Režie:
Eva SadkováScénář:
Eva SadkováKamera:
Vladimír HolomekHudba:
Václav ZahradníkHrají:
Jana Hlaváčová, Zdeněk Žák, Luděk Munzar, Jana Preissová, Věra Kubánková, Petr Meissel, Michael Kňažko, Jiří Kodet, Zuzana Fišárková, Yvetta Blanarovičová, Jaroslav Someš, Alena Kreuzmannová (více)Obsahy(1)
Srdíčko, název detektivky, má v tomto případě dvojí význam: je to zlatý starožitný šperk srdcovitého tvaru, který je doličným předmětem pátrání, ale jde i o nemocné srdce paní Máří. Přestože trpěla srdeční slabostí, její smrt nebyla přirozená. Matouš (P. Meissel), syn mrtvé, se zhroutil, její o dvacet let mladší sestra Magdalena (J. Preissová) na tom není o moc lépe. Zavražděná žena měla po otci zlatníkovi ukrytou šperkovnici, a tak se vyšetřování nejprve soustřeďuje na krádež zlatých šperků. V podezření je také synova přítelkyně Carmen (Y. Blanarovičová), která údajně dostala šperk ve tvaru srdíčka od zavražděné Máří. Sestra mrtvé Magdalena má tajemného a šaramantního přítele, známého sňatkového podvodníka (J. Kodet), který je dalším podezřelým. Kdo je pachatelem vraždy? Případ vyšetřuje kriminalistka (J. Hlaváčová), která má po rozvodu sama starosti o dospívajícího syna… (Česká televize)
(více)Recenze (53)
Srdíčko v tomto filmu mají bolavé všichni. Srdíčko diváka je naopak hlazeno nádherným, tajemným prostředím pražského Nového světa s jeho stínadelskými zákoutími. Atmosféra panující v rodině, i v celém filmu, mi připomínala od začátku do konce slavnou Studnu. Něco temného a pochmurného leží jako tíha na všech osobách i ději a stejně tak i rozřešení celého případu je lidsky bolestné. Na mne dolehla podobná tíha v okamžicích, kdy se ve filmu objevil pejsek L. Munzara ()
Zvláštní atmosféra zimní staré Prahy konce 80. let, tedy doby, kdy jsem tu už cupital, ale nejspíš jen po chodnících hostivařských a chodovských - takže už pro ty reálie je to pro mě zajímavé. Potěšující vidět Věru Kubánkovou ve větší roli. Už méně pobrekující Janu Preissovou. No a detektivka Jana Hlaváčová žel moc nepřesvědčila. Nebýt poměrně invenčního rozuzlení, tak by šlo hodnocení ještě níž. ()
Neotřelý záměr vyprávění této detektivce docela vychází. Jen na Janu Hlaváčovou v roli hlavní vyšetřující dámy se obtížně zvykalo. Věra Kubánková, zavražděná oběť vlastnící inkriminovanou šperkovnici se vzácným šperkem, je opravdu nesnesitelná babizna, co předvádí nejvýraznější hereckou kreaci. Podezřelých z její vraždy je povícero. Sestra oběti, syn, jeho přítelkyně a sňatkový podvodník. Odhalit vraha opravdu nebyl přetěžký úkol. Vyšetřovatelka dělá jen velmi málo pro poutavost děje. A tak se režisérka Eva Sadková pustila do méně vídaného stylu vyprávění, kdy činí příběh spletitým, vydatně se pouští do působivých flashbacků s pov efektem. Plynulost i určitou tajemnost pátrání narušují nezajímavé náhledy do soukromí vyšetřovatelky, kde se potýká s problematickou povahou svého dospívajícího syna. Někdy je pachatel naprosto zřejmý a režie se úporně snaží překombinovaným způsobem strhnout pozornost na jinou osobu. A vyloženě směšně působí pokusy dostat Hlaváčovou za hranice konverzace směrem k akčnosti <viz její pronásledování podezřelé, které končí upadnutím na schodech s následným poraněním nohy>. Vesměs se jedná o televizní krimi, co nabízí kus netradičního stylu, který se potýká s dávkou rušivých momentů. 6|10 ()
Mě to připadlo nesmírně trapné. Hlaváčová se hodí na detektívku asi jako hovno na dort. Herecký výkon jejího synka a toho pošuka v blázinci byl na méně, než nedostatečnou. Od Sadkové se ani nic jiného čekat nedalo. Jediné, co se mě na hře líbilo, byla stará atmosféra Prahy, nezkurvená reklamami, bordely a non-stopy. Možná, že se tam tenkrát fakt dalo žít. ()
V této televizní inscenaci mě víc než celá detektivní linka o napjatém vztahu mezi oběma sestrami končící vraždou jedné z nich, bavila ta linka ze soukromí hlavní ženské postavy, kdy se kolem detektivky Jany Hlaváčové docela kouzelně motá policejní doktor Luděk Munzar. Škoda že to celé v závěru skončí mezi nimi tak nějak do ztracena. ()
Galerie (4)
Photo © Česká televize
Reklama