Reklama

Reklama

Číslo 9

všechny plakáty
Trailer 2

Obsahy(1)

Lidé jsou pryč. Kdy a jak k tomu došlo, není příliš jasné. V troskách starého světa přežívají jenom podivní hadroví panáčci s čísly na zádech. Do této pochmurné doby se narodí Devítka, která je možná předurčena vše změnit. Když se potká se skupinou podobných figurek utíkajících před děsivými vražednými stroji, rozhodne se postavit na odpor. Promluvit vystrašené souputníky k boji však nebude lehké. Stejně jako zjistit, kdo pronásledovatelé vlastně jsou a hlavně – co se stalo s lidmi?

Ambiciózní celovečerní dystopický snímek 9 natočil režisér Shane Acker podle svého staršího krátkého filmu. Stejnojmenná jedenáctiminutová předloha měla v roce 2005 premiéru na festivalu v Sundance a Acker za ní sklidil zasloužené ohlasy. Kromě prestižních amerických studentských cen byl nominován také na Oscara v kategorii Nejlepší krátký animovaný film. Pod převod původního filmu do celovečerní podoby se podepsali také filmařští vizionáři Tim Burton (Mrtvá nevěsta, Karlík a továrna na čokoládu) a Timur Bekmambetov (Noční hlídka). Tak se zrodil jedinečný a vizuálně okouzlující animovaný epos, který svým myšlenkovým poselstvím přesahuje hranice „jenom“ animovaného filmu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (804)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Rovnou k věci. Číslo 9 je totální mix terminátora-scénáristické nesmyslnosti-krásné animace a křesťanství. Všechny elementy se propojují a dávají divákovi 79 minut dlouhý, pěkný, ale hloupý film, v kterém nejsou silné charaktery, pořádná motivace ani chytrost. Je to škoda, protože Shane Acker viditelně (z původního kraťasu) ví, co chtěl ukázat, ale kvůli komerčnímu ladění a "cizím penězům" musel koncept trochu pozměnit a dodat mu velkoleposti (stroj), větší přístupnosti diváků (více postav a jejich hlasy) a jakousi filozofickou rovinu okolo křesťanství (konec). Bohužel vše zmíněné je možná efektně vypadající v krásné animaci, ale hloupé. Zamyslete se nad celým příběhem a musíte smutně pokývat, že scénárista moc nemyslel (nechci spoilerovat, kdyžtak ve vzkazu:)). Velmi hezky animovaný snímek se pak stává spíše jemným náhledem do postapokalyptické (mimochodem krásně zpracované) budoucnosti lidstva, ke které každým dnem stále jistěji směřujeme. Vizuál opět vítězí nad obsahem i tvůrci samotnými a jen tak na okraj, hráli jste Little Big Planet? :)) Slabé 3* za krásnou animaci a prostředí, které se v animácích nevidí denně. Více zde. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Ackerovo vizionářství se bije s podprůměrným scénářem, který za jeho bujnou fantazií notně vlaje, a výsledek tak zoufale volá po nekompromisnějším dramaturgovi, jehož péče by zabezpečila více, než jenom kompletně renderovanou variaci na posledního Terminátora. Protáhnout původních 11 minut o hodinu, nedodat ději ani kapku přidané hodnoty a doufat, že ‚se to nějak utáhne samo‘ je na ránu. Dát těmhle zazipovaným pytlíkům šanci se ukázat pořádně už na papíře, byl by to nejoriginálnější animák široko daleko. Ač je zde cítit talent na metry, přesto ruce pryč od Tima Burtona, ten chlap vyvařil už sám sebe a evidentně mu to nestačí. ()

Reklama

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Již na začátku filmu jsem si řekl "Co to ty postavy/pajduláci vyvádějí, vždyť to nedává vůbec smysl!" a v tomhle rozpoložení jsem zůstal i po zbytek filmu. Kromě nelogického chování postav mi vadilo/chybělo nedotažený okolní svět, vědět co a proč se stalo, co jak funguje. Pro potěchu zbývá skvělé vizuální zpracování, našlapaný dabing a pár hezkých momentů (knihovna, magnet). ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Cit pre výtvarné detaily a dobre vybudovaná pochmúrne poetická atmosféra. Vysoká technická kvalita animácie a celková formálna bezchybnosť sú pre vysoko rozpočtové hollywoodske animáky samozrejmosťou. Za výtvarnú pôsobivosť zničeného sveta si tvorcovia jednoznačne zaslúžia pochvalu. Režisér Shane Acker je pôvodným povolaním architekt, a tak zrejme jeho zásluhou sú polorozpadnuté budovy v snímke také fascinujúce - obzvlášť gotická katedrála. V tomto filme nie je natoľko podstatný dej, ale všetko to ostatné. A to bolo skvelé. Film je premietaný ako ART, takže je dosť málo relevantné, že je to rodinný film. Skrátka, ak sa Číslo 9 kvôli niečomu oplatí vidieť, tak je to určite vizuálna stránka a atmosféra, a pre niekoho možno aj fakt, že na sci-fi z alternatívnej minulosti narazíme vo filmoch len zriedka. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Hned co jsem se pohodlně usadil (na sedačce s číslem 8, na sedačku 9 jsem obřadně posadil batoh) mě pohltila dokonalá atmosféra balancující mezi cyberpunkem a druhou světovou válkou. Ta, přiznám se, mě dostala už v onom desetiminutovém kraťasu. Parta čísílkových panáčků, z nichž každý je něčím jedinečný (feťák osmička, panovačný jednička atp...), bojuje proti geniálně navrženým strojům ehm... STROJE, který se po letech vzbudí. Atmosféra je (vím že se opakuju) dokonalá, akce našlapaná + je jí i dost a postavičky jsou sympatické. A přece je něco špatně. Ackerova vize a námět si totiž zaslouží promakanější příběh. Scénář Pamely Pettlerové je vysloveně odfláknutý a děravý. Všechno je vysvětleno jaksi zkratkovitě a hrdinové v podstatě chodí sem a tam na stejné místa. Přitom tu byl k prozkoumání celý pustý svět. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (13)

  • Tvorcovia filmu pracovali vo filmových štúdiách v Los Angeles, Toronte a Luxemburgu. (MikaelSVK)
  • Herec Alan Oppenheimer si zahral vo filme vedca, ktorý bol zodpovedný za zničenia sveta. Nie je teda náhoda, že v skutočnosti je bratrancom J. Roberta Oppenheimera, ktorý je známy aj ako "otec atómovej bomby". (MikaelSVK)
  • O produkci filmu se původně zajímala také společnost TriStar Pictures, avšak nakonec upřednostnila film Planeta 51 (2009). (radekgfx)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno