Režie:
José PadilhaKamera:
Lula CarvalhoHudba:
Pedro BromfmanHrají:
Joel Kinnaman, Gary Oldman, Abbie Cornish, Michael Keaton, Jay Baruchel, Aimee Garcia, Jennifer Ehle, Samuel L. Jackson, Jackie Earle Haley (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)
(více)Videa (7)
Recenze (990)
Není pro mne krásnější vize budoucnosti než ta, ve které pochodující plechovky neustále skenují délku mého přirození, aby zjistily, zda náhodou nejsem hledaný terorista. Filmová představa, že všechny země kromě USA již tuto vymoženost mají, mne patrně pobavila nejvíc z tohoto snímku. Ovšem ta hlava na neprůstřelné základně nemá žádné charisma a celé její dobrodružství je zážitkem spíše pro oči než pro cokoli jiného. A na to, abych mohl bezstarostně vypnout mozek a užít si to, se to celé tváří příliš vážně. ()
|| Scenár: Joshua Zetumer / Charaktery - Edward Neumeier, Michael Miner | Hudba: Pedro Bromfman | Distribúcia: MGM, Columbia | Štúdio: Strike Entertainment | Rozpočet: 130 miliónov $ | Tržby: 241,617,005 $ || Remake, ktorý mal všetky predpoklady k tomu, aby sa z neho stal nepodarok a finančný prepadák. V dobe, keď už máme lietajúceho železného muža s komplexnou osobnosťou, len ťažko môže zaujať koncept, ktorý zaostáva o takmer tri desaťročia, naviac s plochým charakterom. Našťastie, tvorcovia, ktorý mali na vedomý dané hendikepy, trafne namontovali do príbehu politické otázky týkajúce sa právomoci strojov v justícií. Film sa rozbieha tak nádejne, že človek musí byť sklamaný druhou pólkou, ktorá zakopáva vybudovanú psychologickú rovinu do akčnej smršti, ktorá ale vzhľadom k obmedzeným možnostiam hlavného hrdinu nedokáže ponúknuť okrem štýlovej motorky nič nevídané. I tak prekvapivý počin, ktorý môže byť oproti novému Dredd-ovi hrdým znovuspracovaním komixovej predlohy. 75% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()
To si humanoid říká, jaká je škoda, že se Robocop prohání v Amerikánijském Detroidu, namísto toho, aby například likvidoval kyber-punkové neo-IRA-teroristy v Dublinu, nebo klidně i zmutované pásovce ze středního konga, protože obé by nebylo tak nehezky okleštěno o tak zábavné věci, jako je kopání do amerických reálií, nebo postavy řešící morální následky svých činů a čelící jejím následkům. Obé ve výsledném filmu sice je, ale jen v malé a mrzké podobě, která dává tušit, že kdysi v prvopočátcích prvních nástřelů scénáře tam toho mohlo být mnohem víc. Nemám rád zbytečné remakování, tohle ale naštěstí zbytečné není, už jen proto, co se z původního kultu stalo za sérii hrozných hovadin sračkoidních parametrů, navíc tvůrci moudře rozhodli zasadit Robocopa do odlišného světa a nepokoušeli se napodobit lehce agresivní punkovou netechnikální atmosféru jedničky, nepovedlo by se jim to, místo toho sází na zábavné a funkční polo-hlavní postavy (ano, mluvím tu o triu Keaton / Oldman / L. Jackson), které ovšem nesou mnohem zábavnější linii příběhu, než je ta osobní, jaká to škoda, z té se totiž dalo vytáhnout mnohem víc, než jen nudný a neoriginální origin (fuj, to je ale ošklivé slovní spojení), který sází v podstatě jen na osobní pomstu, ovšem tak tuctově provedenou, až mě z toho bolí levá pata. Dobrej film, ale rozhodně v žádném případě není moc chytrý, ve vyvrcholení filmu zcela naopak. PS: po prvních ukázkách se mi děsivě nelíbila zbroj, narozdíl od té původní totiž nevypadala jako robotělo, ale jen jako oblek, naštěstí ve finále působí lépe, ovšem je docela zarážející, že samotný Robocop vypadá v mnoha scénách (konkrétně v těch, kde ještě nedostane černý nátěr) hrozně uměle a očekával bych, že v digitální dílně dostane titulní postava větší péči . ()
Novodobý RoboCop jednak vzdáva poctu svojmu stvoriteľovi, jadnak ale dodržiava koncept súčasných trendov a snaží sa byť viac pro-divácky tým, že apeluje na srdce a emócie diváka. Padilha však u mňa vyhral na celej čiare práve tým, že sa nesnažil vytvoriť bezúčelnú kópiu originálu, ale priniesol do tohto projektu niečo nové, niečo svoje. Zameranie na charakter Murphyho postavy bol tou správnou voľbou, otvoril sa tak veľký priestor na konfrontáciu robotizmu s ľudskosťou. Zároveň sa nesnaží moralizovať, ani nevyvodzuje závery, toto necháva na divákovi z akého uhla pohľadu sa na celú vec bude pozerať. Významnou vsuvkou sú názory a charakter postáv Keatona a L. Jacksona, symbolizujúce mašinériu národných korporácií, korupcie a mediálne ovplyvňovanie spoločnosti. Toto všetko sa podarilo zosúladiť do jedného celku a pridať k tomu poriadnu dávku coolovej akcie, surovosti a slušne hláškujúcej zábavy. Ešte mi nedá nespomenúť dve mená - Jackie Earle Haley a Michael Kenneth Williams sú herci, ktorých si režiséri obyčajne nevyberajú len tak, Padilha má vkus a cit pre výber hercov a práve títo dvaja toho vedia v priestore niekoľko-pár minút, či dialógov na scéne predviesť viac, než by ste očakávali. Ja som megaspokojný a s radosťou by som uvítal pokračovanie v prípade Padilhovho velenia. 90%. ()
,,NEMÁŠ TĚLO, ALE JINAK JSI TO TY!…“ /// Fajnový obsazení bez hvězd první velikosti, zato s mnohdy až překvapivejma tvářema. Ani Oldman nehraje šílenýho vědce, ale stejně jako z jeho produktu se svědomím, by zněj mohl mít Asimov radost. Nejvíc se ale na filmu (nepřekvapivě) podepsal José Padilha. Není zajímavej jen v Iránským prologu (i když lepší boj už tady neuvidíte), ale zdá se mně, že za většinou akce chce nechat ,,vidět“ člověka. Ať už plechovka soupeří s androidama, nebo ,,jen“ dává do cajku čísla zločinu Detroitu. Líbí se mně, že se nezdržuje vohraným pátráním po šmejdech, ale zaměřuje se zase tak nějak na tu lidskou stránku, nad kterou pak člověk po cestě (kamkoliv) přemejšlí víc, než nad akcí, který nakonec bylo celkem dost, ale je spíš doplňkem k osobnosti a vodlehčením vnitřního souboje člověk vs. stroj. Za to a odvahu šlapat vlastní cestou a ne jen vojíždět originál, dávám tu 4* hvězdu. Mojí emocí tu je totiž spíš milé překvapení, než zklamání. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Fotrovi doma říkáme ,,plechovko“. 2.) Chcu to porovnat. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()
Galerie (95)
Zajímavosti (34)
- Režisér José Padilha i herec Joel Kinnaman (RoboCop) dělali všechno proto, aby film mohl být uveden s ratingem R, stejně jako původní film RoboCop (1987). Vzhledem ke stoupajícímu rozpočtu, který byl původně plánován na 60 milionů amerických dolarů a který se nakonec vyšplhal až na 120, bylo studio nuceno cílit na rating PG-13 v naději, že film tak bude mít větší šanci zaplatit vysoké náklady. Padilha byl během natáčení pod přísným dohledem, aby rating dodržel. (Mr. Filuta)
- Původně měl hlavní zápornou postavu, šéfa OmniCorpu, ztvárnit Hugh Laurie. Roli nakonec získal Michael Keaton. (iampatrik)
Reklama