Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ambiciózní vysokoškolačka Valentina (Sophie Marceau) studuje literaturu na pařížské Sorbonně a právě se připravuje k závěrečným zkouškám. Žádný odpočinek, žádné volno, žádné večírky, téměř žádný spánek a především a hlavně ... žádná láska! Věří, že jedině tak obstojí před zkušební komisí. Jednoho dne se však odehraje něco, s čím nepočítala. Potká charismatického hudebníka Neda – a bláznivě se zamiluje. V tuto chvíli stojí před osudovým rozhodnutím: zahodí roky obrovského studijního nasazení, nebo odmítne lásku? Nebo se snad dá obojí skloubit dohromady? (North Video)

(více)

Recenze (43)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Nejzamilovanější film, jaký jsem zatím viděl. A takový umějí natočit jen Francouzi. Sešla se tu opět trojka, která se už společně podílela na filmech 'Večírek' a 'Večírek 2' a to scénáristka, režisér a představitelka hlavní role. Údajně se říká, že je to vlastně jejich pokračování, protože stylem jsou si velmi podobný. Sophie Marceau tu hraje krásnou přirozenou francouzskou studentku se svými chybami, která má před zkouškami, a která potká muže který se do ní zamiluje. Jejich milostný vztah tu však prochází všemi překážkami, jaké se kdy mohli naskytnout. Závěrečné vyznání lásky během školních zkoušek, kterou předcházela bolestná hádka, je to nejlepší z celého filmu. Nejedno oko nezůstalo suché. Herecké výkony jsou velice uvěřitelné, příběh se odvíjí plynule a je doprovázen nádhernou melodií, která je vlastně hlavním songem tohoto vynikajícího filmu. Romantický film, který se hodí na každý romantický večírek. ()

BDMarty007 

všechny recenze uživatele

Francouzský film z 80. let, celkem triviální, předvídatelný, až naivní děj. Zápletka je opravdu téměř nijaká a vyplnit tím 103 minut by nešlo, pokud by je ovšem vesměs nevyplňovala půvabná a temperamentní Sophie Marceau, která je asi hlavním tahákem i obsahem filmu. A jenom kvůli ní to stojí za vidění. Přihrává jí Vincent Lindon, u něhož jsem si dlouho nemohl ujasnit, zda mě rozčiluje, nebo baví. On to má tak opravdu na hraně, chvílemi působí jak postava z němé grotesky, trochu jako Laurel. Další zajímavý moment je zachycení reálií 80. let. Oblečení, auta, muzika ... bylo to asi to esteticky nejhorší z 20. století, jestli ne z celého milénia, ale je zajímavé se na to takhle s odstupem mrknout a trochu se tím pohledem a poslechem potrápit. O půvabu a šarmu Sophie Marceau svědčí i to, že i těch příšerných hadrech a střevících dokáže vypadat půvabně. A další věc která mě na tom baví je nahlédnutí do drobných reálií života ve Francii a v Paříži. Když koukám na český film reálie jsou většinou všední, známé. V anglosaské produkci je to obdobné. Je to tak časté a obvyklé, že to je samozřejmé. Ale Francie, to je jiná planeta! Něčím je to hodně blízké i naší socialistické minulosti. Takové to lopocení, pachtění, formálnost, byrokratičnost a škrobenost profesorů a činovníků, maličké byty, lpění na formálních zkouškách, které jsou strašně těžké, ale zároveň vlastně samoúčelné a k ničemu převratnému nevedou, drobné kverulanství a opozičnictví, absence patosu. Zároveň ale vysoké kulturní povědomí, zapálenost pro nejrůznější společensko - politická témata a samozřejmě vždy důležité a vynikající jídlo a pití. No prostě nahlédnout do Francie je vždycky zajímavé a tenhle film toho, možná úplně neúmyslně, nabízí v tomto ohledu hodně. Celkově jsem byl já osobně s filmem hodně spokojený, užil jsem si to, ale z objektivního hlediska je to maximálně průměrný snímek. ()

Reklama

glamgirl 

všechny recenze uživatele

Romantický film bez zbytočného pátosu a presládzania o tom, ako sa dvaja rozdielni ľudia žijúci v odlišných svetoch musia spoznať a prispôsobiť sami sebe, aby mohli byť spolu. Marceau a Lindon svoje úlohy zvládli veľmi presvedčivo a prirodzene. Filmu prospieva aj intelektuálny nádych. Niektoré zábery by si zaslúžili zarámovať, pretože zachytávajú atmosféru okamihu. Hudba osemdesiatych rokov je fajn, ale titulná pieseň je krásna a reprezentatívna. Veľmi európsky a môj obľúbený romatický film. ()

Mytologie 

všechny recenze uživatele

Atmosféru filmu vystihuje Sophie, když při státnicích na Sorboně cituje A. de Musseta: "Všichni muži jsou lháři, nestálí, falešní, žvaniví, pokrytečtí, pyšní a zbabělí, nafoukaní a smyslní. Všechny ženy jsou nevěrné, marnivé, lstivé, zvědavé a zkažené. Existuje však jediná věc, svatá a vznešená. Spojení těchto nedokonalých strašných bytostí". ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Když podle Prototypu byli Beatles lavinou, ve Francii válcoval parkety Vincent Lindon se svým keyboardem. Nedaří se hloubky, ale výšky ujdou. Alespoň tedy pokud jde o snahu vykreslit nějaký vztah a ten náležitě zdramatizovat. Osmdesátá v Paříži, vlaky o kterých se nám mohlo jenom zdát, a přepracovaná budoucí absolventka státní zkoušky s francouzské klasické literatury, která se musí líbit každýmu chlapovi. Sophie se nestyděla a protože ve Studentce byla ještě mladá, je na co koukat. I když ta romantika se tentokrát taková zvláštně kousavá a ubrečený konec nebrat. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (5)

  • Vo filme vyfúkne jeden kšeft hudobníkovi Nedovi (Vincent Lindon) akýsi Cosma. Ide o narážku na známeho skladateľa Vladimira Cosmu – autora soundtracku k filmu "Študentka" a mnohým ďalším. (cure)

Reklama

Reklama