Reklama

Reklama

Číslo 9

všechny plakáty
Trailer 2

Obsahy(1)

Lidé jsou pryč. Kdy a jak k tomu došlo, není příliš jasné. V troskách starého světa přežívají jenom podivní hadroví panáčci s čísly na zádech. Do této pochmurné doby se narodí Devítka, která je možná předurčena vše změnit. Když se potká se skupinou podobných figurek utíkajících před děsivými vražednými stroji, rozhodne se postavit na odpor. Promluvit vystrašené souputníky k boji však nebude lehké. Stejně jako zjistit, kdo pronásledovatelé vlastně jsou a hlavně – co se stalo s lidmi?

Ambiciózní celovečerní dystopický snímek 9 natočil režisér Shane Acker podle svého staršího krátkého filmu. Stejnojmenná jedenáctiminutová předloha měla v roce 2005 premiéru na festivalu v Sundance a Acker za ní sklidil zasloužené ohlasy. Kromě prestižních amerických studentských cen byl nominován také na Oscara v kategorii Nejlepší krátký animovaný film. Pod převod původního filmu do celovečerní podoby se podepsali také filmařští vizionáři Tim Burton (Mrtvá nevěsta, Karlík a továrna na čokoládu) a Timur Bekmambetov (Noční hlídka). Tak se zrodil jedinečný a vizuálně okouzlující animovaný epos, který svým myšlenkovým poselstvím přesahuje hranice „jenom“ animovaného filmu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (804)

Gemini 

všechny recenze uživatele

K zulíbání pohledné... a k uzoufání průhledné. Předivo příběhu a jeho myšlenky jsou podstatně řidší než materiál, z něhož jsou utkány hlavní postavy, a nezbývá než konstatovat, že původní kraťas byl ve výsledku daleko nabitější než tato - jakkoliv animačně a designově působivá - nedlouhá a přesto trochu přetažená rozprávěnka o nesmrtelné duši a víře. Respekt Shanu Ackerovi, že svoje dítě dokázal vypiplat až do téhle podoby - ale co z toho, když ho nechal scénáristicky zavraždit. Pamela Pettler možná dovedla vytvořit rozverný viktoriánský horůrek (Corpse Bride), ale na pořádné postapo nějak neměla. A jen tak BTW ještě že vystříhané scény byly vystříhané... Za vizuální stránku a skvělé dabingové výkony (v originálu, čeští dabéři prominou;)) dám 70%, a možná se ještě někdy podívám znovu. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

KINO/// Obsazení 5/10 Děj 6/10 Hudba 7/10 Efekty 8/10/// +především zdařilé akční scény, neokoukané falloutovské prostředí, trailery, charaktery postav -chtělo to více hudby, určitě to mohlo být delší, přesto to občas i nudí/// Nebudu skrývat mírné rozpaky nad filmem o kterém jsem byl rozhodlej, že na něj půjdu už před rokem, kdy se objevil pod jednoudchým názvem "9". Později po zhlédnutí nadupaného traileru, nebylo pochyb o tom, že tohle by mohla být revoluce nebo alespoň dosud nevyděný filmový zážitek. Nic z toho však není pravda, jedná se o prostý animáč. Je jen temnější, drsnější a odehrávájící se v netradičním prostředí alternativní (asi) minulosti. Ovšem při srovnání s jakýmkoliv animovaným filmem tento nedosahuje jeho kvalit po obsahové stránce. Kromě toho že jiné filmy ohromý svojí grafikou a animací (což platí i u tohoto), tak zárověn nadchnou svým příběhem a obsahem. Kdyžto Číslo 9 mi spíše příjde (a řeknu to hodně slušně) jako jednohubka na jedno zkouknutí na DVD./// Celkem 64%/// ()

Reklama

JFL odpad!

