Obsahy(2)
Tlačítko "REC" stiske mladá televizní reportérka a její kameraman, kteří natáčejí noční směnu v místní požární stanici. Po chvíli přijímají hasiči tísňovou výzvu staré ženy, která je uvězněna ve svém domě. Když dorazí na místo, ozve se strašidelný křik. Tím začíná dlouhá noční múra a unikátní dramatická televizní reportáž. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 515)
Rozhodně nevšední, byť ne neviděné. Bajagueró a Plaza mě bohužel nepřesvědčili, že se dívám na autentický záznam, takže mě to nedokázalo úplně vtáhnout. Téměř vůbec jsem se nebál, spíš jsem byl v nervózním očekávání. Nicméně tohleto bude asi hodně individuální, takže doporučuji se po [Rec] poohlédnout! 70% ()
Je to pecka. Já jako milovník zombií jsem prostě rád za každej žánrovej zářez a toto je navíc "originálně" pojato pohledem zvědavého kameramana. Reportérka byla sympaťačka a celé to dost odsejpalo. Konec byl fakt nervydrásající a ta béčková církevní laboratoř na konci - eňo ňuňo. Psychobilly song v závěrečnejch titulkách pak už jen dovršil mojí dobrou náladu z tohohle filmu. ()
Tak takto si predstavujem pohľadnicu z Barcelony, Woody! :-) Uf, toto je jasný zápis do mojej osobnej hororovej TOP 10. A na vysoké priečky. Najintenzívnejšia žánrová pecka od... odkedy vlastne? Brilantne využitý blairwitchovsko/cloverfieldovský koncept, výborní (ne)herci a náramne šikovné dávkovanie informácií, ktoré jednak robí z účastníkov plnokrvné postavy a jednak celý film bravúrne graduje. Až k záverečnej scéne s "nočným videním", ktorá splachuje do zabudnutia dokonca aj finále Mlčania jahniat. Takto som sa naposledy bál pri Tých druhých. Tí Španieli sú diabli! ()
85 minut plný strachu, napětí a dokonalých hororových scén, při kterých sem se fakt bál a několikrát sem se až nechutně lek, i když sem ty scény čekal a to se mi zas nějak často nestává. A díky stylu ala dokument natočenej na jednu kameru jednim kameramanem a famozním hereckým výkonům to je ještě úžasně realistický s perfektní atmosférou. Takhle hodně sem si už dlouho žádnej horor neužil, fakt paráda, vůbec nelituju, že sem si z lenosti nezjistil ani o čem to je, protože, to je podle mě jeden ze základu jak si tenhle parádní horor užít od začátku do konce v napětí, i když i bez toho to bude mít stále tu dokonalou atmosféru, která díky krátký stopáži a nasazenýmu vysokýmu tempu vydrží po celou dobu. ()
[REC] je návrat k podstatě zombie subžánru, k společensko-kritické reflexi, kdy dění sledujeme z pohledu kameramana dokumentujícího nastalou situaci - stejně jako v Reevesově CLOVERFIELD anebo ve stejném (sub)žánru u Romera v DIARY OF THE DEAD._____ Expozice je dostatečně dlouhá na to, abychom se seznámili s postavami a byli uvrženi do akce, a tentokráte se nedokumentuje proto, že jsou tím lidé posedlí - jako v CLOVERFIELD - či proto, že se jedná o filozofické vyjádření - jako v DIARY OF THE DEAD, ale z toho důvodu, že se tohle musí zaznamenat, jinak by tomu nikdo neuvěřil a nikdo jiný to za ně neudělá._____ [REC] se navrací do dob NIGHT OF THE LIVING DEAD a těchhle klasik žánru, když nám ukazuje, že ti, kteří nás mají chrání - ať už policisté anebo vědci - nás nakonec oddělají. Stylistická promyšlenost, která ale působí autenticky a vytváří si zajímavá alibi na kompoziční nedostatky je obdivuhodná, atmosféra filmu pohlcující a lekačky natolik efektivní, že jsem se z nich vzpamatovával ještě dlouhou dobu. Možná lepší než CLOVERFIELD, který se musel přizpůsobovat na žánrové požadavky katastrofických filmů. Španělsko mi poslední dobou dělá vyloženou horrorovou radost... ()
Galerie (52)
Zajímavosti (27)
- Po celou dobu sledování filmu není možné spatřit tvář kameramana, na rozdíl od amerického remaku. (Freemantle)
- Pracovní název filmu byl Bombers, což v katalánštině znamená Hasiči. (KucC)
- Režiséri Jaume Balagueró a Paco Plaza uzavreli pred natáčaním dohodu, ktorá znamenala, že ak mal jeden z nich nápad, ktorý sa tomu druhému nepáčil, daný nápad zmietli zo stola bez ďalšieho vysvetľovania. (WalterIK7)
Reklama