Tvůrci:
André BarroHrají:
Jonathan Aris (vypravěč), Von Flores, David Bamber (vypravěč), Daniel Park, Jason Weinberg, Bill Lake, Marty Moreau, Jon De Leon, Jorge Molina (více)VOD (2)
Série(24) / Epizody(230)
-
Série 1 (2003) - 6 epizod
-
Série 2 (2005) - 6 epizod
-
Série 3 (2005) - 13 epizod
-
Série 4 (2007) - 10 epizod
-
Série 5 (2008) - 10 epizod
-
Série 6 (2007) - 3 epizod
-
Série 7 (2009) - 8 epizod
-
Série 8 (2009) - 2 epizod
-
Série 9 (2010) - 8 epizod
-
Série 10 (2011) - 6 epizod
-
Série 11 (2011) - 13 epizod
-
Série 12 (2012) - 13 epizod
-
Série 13 (2013) - 11 epizod
-
Série 14 (2015) - 11 epizod
-
Série 15 (2016) - 10 epizod
-
Série 16 (2016) - 10 epizod
-
Série 17 (2017) - 10 epizod
-
Série 18 (2018) - 20 epizod
-
Série 19 (2019) - 10 epizod
-
Série 20 (2020) - 10 epizod
-
Série 21 (2021) - 10 epizod
-
Série 22 (2022) - 10 epizod
-
Série 23 (2023) - 10 epizod
-
Série 24 (2024) - 10 epizod
Obsahy(1)
Letecká doprava je nejbezpečnějším způsobem přepravování osob i zboží po celé naší planetě. Každou minutu jsou ve vzduchu tisíce strojů letících všemi možnými směry. Většina z nich dosáhne bez problémů svého cíle. Jsou ale okamžiky, kdy se posádky a cestující dostanou do situace, jež může skončit tragicky.
Námětem šestidílného kanadského cyklu dokumentárních rekonstrukcí jsou události, které se na kratší či delší dobu staly středem pozornosti sdělovacích prostředků. Autoři rekonstruují průběhy známých leteckých nehod prostřednictvím obrazových a zvukových archivních materiálů, výpovědí svědků, pozůstalých, leteckých odborníků a vyšetřovatelů. Svou důležitou roli má také počítačová animace, jež evokuje to, co snad mohli jen tušit dispečeři u svých radarů, a to, co v několika posledních sekundách svého života viděli muži v pilotních kabinách. Charakteristickou součástí cyklu jsou pak hrané scény, které vypovídají o tom, k čemu všemu během letu došlo a jak se s mimořádnými situacemi vyrovnávali lidé za řídícími pákami, jejich neviditelní partneři ve střediscích letového provozu a konečně i pasažéři, jež svůj osud vložili do jejich rukou.
Seznam dílů: 1. Když na palubě vypukne požár (Fire on Board)
2. Když se za letu otevřou dveře (Unlocking Disaster)
3. Když dojde palivo (Flying on Empty)
4. Když nefungují přístroje (Flying Blind)
5. Když je nebe příliš těsné (Deadly Crossroads)
6. Když na palubu vstoupí teroristé (The Killing Machine)
(oficiální text distributora)
Videa (3)
Recenze (96)
Děsně rozvleklé, ukecané a nudné. Epizody obsahují příběhy, kterým by sedla stopáž deseti minut - roztáhnout to na bezmála hodinu znamená, že zde mluví spousta svědků, odborníků, pilotů atd., kteří se navíc opakují, mluví rozvláčně a místo informací často popisují svoje pocity. K tomu "dramatizace", která spočívá v záběrech na obličeje cestujících, pilotů a špatné hudbě. Dodívat celý díl do konce je nesmírně náročné a vlastně i zbytečné.. ()
5hvězd a 100% Super seriál o leteckých katastrofách. Jak málo stačí k nehodám, chybám, neschopnostem a smrti.. Holt když je někdo na špatném místě ve špatnou dobu tak má smůlu :P ANO přesně o to tady běží: "cílem každého vyšetřování je vylepšit systém --- to je to oč usilujeme --- z každého případu si musíme vzít ponaučení a zprostředkovat jej ostatním, aby byla letecká doprava opět o něco bezpečnější..." mrazivá slova, ale bez nehod se to bohužel nedá tak efektivně dělat :/ ()
Najlepší seriál o leteckých katastrofách. Obdivujem tých vyšetrovateľov ako dokážu prísť na tie chyby. Hlavne vtedy, keď majú v rukách len milión trosiek, lebo nie vždy všetko ukážu čierne skrinky. Minulý rok t.j. 2018 som videl 18. sériu. Bolo v nej asi všetko čo sa udialo za posledné 3 roky. Som zvedavý čo bude v tej 19. ()
Asi jeden z najzaujímavejších doku seriálov. Nekončená téma a neuveriteľne natáčaná 20 rokov. Videl som všetko. Tu vidieť ako sa rapídne menil obsah epizód, ich štýl. Prve epizódy čisto opisné, bez omáčok, bez teatrálnosti, viac sa dávalo priestoru aj preživším. Nič neobvyklé pre dokument. Ale netrvalo to dlho a nabralo to typicky US wau shock mod a x-krát opakovanie toho istého. Zmenila sa aj dramatizácia hudby. Dobré je si porovnať prvú sériu a trebárs dvadsiatu, čo je rozdiel asi 17 rokov. Jablká a hrušky. Asi 200x sme počuli na čo sa používa letový zapisovač dát a záznam zvuku z kokpitu. Sledujeme rutinu vyšetrovateľov, ktorých "nečakane" napadne, aby si pozreli iné dôkazy alebo vypočuli pásky. Dokonca nikomu nevadí, keď kreslia fixkou po obrazovkách monitorov. Je tu niekto s takou poruchou, žeby si čarbal po svojom televízore alebo monitore svojho počítača? Jedine že ste Daniel Jackson zo StarGate :) Prvá epizóda Unlocking Disaster je mementom pre všetkých. Je neuveriteľné do akého svetla to dalo tých neskorších povestných erudovaných a čestných vyšetrovateľov, ktorí sú už neskoršími hrdinami a hlavnými protagonistami tohto seriálu. Bol to čierny deň pre NTSB aj pre Boeing. Neúnavní boj rodičov obete skončil úspechom. Takto začína tento seriál. Jedna pikoška - v tomto seriáli ako keby schválne opomínali fakt, že skoro každé letisko na svete má za koncom dráhy brzdiace siete a pieskové brázdy. Už v roku 1972 malo každé druhé letisko túto výbavu. V epizóde Deadly Discussions ide o jednu z príčin havárie, práve stav brzdiacej siete, ale nič také tam neodznie. ()
Som rád, keď sa mi podarí nepremeškať ďalší diel Leteckých katastrof. Rekonštrukcií je tam pomenej, zaujímavé sú autentické zábery a autentické výpovede tých, ktorí prežili, ak vôbec nejakí prežili. Ale za najzaujímavejšie na seriáli považujem sledovanie systematickej práce vyšetrovateľov, ktorá si niekedy vyžiada veľké finančné prostriedky a množstvo času. Ale odhalenie príčin leteckých katastrof a prijatie opatrení, ktoré zabránia ich opakovaniu za to stojí. Najsmutnejšie je keď za zničením lietadla a zmarením životov stoviek pasažierov stojí lajdáckosť nejakého opravára alebo neschopnosť kohokoľvek od pozemného personálu až po pilota. Po nejakej dobe som si uvedomil, že tento jeden záznam stačí a ostatné číslované diely môžem pokojne vymazať. ()
Galerie (1 467)
Photo © National Geographic Channel
Zajímavosti (117)
- Airbus letí směrem na východ, ve filmu předkem zleva doprava. Měsíc je zobrazen za letadlem, tedy na severu, ač ho na severní polokouli můžeme vidět jen při pohledu na jih. Navíc 23. 8. 2001 byl v noci ve fázi D – dorůstajícího srpku a nikoli ve fázi C (couvající), jak ho chybně ukazuje dokument. (aquacam)
- Špeciálna epizóda postupne spomína a zhŕňa nehody súvisiace s náhlou dekompresiou alebo pretlakovaním kabíny, ktoré boli zobrazené v predošlých epizódach seriálu: Na vlásku (2005), Muž, který přežil svou smrt (2005), Když se za letu otevřou dveře (2003) a Letadlo duchů (2007). (koba)
- V 38. minúte dokumentu sú zmienené ďalšie dve katastrofy, v ktorých zohral úlohu strih vetra. Obidve katastrofy sa v tomto seriáli neskôr dočkali samostatných epizód. Jedná sa o US Airways let 1016 (Storming Out) a Delta Air Lines let 191 (Invisible Killer). (Hodnotim)
Reklama