Reklama

Reklama

Letecké katastrofy

(seriál)
  • Česko Vyšetřování leteckých neštěstí (více)
všechny plakáty
Trailer
Kanada, (2003–2024), 176 h 20 min (Minutáž: 42–52 min)

Tvůrci:

André Barro

Hrají:

Jonathan Aris (vypravěč), Von Flores, David Bamber (vypravěč), Daniel Park, Jason Weinberg, Bill Lake, Marty Moreau, Jon De Leon, Jorge Molina (více)
(další profese)

Série(24) / Epizody(230)

Obsahy(1)

Letecká doprava je nejbezpečnějším způsobem přepravování osob i zboží po celé naší planetě. Každou minutu jsou ve vzduchu tisíce strojů letících všemi možnými směry. Většina z nich dosáhne bez problémů svého cíle. Jsou ale okamžiky, kdy se posádky a cestující dostanou do situace, jež může skončit tragicky.

Námětem šestidílného kanadského cyklu dokumentárních rekonstrukcí jsou události, které se na kratší či delší dobu staly středem pozornosti sdělovacích prostředků. Autoři rekonstruují průběhy známých leteckých nehod prostřednictvím obrazových a zvukových archivních materiálů, výpovědí svědků, pozůstalých, leteckých odborníků a vyšetřovatelů. Svou důležitou roli má také počítačová animace, jež evokuje to, co snad mohli jen tušit dispečeři u svých radarů, a to, co v několika posledních sekundách svého života viděli muži v pilotních kabinách. Charakteristickou součástí cyklu jsou pak hrané scény, které vypovídají o tom, k čemu všemu během letu došlo a jak se s mimořádnými situacemi vyrovnávali lidé za řídícími pákami, jejich neviditelní partneři ve střediscích letového provozu a konečně i pasažéři, jež svůj osud vložili do jejich rukou.

Seznam dílů: 1. Když na palubě vypukne požár (Fire on Board)
2. Když se za letu otevřou dveře (Unlocking Disaster)
3. Když dojde palivo (Flying on Empty)
4. Když nefungují přístroje (Flying Blind)
5. Když je nebe příliš těsné (Deadly Crossroads)
6. Když na palubu vstoupí teroristé (The Killing Machine) (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (96)

marek1471 

všechny recenze uživatele

Keď že sa v lietadlách trochu vŕtam je tento seriál pre mňa dosť fascinujúci. Každá časť si drží rovnakú úroveň, len je to možno trochu natiahnuté a často krát zdĺhavé. Koho zaujímajú lietadlá, alebo všeobecnejšie letecká doprava môže sa veľa dozvedieť. Kto sa ale bojí lietania nech si pozrie len tých pár častí kde všetko dobre dopadlo :) Ako povedal kolega pre niekoho viac, pre niekoho menej záživné a pre niekoho priemer. ()

Mngwa 

všechny recenze uživatele

O letadla se nijak zvlášť nezajímám a přesto mě dokument neskutečně chytil. V každém díle je velmi podrobně zobrazeno, jakým způsobem se provádí vyšetřování té které letecké nehody a není možné neobdivovat jak piloty, tak vyšetřovatele. Respekt. Zejména ti druzí jsou dost nedoceněni a v podstatě neviditelní i přes svůj obrovský přínos. Velice se mi líbí, že i v leteckém průmyslu se používá metoda 5 why :) Co jsem taky ocenila, je absence přehnaného patosu a senzacechtivosti, vše je podané celkem objektivně a střízlivě i u dílů, kde by to k tomu vyloženě svádělo, např sestřelení nad Ukrajinou apod. Výpovědi zůčastněných a záběry pozůstalých jsou spíše doplnění celého obrazu, ne něco co je třeba vyždímat v bulvárním stylu až do poslední kapky a slouží jako připomenutí lidské stránky popisovaných událostí. Jinak je dokument orientován zejména na popis incidentu a následné vyšetřování. Takže shrnuto - pro milovníky létajících strojů nutnost, pro ostatní zajímavé rozšíření obzorů. ()

Reklama

wodacka 

všechny recenze uživatele

Nechápu nadšení lidí, kteří seriály a pořady podobného typu s chutí sledují. Vře to ve mně, jen co najdu podobnou blbost v programu. Nevím, proč bych se měla dívat na utrpení, bolest a strach lidí, kteří něco takového zažili - mám vcelku dobrou představivost a ta mi bohatě stačí, takže nevidím důvod, proč to ještě sledovat v televizi. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Mám rád létání a mám rád letadla. Věci jako turbulence apod. mi nevadí. Spoléhám na stroj a spoléhám na piloty. Naopak, považuji se za ty šťastlivce, kterým letadla, létání a vše s tím spojené způsobuje libé pocity až rozkoš. Přesto při sledování tohoto seriálu a jeho pokračováních v dalších řadách se člověk neubrání mírnému třasu. Tahle nakoncentrovaná sbírka všech možných neštěstí, důvodů a chyb , které většinou měly za následek pád stroje a zamření často stovek životů cestujících je zkrátka neokecatelná. Můžete si stokrát říkat, že letecký provoz je nejbezpečnější. Ale už po pátém dílu si pak po usednutí do letadla řekne, safra - fakt dotankovali tu nádrž naplno? Opravdu netrefíme cestou hejno kačen? Maj v tom Egyptě už ten lepší radar na věži? Opravdu byl ten přehřívající se motor důkladně otestován? A ten chlapík v té Cessně pod námi, opravdu udrží letovou hladinu? :-))) Seriál často velmi napínavým způsobem nasimuluje průbeh letu a ž do katastrofy a poté diváka spolu s vyšetřovateli nechá zjišťovat, co k pádu stroje vedlo. Nikdy jsem neměl rád puzzle, nebavilo mně to množství dílečků často stejné barvy a tvaru (pro mně). Ale skládat z kousíčků někde v hangáru celé letadlo abych na základě ohořelé kůstky v motoru zjistil, že stroj měl kolizi s ptákem... to chce velkou dávku trpělivosti. obzvláště když pozůstalí, pojišťovny, letecká společnost ad. tlačí na rychlý výsledek. Za mne je to za 4 ohořelé kousky lopatek Boeingu 747. * * * * ()

aniiicka 

všechny recenze uživatele

Tento rok jsem si zalétala vícekrát, ale ani to mi nezabránilo sjet skoro všechny epizody. Je pravda, že v každém díle nám ukáží co vše se může letadlu přihodit a stát, ale také potom vidíme, že se každá nehoda, třeba i nekonečně dlouho šetřila a na základě výsledků byly podniknuty opatření, které dělají leteckou dopravu bezpečnější - alespon na mě to tak působí. Letadla mě fascinují, takže mě to prostě hrozně zajímá. Navíc v některých epizodách to dopadne i dobře - viz. Přistání na Hudsonu, Útěk z pekla a další. ()

Galerie (1 467)

Zajímavosti (117)

  • V epizodě je možné si všimnout, že Andy Peterson (James Binkley) má rozbitou hlavu ještě před napadením. (stenrik)
  • Prvý dôstojník Emery (Gavin Williams) fotografuje krídlo lietadla moderným fotoaparátom s LCD displejom, hoci dej epizódy sa odohráva v roku 1992. (koba)
  • V epizóde je zmienená aj ďalšia nehoda, ktorá sa stala tiež v Himalájach len o niekoľko mesiacov skôr. Jedná sa o let Thai Airways 311, ktorému sa už venovala epizóda Stratené lietadlo. (ČSFD)

Reklama

Reklama