Režie:
Richard DonnerKamera:
Vittorio StoraroHudba:
Andrew PowellHrají:
Matthew Broderick, Rutger Hauer, Michelle Pfeiffer, Leo McKern, John Wood, Ken Hutchison, Alfred Molina, Giancarlo Prete, Charles Borromel (více)Obsahy(2)
Příběh o lásce, která se nemůže dočkat naplnění. On je v noci vlkem, ona ve dne jestřábem. Oba jsou osudově předurčeni k tomu, aby se nikdy v lidské podobě nesešli, pokud neprolomí zlou kletbu, jež na ně byla uvržena. Strhující, akcí nabitý napínavý zážitek. (Magic Box)
Videa (1)
Recenze (338)
Působivý pohádkový příběh s místy tak nevlídnou atmosférou středověku, že to vypadá jako vystřižené ze Sapkowského. Zbytek je poctivě odvedeným řemeslem, které si diváka udrží po celou dobu, jak je to ostatně u Richarda Donnera obvyklé. Hudba od neznámého Andrewa Powella je občas lehce laciná a nevhodná, ale po většinu času děj velmi dobře podkresluje a v záběrech naplno využívajících nádherné exteriéry plní svoji úlohu způsobem zcela rovnocenným s daleko slavnějšími skladatelskými jmény. No a Michelle Pfeiffer je prostě nádherná;) 80% ()
Atmosféra pochmurná, romantika pohádková. On se přes noc mění ve vlka, zatímco ona na sebe přes den bere podobu jestřába. V lidské podobě se už prostě nesetkají. Prokletí v solidním výpravném balení, ve kterém vyniká kamera zbožňovaného Vittoria Storara a úžasná hudba Andrewa Powella, který skladatelsky stojí pouze za dvěma filmy. Richard Donner precizní, herci slušní. A divák se k tomu docela rád vrací. Což je dost podstatné. ()
Ta moje paměť nespolehlivá zase věděla nejlíp. Z dětských let si Jestřábí ženu pamatovala jako šeptavou, osudově temnou a atypicky brutální podívanou. Temnou a šeptavou nejspíše kvůli mizerné kvalitě naší VHS kopie a zbytek dojmů byl patrně ovlivněn tím, že po celém filmu zbyly v hlavě hlavně svérázné scény přeměn a hlavně osudově gotický závěr. V tom najednou utichnou příšerné syntetizátory i nesnesitelný Broderick a do chrámové ozvěny zní jen třískání těžkých mečů a dopady kopyt na kostelní dlažbu. Přičemž tenhle téměř nemluvný závěr trvá snad dvacet minut. Stejně tak zde i po letech funguje tragická postava záporného biskupa, který zaprodal svoji duši Ďáblu z důvodu chorobné sžírající lásky, nikoli kvůli světovládným ambicím či něčemu takovému. Obecně ta obrovskost lásky v tomto filmu je úctyhodně funkční nato, že z podstaty zápletky obsahuje minimum společných konvenční scén projevů citů. Škoda přeškoda, že to musíme sledovat z pozice užvatlaného kapsáře skrze kýčovité a scénické výjevy a hraje do toho to, co do toho hraje. ()
Má to své kouzlo, dokážu pochopit to nadšení kolem a průlom v kariérách Michelle i Rutgera. Ale osobně docela trpím, protože pohádkovost u mě zabíjí naprosto nevhodný soundtrack a účelové exteriéry. Samozřejmě, v potaz neberu už tak dost komický dabing, kde pod vedením Trošky září jeho hvězda z nejmilejších - Pomeje ;) ()
Krásné romantické fantasy o dvou do sebe zamilovaných bytostech , které se v tu samou vteřinu proměňují , jeden z člověka ve vlka , zatímco druhý z jestřába v člověka a jejich láska tedy zdánlivě nemůže dojít naplnění , ovšem oba mají naději , tuto kletbu biskupem na ně uvalenou , může přece jen jedna osoba na světě zrušit a jak to dopadne uvidíte sami... 80% ()
Galerie (19)
Zajímavosti (33)
- Kůň, na kterém Navarre jezdí, je friesianský chovný hřebec, který pochází z Nizozemí, což je rodná země Rutgera Hauera, který jej hraje. Na tomto druhu koně často jezdívali středověcí rytíři. (HappySmile)
- Melodie, na kterou Isabeau a Phillipe tancují ve stáji, je italský tanec ze 14. století jménem "Trotto". Film také obsahuje renesanční kousek od Johna Dowlanda. (HappySmile)
- Během souboje mezi Marquetem (Ken Hutchison) a Navarrem (Rutger Hauer) v katedrále se hříva Marquetova koně neustále mění z dlouhé na krátkou, z husté na řídkou, a v jednu chvíli je zřejmé, že hříva koně je falešná. (Rattus Rattus)
Reklama