Obsahy(1)
7. srpna 1974 byl spáchán „umělecký zločin století“. Pachatelem byl francouzský vizionář, pouliční umělec, kapesní zloděj, provazochodec a především snílek, který by pro uskutečnění svého snu neváhal i zemřít – Philippe Petit. „Byla by to krásná smrt. Vždyť bych zemřel při provozování své vášně,“ říká dnes francouzský dobrodruh, který ilegálně přešel po ocelovém laně mezi newyorskými „dvojčaty“, v té době nejvyššími budovami světa. Samotná příprava akce zabrala Petitovi a jeho skupině spolupracovníků osm měsíců. Ve strhující rekonstrukci poskládal režisér James Marsh vzpomínky všech zúčastněných, z nichž je zřejmé, že i když byla akce promyšlena do nejmenších detailů, stačilo málo a na titulních stránkách světových deníků by fotka Petita procházejícího se téměř půl kilometru nad zemí mezi „dvojčaty“ chyběla. Skvěle dramaturgicky vystavěný snímek s napínavou dramatizací této unikátní akce využívá množství autentických záběrů a fotografií, které si Petit a jeho spolupracovníci pořizovali, a ve vhodných chvílích nechává naplno vyznít působivou hudbu Michaela Nymana. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (2)
Recenze (166)
Muž na laně v jednom týdnu podruhý. Tentokrát se skutečnými aktéry tohoto neuvěřitelnýho příběhu. Asi nemá cenu rozebírat kvalitu dokumentu, to je prostě dokument jako většina, hudba teda hodně kvalitní. Na tomhle je a vždycky bude nejsilnější ten příběh, kterej se fakt stal. Čeho si hodně cením, tak že se Zemeckis (v celovečeráku) hodně držel pravdy a faktů (tenhle dokument to hezky potvrdil). Tenhle příběh se mi z hlavy asi jentak nevykouří :o). Na to, že sem ještě před tejdnem nevěděl, že sou v Americe takle vysoký mrakodrapy a že existuje něco jako lanochodectví, tak teď už bych o tom mohl předášet :o).Je to frejer tenhle frantík! ()
Dost možná jeden z nejlepších "nepřírodních" dokumentů, co jsem vůbec viděl. Osoba Philippa Petita mi bohužel díky filmu připadá strašně nafoukaná a nesympatická, ale to je jen můj subjektivní pocit, který nemůže nic moc ubrat celkovému pocitu z filmu. Jinak skvělá práce a dle mě je tu evidentní skutečnost, že američani z toho budou paf ještě o něco víc, kvůli "věžím"... ()
Mám pocit, že se tenhle dokument chvílema nesoustředil na ,,umělecký zločin století,, ale spíš se tak trochu ukájel Petitovim extravagantstvym, což se ale dá odpustit, protože Philippe Petit asi nepatří do sorty nenápadnejch umělců a timhle dokumentem si asi chtěl uspokojit svoje exhibicionistický ego (a já mu to nevytýkam). ()
Nenechte se zmást fotkama z profilu filmu na CSFD. Man on Wire je po vizualní stránce perfektní kousek. Krásně totiž propojuje nostalgické záběry jakoby z třicátých let (přitom uměle točené teď), dobové video let sedmdesátých a rekonstrukci "zločinu století". A jinak je to krásný film o jednom bláznovi co si splnil nevšední sen. Ten úžasný, až maniakalní, zápal pro věc skutečného Muže na laně se přenáší na celý film a zanechá v divákovi hodně příjemné pohlazení na duši. Doporučuji jako nutnost např. fanouškům režisera Michela Gondryho, nebo těm co se jím líbilo V zajetí rychlosti. ()
Muž na laně a já na větvi. Vynikající dokument o donkichotovském dobývání jednoho snu zabalený ve vizuálně velice podmanivém balení. Ze škatulky vynikajících dokumentů snažící se představit divákovi jeden letmý dotek nesmrtelnosti. Vidět takhle nějak natočenou filmovou loupež, asi by smekl i Danny Ocean. 8/10 ()
Galerie (15)
Photo © Arsenal
Zajímavosti (4)
- Poté, co jsou Philippe Petit a jeho krajané vzati do vazby, jsou vyšetřováni policií. Frázi "Man on Wire" je pak možné zahlédnout napsanou na jednom z policejních záznamů, který dokumentoval daný incident. (glitter)
- Reportér ve vrtulníku popisující Philippovu chůzi v čase v 1:20:50 je Neil Bush, dopravní reportér a pilot pro WCBS NewsRadio88. (glitter)
- Druhý najlepší film všetkých čias na populárnom americkom webe Rotten Tomatoes. (Magazine)
Reklama