Režie:
Tony ScottKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Paula Patton, Val Kilmer, James Caviezel, Adam Goldberg, Elden Henson, Erika Alexander, Bruce Greenwood, Rich Hutchman, Matt Craven (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Obyvatelé New Orleans se ještě nevzpamatovali ze strašlivé přírodní katastrofy a už jsou svědky dalšího neštěstí, při kterém zemřely stovky nevinných obětí. Vyšetřováním výbuchu nálože na trajektu je pověřen agent Doug Carlin. Při zajišťování důkazů ho neustále pronásleduje tajemný pocit, který se dá popsat jen dvěma slovy. Déja Vu. Poté se stane členem zvláštního týmu FBI a je zasvěcen do nejpřísněji střeženého vládního projektu. Vědcům se podařilo sestrojit prototyp zařízení, které je schopno sledovat události, k nimž došlo před čtyřmi dny a šesti hodinami. Agent Carlin se vydává zpět v čase, aby zabránil teroristickému útoku. Během cesty se seznamuje s tajemnou ženou, která má být o čtyři dny později cestující na osudném trajektu. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (743)
Výborný Denzel Washington,film však nie je tak celkom moja šálka kávy.Nemám rada filmy prešpikované sci-fi prvkami,neznášam tému cestovania v čase(snáď s výnimkou Van Dammeovho Timecopa,ale to som bola ešte veľmi mladá)a nemám príliš v láske ani filmové paradoxy.Aj keď nemôžem poprieť technické kvality,ktorými napokon disponuje väčšina filmov Tonyho Scotta a Denzela obdivujem a milujem na zošalenie,predsa mi do toho úžasného pocitu naprostej blaženosti,aký mávam pri sledovaní Washingtonovych filmov niečo chýba. ()
Je poznat, že snímek natočil Tony Scott, kvůli všem těm technickým hračičkám. S čím jsem měl velký problém, byla technika, "se kterou tajně disponuje vláda." Nezajímala mě nějaká logika, jen tenhle základní fakt a výchozí bod, díky němuž mi všechny další věci připadly nevěrohodné a nemožné. Včetně té netradiční, příjemné romantické dějové linky. I když jde o sci-fi. 70%. ()
Tak ovšem tímhle Déja Vu si u mě Tony Scott značně polepšil. Poletování z jednoho času do druhého už nejednoho tvůrce stálo natlučený čumák, protože šťourové se vždycky najdou, tady ale není moc za co popotahovat. Mě to tedy do "ok, tak se teda nechám slastně oblbnout" krásně sedlo a když už jsem se v některých místech chystala ježit, dostala jsem vzápětí roubík v podobě excelentního vybruslení. ()
Skvěle natočený a skvěle zahraný. Tony Scott tady sice tentokrát neprojevil svojí zálibu v extra rychlím klipovytým střihu, což je tady spíš ku prospěchu věci. Ale za to ukázal, že práce s kamerou je mu vlastní, tolik kamerovejch vychytávek se jen tak nevidí a celkový sledování minulosti je fakt geniální a geniálně udělaný a působilo to opravdu skvělým dojmem.Taky se mi hodně líbí originálnost filmu a celokový promyšlení a zpracování příběhu. Ale na druhou stranu musim říct, že to je promyšlený jen do určitý míry, protože jsem na tom hned na první skouknutí našel pár časovejch chyb, který by se v takovým filmu ale stávat neměly, nicméně nijak zvlášť to příběhu neuškodí. Co se týká herců, tak jim opravdu neni co vytknout, Denzel Washington se pomalu ale jistě stává dvorním hercem Tonyho Scotta a Scott na tom rozhoně netratí a vedleší postavy Vala Kilmera nebo Jamese Cavizela sedí do filmu perfektně. Možná je přece jenom plný hodnocení moc, ale na to jak málo je ve filmu akce, je to až obdivuhodně napínavý a ani délka přes 2 hodiny nevadí. ()
Mohla to být úžasná antiteze k Minority Report na poli velmi podobného tématu (rozkoš z používáni techniky a naprostá absence etiky x strach z jejího zneužití a etický rozměr jako hlavní téma), kdyby se při psaní příběhu více přemýšlelo. Do scény zatčení považuji ten film za geniální. Je po všech stránkách technokraticky odosobněný a nikdo se otravně nezabývá etickými otázkami... Detektivové šmírují, způsobují autonehody, vyhazují elektřinu v celé čtvrti, zprostředkovaně zabíjejí jiné postavy (což se promptně omluví tím, že by stejně umřely jinak). Scény sledování napříč časem jsou brilantně zrežírovány (zejména automobilová honička je jedna z nejoriginálnějších, co kdy vznikly), vyšetřovatelé jsou skvěle napsaní geekové a chladná estetika á la CSI k čistě rekonstruktivně strukturovanému vyprávění dokonale sedí. ____ Jenže v polovině se příběh zlomí do cestování v čase, které nemá vyšetřovací charakter a události se neodhalují, nýbrž mění. Tady bohužel vyprávění padne do několika nepřehlédnutelných pastí, přestane dávat smysl a absurdity jsou tak výrazné, že prostě přes všechnu snahu nelze nalézt adekvátní klíč, který by film zachránil jako "dobrý objekt". A právě tady vyplývají největší rozdíly ve vztahu k Minority Report. ____ Zatímco v Minority Report byla struktura vyprávění do detailu promyšlena a všechny indicie v průběhu filmu měnily svůj význam kontextualizováním do nových a nových rámců, v Deja Vu mají indicie prostě a jednoduše jen jeden význam. A když se nám film snaží tvrdit něco jiného, nepráskneme se do čela s hlasitým "Jasně.", ale začneme se s vyprávěním hádat. A ono nám bohužel dává dostatek argumentů k tomu, abychom zvítězili... Věřte, že mě to mrzí a ty čtyři hvězdičky dávám jen velice nerad. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (26)
- Úlohy komparzistov sa vo filme zhostili skutoční vojaci námorníctva Spojených štátov amerických. (Arsenal83)
- Výbuch trajektu bol najväčším kaskadérskym kúskom, aký bol kedy natočený v New Orleans. Filmári boli veľmi ohľaduplní k životnému prostrediu, a to niečo stálo. (Arsenal83)
- Zbrane, ktoré Carroll Oerstadt (James Caviezel) vo filme používa, sú pištole H&K USP Expert a H&K MP5KA4 SMG (9 mm kaliber). (Arsenal83)
Reklama