mohl vypadat, kdyby ho točil A. Hitchcock jakožto svůj typický thriller). Poučen feminismy (feminismy, jelikož stejně jako neexistuje jednolitý liberalismus nebo konzervatismus, neexistuje ani jednolitý feminismus), mám za to, že sebevědomé (tj. znající svou cenu) ženy spoiler nemají důvod se zamilovávat do mužů, kteří o nich mluví s despektem misogyna a erotomana (lhostejno, že tím skrývá svou bolest z předešlých milostných selhání a z ní pramenící současné nejistoty) a že po vztahu chtějí víc, než aby z nich potencionální životní partner udělal pomyslného kanárka ve zlaté kleci spoiler. Poněkud ošklivě by se dálo říct, že pod všemi těmi společenskými změnami posledních padesáti let, tenhle snímek krapet zplesnivěl. Poděkování pak samozřejmě patří Willymu Kufaltovi, který mě na existenci tohoto filmu upozornil a nasměroval mě na Netflix, kde ho lze zhlédnout (platí k datu 5.3.2024). 60 % ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nezvyklý romantický film těží ze skvělého scénaře a především výkonů představitelů hlavních rolí. Romantický film nemusí být stupidní hromada klišé, ale jak vidno, může být napínavý, něžný i zábavný. A já se bavila od úplného začátku až do samého konce, protože Rakoff skvěle vybudoval napínavou atmosféru. Opět jsem byla zvýhodněna, neboť jsem si obsah přečetla až po zhlédnutí filmu, takže jsem nepřišla o velký kus napětí, neboť obsah opět vyžvanil velký kus pointy. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Komedie? Spíš psychologické drama rozsahu 2 + 1 (dvě postavy, jedno prostředí – z větší části), v němž zbylo místo pro krutý humor. Nejkrutější vtip, bohužel asi nezamýšlený, přichází v samém závěru. Co slečnu Smithovou k tak nepravděpodobnému aktu přimělo, stockholmský syndrom? K příběhu, tak obratně balancujícím mezi smrtelně vážným a úsměvným, vůbec nepasuje líbivě idylický hudební doprovod, vhodnější pro romantickou komedii. Ale zase je fakt, že hudba k některým scénám vytváří mrazivý kontrast. Opět netuším, jestli záměrně. Zcela jistý jsem si pouze prvotřídním herectvím Petera Sellerse, který v roli muže neschopného dosáhnout toho, co by chtěl, budí znepokojení i lítost. Někdy obojí zároveň. Sinéad Cusack se snaží, po boku nezvykle utlumeného Sellerse se ale její hraní mění v přehrávání. Ty lepší čtyři hvězdičky jsou přesto hlavně za herce a za prostor, kterým jim – do té i od té doby hlavně televizní – režisér v poměrně dlouhých záběrech poskytuje. 80% ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Pan Hoffman je poněkud tajemný muž mnoha tváří... má pověst velkého sukničkáře, nekompromisně se podbízí slečince v bytě (některé ty jeho úchylné řečičky nebylo zrovna lahodné poslouchat). Na druhou stranu není mu cizí být příjemným společníkem do páru, také zábavným průvodcem po výletě v přírodě, který vám za pochodu imituje kvákání žab, no jindy se v něm taky probouzí velká nesmělost a ostýchavost... Člověk nikdy neví, jak se protentokrát znovu zachová a podobné je to s celým filmem. Když slečna Smithová dobrovolně zazvoní u bytu pana a a zároveň se ho od první chvíle štítí, jsme vhozeni do znepokojivé situace, která neměla našlápnuto daleko od strašidelného thrilleru. O dvou postavách toho nevíme mnoho, netušíme, proč se vlastně v případě takové vztahové konstelaci sešli, a směr, jakým se bude příběh vyvíjet, umí mnohokrát překvapit. Mezi Peterem Sellersem v nezvyklé poloze psychologicky složitého milovníka a mile naivní Sinéad Cusack tu panuje zvláštní napětí, které postupem času dává vzniknout zajímavé chemii. Dokážou utáhnout celý komorní snímek natolik, až si v několika málo scénách říkáte, jak explicitní přítomnost dalších postav působí málem rušivě. Za čistokrevní komedii bych snímek neoznačil, ale z některých scén a závěru nakonec ten hřejivý pocit zůstal... a tady raději končím, abych nevyzradil pointu a závěr. 90% ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama