Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Legenda světové kinematografie JEAN MARAIS (FANTOMAS, HRABĚ MONTE CHRISTO, KAPITÁN FRACASSE) se představuje v roli krutého prefekta provincie Judea v době života Ježíše Krista. Výpravný historický snímek nás zavede zpět do roku 26, kdy se ujal vlády v Judeji Pontius Pilatus. Mnohými označován za krutého tyrana a nepřítele židovského národa neváhal vnést do Jeruzaléma římské zástavy, což bylo vzhledem k předpisu zakazujícímu zobrazovat živé tvory provokací Židů. Nejtěžší zkouška na něj ale čekala v podobě rozhodnutí o ukřižování Ježíše Krista, čímž jeho postava navždy vešla do dějin. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

curunir 

všechny recenze uživatele

,,NAKOĽKO ODMIETATE PRISPIEŤ NA AKVADUKT, MÔŽEM LEN PRÍSŤ K ZÁVERU, ŽE VAŠE NÁBOŽENSTVO ODMIETA VODU." __ Pri pozeraní filmu mi najviac vadil dabing, ako už spomenul kolega Karlos80 miestami naozaj strašný; hlavne keď sa na scénu dostane postava Krista (vo filme John Drew Barrymore, ktorý stvárnil aj postavu Judáša), nahovorená snáď ešte nejakým 15 ročným faganom, ktorý má vo filme zrejme na svedomí aj kvalitatívne rovnaký hlas Caligulu. Ocenil by som najmä nastolovanie rôznych filozofických otázok (pri Judášovej zrade), čím sa scenár snažil ísť až ku koreňom veci (prípadne k ich alternatívam) a kadečo zásadného tým odkryť, avšak poväčšine ostanú načaté, akoby si snáď divák mal urobiť názor sám. Podiel má na tom občas aj divný strih, ktorý mnoho scén v tých najzásadnejších okamihoch jednoducho stopne. Slávny Marais by bol celkom fajn, v úlohe však mierne nevyrovnaný. (37. hodnotenie, 3. komentár k filmu) ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Nehodnotím český dabing, za ten původní italští a francouzší tvůrci nemůžou... Ale stejně mi tenhle Pilát připadá ve všech ohledech maximálně průměrný film (a to mu ještě lichotím!), se zpracováním, které ve mě zájem prožívat strhující historický příběh žel ani chvíli neprobudilo. Snad jen v několika posledních minutách jsem nabyl dojem působivého dramatu. Zbytek pro mě plynul bez emocí, pro tvůrce zase bez invence. Kombinace historické reality s fikcí zde probíhala tím nejjednodušším způsobem: vedlejší milostnou zápletkou, s cílem vytvořit podívanou s velkou výpravou zaostávalo všechno ostatní. Dialogy z času na čas sice nabídly i nějakou zajímavou myšlenku, ale poněkud nevýrazným způsobem, jakoby se tvůrci báli do těch myšlenek ještě více položit, rozvinout je a prohloubit, aby i diváka přinutlo více se zamyslet a prožít v duchu ony nesnadné chvíle Piláta Pontského onoho dne. Škoda. 35% ()

Reklama

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Dialogy žádný převrat, ale ta výprava. Ty překrásné šaty Claudie Proculy. A krom charismatického představitele Piláta byly překrásné všechny ženy, co přešly přes obrazovku. Na své si tedy přijdou diváci i divačky. Za celkový vizuál si to tu hvězdu navíc zaslouži. Hlas Ježíše v dabingu se dá ignorovat, o falešném prorokovi tenhle film není. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Byl jsem zvědav, jak si s postavou poradí herec romantických postav a výrazné tváře Jean Marais, mimo jiné fakt sympaťák. Domnívám se, že asi nebylo lehké ztvárnit biblickou postavu Piláta Pontského, protože samotný příběh těží trochu ze směsice faktů a fikce, a možná i proto, že nikdo opravdové vlastnosti krutého Piláta, jeho skutečný život neznal a nezná dodnes. Další herec Livio Lorenzon v roli Barabáše se mi zdál nepovedený. Postava Jidáše se příběhem jen prolíná a nemá žádnou hlubší charakteristiku. Mohu-li soudit, tak tento ztvárněný příběh v tomto podání nijak nevyčnívá z řady průměrných filmů tohoto typu. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Historicky konzervativní zpracování látky bez jakéhokoliv nápadu. Dvě velkolepě pojaté lokace (město, akvadukt) a akční vsuvky (boj na jezeře, vypálení vesnice) sice zachraňují mnohé, jenže kompars složený z chudých nezaměstnaných (i tak se proti ní bojovalo - viz Pasollini a jeho povídka v ROGOPAG) kazí celou atmosféru svým amaterismem. Herectví hlavních hvězd je divadelně patetické a spočívá v deklamování tisíckrát slyšeného a v zaujímání sošných postojů na pozadí opulentních dekorací. Jean Marais se sice snaží, ale i on podléhá všudypřítomné šmíře. Film pro školní výpravy mající za úkol vychovávat. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama