Reklama

Reklama

Maroko

  • USA Morocco
Trailer

Obsahy(1)

Po světovém úspěchu Modrého anděla se režisér Sternberg vrátil do Hollywoodu, aby představil Americe svůj senzační herecký objev, Marlene Dietrichovou. Pro její zdejší debut vybral působivou roli kabaretní zpěvačky kdesi na pokraji severoafrické pouště, nedaleko kasáren nechvalně proslulé cizinecké legie. Také v Maroku Dietrichová představovala navýsost erotický typ, ženu volných mravů, ale zároveň aristokratického chování, zpívající poblouzněným ctitelům z posádky svůdným, zastřeným hlasem píseň Co vám mohu nabídnout. Sternberg si dal záležet, aby svoji hvězdu prezentoval americkému obecenstvu co nejpoutavějším způsobem, a tak ji oblékal do pánského smokingu, nechával ji rozehrát sexuálně dvojznačné scény (např. při svém vystoupení políbí ženu v publiku) a dovedl příběh jejího rozhodování mezi dvěma muži k překvapujícímu finále. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (15)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Hodně mi vadí, jak je to celé strašně roztahané. Ono to sice má jednoduchý příběh a ten by i na hodinu a půl vystačil, jenže tady chybí větší množství nápadů, které by ten film nějak oživily. Chápu, že je to z roku 1930, ale i tak... Každopádně jinak je Maroko příjemným filmem, se skvělou kamerou a jako vždy dokonalým Gary Cooperem a ještě lepší (a krásnou) Marlene Dietrich. Prostředí taky Sternberg zvolil skvěle, takže po téhle stránce je film skvělý, škoda jen že příběh je takový bez nápadů, tedy kromě zajímavého konce. 3* ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Rozjezd filmu velice slibný - kdo by odolal Marlene v mužských šatech (zvlášť když líbá ženu!) a vyzývavým pohledům sukničkářského vojáčka v podání Garyho Coopera? Ti dva se k sobě hodí jako jin a jang, ale když se celý film pořád dokola loučí, aby se zase sešli a pak se znovu rozloučili... kouzlo jejich románku rychle vyprchává a divák se začíná chtě-nechtě nudit. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Jak je zápletka banální a úsměvná v klopotném hledání prostoru pro čistě atrakční výstupy Dietrichové, je i udivující šíře, do jaké se Maroko otevírá queer čtení. Marlene nosí mužské šaty, líbá ženu a upozorňuje, že pro manželství stále nenašla muže, který by jí dokázal vyhovět. Jistě, první i druhý jev tvoří součást kabaretního vystoupení, zatímco ten třetí můžeme interpretovat prostě a počestně tak, že holt neměla štěstí na ty správné chlapy. Hereččina gesta a tvář a hlavně dráždivý způsob, kterým Sternberg obojí zasvěcuje, však dělá možnost čtení proti srsti neodolatelnou. Také dialogy ostatně řeší genderové rozdíly, neustále ohmatávají hranici mezi oběma pohlavími, a třebaže jsou prosté explicitních narážek, lehko si z nich odvodíme, že velkým příznivcem tradičního rodinného modelu pan režisér nebyl. V návaznosti na to nachází své opodstatnění situování děje do Maroka, kde ženské stereotypy západního světa berou za své. Působí naprosto logicky, když hrdinka Cooperovi v závěru „chlapsky“ zasalutuje, zuje si nepratické a silně feminní lodičky a odchází do pouště, konat smysluplnější službu, než k jaké ji zavazuje život spořádané manželky. V horkém arabském vzduchu zůstává viset otázka, jestli se odmítnutím role okrasného doplňku nezříká také svého ženství, a dává-li jí společnost vůbec na vybranou. 75% ()

Mol 

všechny recenze uživatele

ANYBODY WHO HAS FATE IN ME IS A SUCKER! Neskutečně nádherný film. Marlene není moje nejoblíbenější herečka této doby, ale tady byla prostě úžasná. Ty gesta a ty pohledy co dělala. Hned první vystoupení, když přišla na pódium s cylindrem a cigaretou a jen koukala do lidí. Koukal jsem na to s otevřenou pusou. Její setkání s Garym v jejím pokoji bylo tak skvěle natočeno. Cigarety, gin a absence hudby pod scénami. Tento snímek je z roku 1930 a vyrazil mi dech. ()

worm14 

všechny recenze uživatele

Nečekal jsem žádné zázraky, ale přesto jsem byl celkem zklamaný. Po hodině a půl si pořád kladu otázku : O čem to všechno bylo? Marlen Dietrich a Gary Cooper tvoří sice celkem zajímavou dvojici a pravděpodobně taky asi jediný důvod proč se na tenhle film podívat. V opačném případě by byl u filmu Marocco jen šedý čtvereček a film by upadl v úplné zapomnění. Děj filmu je prostý, přímočarý, bez nápadu...není v tom nic originálního. Výkony veskrze průměrné, možná že hudba nebyla úplně nejhorší. Bylo to doslova 90 minut nudy. Podruhé už bych se tomuhle filmu radši vyhnul... ()

Galerie (40)

Zajímavosti (6)

  • První replika Amy Jolly (Marlene Dietrich) "Děkuji pane, jste velmi laskav," byla natočena až na 91. pokus. Režisér von Sternberg si dával až fanaticky záležet na tom, aby Marlene neměla přízvuk. (Cimr)
  • Adaptace románu Benna Vignyho Amy Jolly, die Frau aus Marrakesch z roku 1927. Česky nevyšel. (NinadeL)

Reklama

Reklama