všechny recenze uživatele

Podobně jako u nedávno hodnoceného německého válečného filmu "Most" (2008) nevyjadřuje mé hodnocení technické kvality díla, ale jeho ideologickou rovinu. Akční sekvence jsou spektakulární, atmosféra postapokalyptického prostředí hutná a celý svět lidsky se chovajících panáčků a mechanických bestií nápaditý, až takřka originální. Ale co je to platné, když báječnou vizi z režisérova stejnojmenného krátkého animáku znásilňuje scénář prýštící hrubozrnnou křesťanskou agitkou o zhoubnosti strojů a čistotě lidské duše, jež zaručuje spasení, narozdíl od intelektu, který přináší smrt a zmar? ------ následují argumentační příklady, které se bohužel neobejdou bez zásadních SPOILERŮ ------ Příběh pojednává o konvertování hrdiny se jménem Devítka, který postupuje jako moderní člověk - tedy spoléhá se na intelekt, úsudek a ověřené poznání. Jenže jeho konání přináší smrt jeho souputníků (příznačně první umírá panáček, který je ve skupině hlavní vědátor, vynálezce a obdivovatel technologie). Nakonec ale vše vyústí v jeho prozření a přijmutí duchovního přístupu. Další příznačnou postavou je Jednička v podobě kněze, který zbaběle schraňuje své ovečky v kostele, místo aby šel do boje vůči zlu, ale který se ve finále sebeobětuje pro vítězství dobra a především posvětí hrdinovo konání. Definitivní stvrzení křesťanské linie přichází na konci, kdy místo toho, aby byly duše padlých panáčků přeneseny do náhradních těl (což by zavánělo "cizími" náboženstvími vyznávajícími reinkarnaci, nebo dokonce kyberpunkem) se všechny hezky s úsměvy na tvářích odeberou do nebíčka. Tradicionalistickou linii pojišťuje trapně konzervativní konec, kde z popela nesourodé skupiny vzejde tradiční heterosexuální rodina se dvěma dětmi (Proč ve světě hadrových panenek musejí být postavy genderově specifikované?). Inu, technologie je nástroj zla, všechny ty internety by se měly zakázat a hlavně, jak se praví v úplném závěru filmu, "je to náš svět a je na nás, co s ním uděláme". ()

Krouťák 

všechny recenze uživatele

Po zhlédnutí traileru a po sléze i kraťasu jsem byl plný očekávání ( možná i obav, abych nebyl nakonec zklamaný )... A výsledek ? Nějak si nemůžu vybavit, kdy jsem naposled viděl takhle skvělej animák.. Mělo to atmosféru, náboj, vtip a já si len přál, abych se mohl dívat o trochu déle... Další slova jsou zbytečná - běžte na to do kina ;-) 90% a díky ČSFD za tenhle zážitek. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Tam, kde se Wall-E pokouší v první půli o náznaky depresivní postkatastrofické atmosféry, tam Číslo 9 rozvíjí svoji vizi světa sežehnutého válkou naplno a neohlíží se na nálady dětského publika. Výtvarná stránka je úžasná a protože v mém hodnocení hraje obvykle významnou roli, přikloním se k pětihvězdičkovému hodnocení, i když s tou filozofickou stránkou snímku mám problém a jeho vyústění považuju za neuspokojivé. Tam, kde např. Avatar má filozofii až příliš primitivní, tam je filozofická rovina Čísla 9 možná až příliš komplikovaná a neurčitá. Číslo 9 líčí příhody devíti podivuhodných bytostí s robotickým základem, které vyhlížejí jako hadrové panenky kombinované s představou umělých strojů z konce 19. století. Retrostylizace, která jako by vypadla z pozdních románů Julese Verna, spolu s pochmurnou výtvarnou stránkou laděnou do hnědi je pro dnešní animovaný film výjimečná a film celkem odvážně narušuje představu pozitivně laděného filmu, na který vyráží rodiče s malými potomky. Hrdinové příběhu čelí monstrózním strojům, z jejichž podoby už na první pohled čiší nenávist a odosobnělé zlo techniky, která se vymkla lidským rukám. Tvůrci filmu na první pohled pracují s obavami dnešního obyvatele vyspělého světa, kterému technika na první pohled leze na nervy a sní o návratu k jednoduchému životu v souladu s přírodou. Souboj panáčků s ďábelským vynálezem je plný dobrodružné akce a jedinečných efektů. Pod jejich palbou sice poněkud uniká myšlenka, ke které by měl příběh směřovat, ale i tak se pro mě jednalo o silný zážitek. Celkový dojem: 90 %. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (13)

  • Vzhled čísel 3 a 4 je navržen podle zahradních rukavic. (Kaori)
  • O produkci filmu se původně zajímala také společnost TriStar Pictures, avšak nakonec upřednostnila film Planeta 51 (2009). (radekgfx)
  • Severoamerické tržby dosáhly 31,7 milionu amerických dolarů, celosvětové 48,4 mil. (NIRO)

Reklama

Reklama