Reklama

Reklama

Letecké katastrofy

(seriál)
  • Česko Vyšetřování leteckých neštěstí (více)
všechny plakáty
Trailer
Kanada, (2003–2024), 176 h 20 min (Minutáž: 42–52 min)

Tvůrci:

André Barro

Hrají:

Jonathan Aris (vypravěč), Von Flores, David Bamber (vypravěč), Daniel Park, Jason Weinberg, Bill Lake, Marty Moreau, Jon De Leon, Jorge Molina (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(24) / Epizody(230)

Obsahy(1)

Letecká doprava je nejbezpečnějším způsobem přepravování osob i zboží po celé naší planetě. Každou minutu jsou ve vzduchu tisíce strojů letících všemi možnými směry. Většina z nich dosáhne bez problémů svého cíle. Jsou ale okamžiky, kdy se posádky a cestující dostanou do situace, jež může skončit tragicky.

Námětem šestidílného kanadského cyklu dokumentárních rekonstrukcí jsou události, které se na kratší či delší dobu staly středem pozornosti sdělovacích prostředků. Autoři rekonstruují průběhy známých leteckých nehod prostřednictvím obrazových a zvukových archivních materiálů, výpovědí svědků, pozůstalých, leteckých odborníků a vyšetřovatelů. Svou důležitou roli má také počítačová animace, jež evokuje to, co snad mohli jen tušit dispečeři u svých radarů, a to, co v několika posledních sekundách svého života viděli muži v pilotních kabinách. Charakteristickou součástí cyklu jsou pak hrané scény, které vypovídají o tom, k čemu všemu během letu došlo a jak se s mimořádnými situacemi vyrovnávali lidé za řídícími pákami, jejich neviditelní partneři ve střediscích letového provozu a konečně i pasažéři, jež svůj osud vložili do jejich rukou.

Seznam dílů: 1. Když na palubě vypukne požár (Fire on Board)
2. Když se za letu otevřou dveře (Unlocking Disaster)
3. Když dojde palivo (Flying on Empty)
4. Když nefungují přístroje (Flying Blind)
5. Když je nebe příliš těsné (Deadly Crossroads)
6. Když na palubu vstoupí teroristé (The Killing Machine) (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (96)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Chybí zde trikové zobrazení například pádu letadla, aby divák viděl, jak se to vlastně stalo a jak přesně to probíhalo, ovšem z toho se nestřílí, protože tenhle seriál míří úplně jinam. Líčí spíše příběhy posádky a cestujících, které se odehrály těsně před katastrofou. Vysvětluje a pátrá. Rekonstruuje pomocí herců, ale nabízí i autentické záběry, výpovědi účastníků nehody a jiné nahrávky, například audio záznamy komunikace mezi dispečery a zmatenými piloty apod. Samotné líčení dění těsně před katastrofou je poměrně napínavé a do poslední chvíle divák netuší, co se pak stane. Být tam ještě ty grafické vizualizace, je to rovných pět hvězd. ()

Mejdzula 

všechny recenze uživatele

Pro mě pravděpodobně nejlepší dokumentární seriál, jaký jsem kdy viděl. Hlavní důvod je pro mě ten, že se jedná o letadla a vůbec o dopravu, ve chvílích mého enormního zájmu o leteckou dopravu neexistoval lepší pořad. Tyto chvíle nastaly odhadem v mých 9/10 a 12/13 letech, tedy už to zas nějaký ten čas je. Mnohem více mi vyhovují díly, ve kterých z havárie vyvázne výrazný počet pasážerů, než ty nehody se 100% a vyšší úmrtností. Proto jsem také ty šťastnější viděl vícekrát, než ty tragické. Doufám, že se s novou sérií krom NGC vytasí taky i ČT, budu jenom rád :) ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Mám rád létání a mám rád letadla. Věci jako turbulence apod. mi nevadí. Spoléhám na stroj a spoléhám na piloty. Naopak, považuji se za ty šťastlivce, kterým letadla, létání a vše s tím spojené způsobuje libé pocity až rozkoš. Přesto při sledování tohoto seriálu a jeho pokračováních v dalších řadách se člověk neubrání mírnému třasu. Tahle nakoncentrovaná sbírka všech možných neštěstí, důvodů a chyb , které většinou měly za následek pád stroje a zamření často stovek životů cestujících je zkrátka neokecatelná. Můžete si stokrát říkat, že letecký provoz je nejbezpečnější. Ale už po pátém dílu si pak po usednutí do letadla řekne, safra - fakt dotankovali tu nádrž naplno? Opravdu netrefíme cestou hejno kačen? Maj v tom Egyptě už ten lepší radar na věži? Opravdu byl ten přehřívající se motor důkladně otestován? A ten chlapík v té Cessně pod námi, opravdu udrží letovou hladinu? :-))) Seriál často velmi napínavým způsobem nasimuluje průbeh letu a ž do katastrofy a poté diváka spolu s vyšetřovateli nechá zjišťovat, co k pádu stroje vedlo. Nikdy jsem neměl rád puzzle, nebavilo mně to množství dílečků často stejné barvy a tvaru (pro mně). Ale skládat z kousíčků někde v hangáru celé letadlo abych na základě ohořelé kůstky v motoru zjistil, že stroj měl kolizi s ptákem... to chce velkou dávku trpělivosti. obzvláště když pozůstalí, pojišťovny, letecká společnost ad. tlačí na rychlý výsledek. Za mne je to za 4 ohořelé kousky lopatek Boeingu 747. * * * * ()

Trancetino 

všechny recenze uživatele

Najlepší seriál o leteckých katastrofách. Obdivujem tých vyšetrovateľov ako dokážu prísť na tie chyby. Hlavne vtedy, keď majú v rukách len milión trosiek, lebo nie vždy všetko ukážu čierne skrinky. Minulý rok t.j. 2018 som videl 18. sériu. Bolo v nej asi všetko čo sa udialo za posledné 3 roky. Som zvedavý čo bude v tej 19. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Jeden z tých lepšie zostavených dokumentov poslednej doby čo som mal možnosť vidieť, prelínajúcich sa z počítačom regenerovanými zábermi strhujúcich udalostí s prestrihmi do skutočných záberov, ktoré dodávajú dokumentu skutočnú váhu a miestamy až skľučujúcu atmosféru. Niekedy sa človek musí zamýšlať ako je možné v takýchto katastroficky leteckých nešťastiach možné prežiť, tento dokument nám dáva dôkaz, že je to možné. ()

Galerie (1 467)

Zajímavosti (113)

  • Při popisu havárie Alaska airlines (první havárie v tomto dílu) říká komentátorka ke stabilizátoru: „Když se jeho plocha vyklopí nahoru, příď stroje se skloní dolů.“ Je tomu však přesně naopak. Stabilizátor nahoru = příď nahoru, stabilizátor dolů = příď dolů. (pjotri)
  • V epizóde padne zmienka o zničení lietadla Nationair 2120, ktorou sa tento seriál zaoberal v epizóde Under Pressure. (ČSFD)
  • Airbus letí směrem na východ, ve filmu předkem zleva doprava. Měsíc je zobrazen za letadlem, tedy na severu, ač ho na severní polokouli můžeme vidět jen při pohledu na jih. Navíc 23. 8. 2001 byl v noci ve fázi D – dorůstajícího srpku a nikoli ve fázi C (couvající), jak ho chybně ukazuje dokument. (aquacam)

Reklama

Reklama