Reklama

Reklama

Když je biosféra Země zničena, většina lidí přesídlí do kosmu. Obydluje stísněné kosmické stanice. Jedinou nadějí je rajská planeta Rhea, která je od Země vzdálena pět světelných let. Příběh se odehrává v narezlém transportéru Kassandra, který míří ke stanici NR 42. Mladá lékařka Laura je jediná osoba v raketoplánu, která není ve stavu hibernace. Do vystřídání jí zbývají čtyři měsíce. Během denních hlídek v pustých chodbách začíná mít pocit, že není v raketě sama. Začíná hra na kočku a myš a představa se mísí s realitou. Co skrývají kontejnery ve skladu a "co" a nebo "kdo" je v raketě? (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (187)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že jsem vždy velmi rád za jakékoli čisté sci-fi (a pokud se odehrává v budoucnosti a ve vesmíru, tak tím lépe), mě Cargo celkem potěšilo. Vizuálně a atmosféricky velmi zajímavej kousek, herci jsou samozřejmě trochu slabší. Největším problémem je bohužel samotný příběh, což je, jak jistě uznáte, celkem zásadní a smutné. Cargo mi prostě za celou tu nekrátkou stopáž nedokázalo jasně vysvětlit, o co tam jde a proč se tam děje to, co se tam děje. Scénář je zkrátka neskutečně děravej a kdybych se v něm někdo chtěl rýpat (jakože já nechci), našel by spostu nesrovnalostí a nesmyslů. Hodnotím sympatiemi obdařenými třemi hvězdami, ale mohlo to být mnohem lepší. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Cože? Švýcarské sci-fi ? To musí být asi něco jako východoněmecké porno, nebo rumunský kung-fu film řekne si asi nejden divák. Já si tohle řekl taky, ale naštěstí mne to neodradilo od sledování. Námětově film sice není nijak originální, dá se říci že divák znalý sci-fi snímků kousek od toho všeho už někde někdy viděl dříve. Přesto nejde o žádnou vykrádačku. Švýcaři vše pojali po svém a velmi originálně. Ať už šlo o kosmické stanice, lodě samotné tak jejich výbavu. Transportér Kassandra byl super, úplně jsem cítil tu zimu v těch chodbách a hlavně v nákladovém prostoru. Lehce se mi vybavil Red Dwarf! :-). Musím říci, že mi sedly i ty neznámé tváře herců. Rhea byla nádherná, člověk úplně cítil ten kontrast mezi temným vesmírem, strašidelnými chodbami liduprázdného transportéru Kassandry a toho snového světa. Konec nabízí mnoho otázek a nejsem si jist, zda se hrdinové ve prospěch budoucnosti zachovali úplně správně, protože mít někdy pravdu z morálního hlediska nemusí nutně znamenat také přežití lidstva. A co je víc? Tohle bylo hodně milé překvapení! Vezmu-li navíc v potaz, že je tahle věc už 13 let stará, musím podotknout, že i co se týče vizuálu v HD kvalitě mne film nesmírně bavil!  Dávám za 3,5 ale že to dělali ty mistři čokolády, tak zaokrouhluji nahoru a dávám za 4 ředkvičky ze skleníku. * * * * ()

Reklama

Dogmeat 

všechny recenze uživatele

O něco silnější dvě. Chtěl to jen o lopatu herectví víc (nebyl to všechno v tom filmu jen kompars nebo amatérští herci?). Na jejich "hraní" padala bohužel atmosféra o level níž, než by mohla. Asi proto se mi zdálo, že je to víc dlouhé, než by mělo. Zase na druhou stranu celková myšlenka nebyla vůbec špatná, i když se zjevně inspirovala kde mohla. P.S. Opravdu odmítám dávat či ubírat hvězdy jen za to, že je to jiná než US produkce. Snaha je chválihodná, ale kvalitu filmu nezmění. ()

Viperine 

všechny recenze uživatele

Scénář a výkony herců podprůměrné, vizuál a atmosféra nadprůměrné a pro milovníka vesmírných csi-fi jistě k pokochání. Bohužel je to cellé navíc nasáklé spoustou nelogičností, sem tam se objeví i nějaká totální pitomost... ale pokud do toho člověk jde jako do sledování show a rozum nechá chvíli odpočívat, tak se to dá. ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Vítejte v budoucnosti: lidstvo přežívá ve stísněných podmínkách vesmírných stanic, protože matičku Zemi už největší škůdce stihnul učinit neobyvatelnou. Ale kdo má peníze nebo štěstí, toho čeká Rhea, vzdálený ráj kdesi v hlubinách kosmu. A možná je to celé úplně jinak, podstatné však je, že nesympatická dorota, pardon - doktorka, se chce dostat do onoho ráje a tak se nechá najmout na dlouhou cestu nákladní lodí. Prostor sdílí s několika málo dalšími nevábnými existencemi, ovšem osmiměsíční směny musí jednotliví členové posádky z nějakého záhadného důvodu odhákovat sami, zatímco zbytek osazenstva kryodříme. Divák se nesmí nechat mýlit vybavením lodi i posádky, co vypadá a funguje jako za krále Klacka I., dokladem technické vyspělosti je normální gravitace na celé palubě (co si budem povídat, přinejmenším kapitánovi nákladní kocábky by stav beztíže určitě docela vyhovoval;-)). Děj nepřináší nic nového, tempo příběhu je škobrtavé, pro sblížení s postavami bylo učiněno naprosté minimum (tedy lautr nic), logika byla rovněž uložena do slizu kryonádrže, přesto musím hodnotit lehkým nadprůměrem. Důvod je prostý: klasických scifáren se točí tragicky málo a každá, i ne zcela dobře zvládnutá kapička potěší. 61% ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ošetřuje Samuelu Deckerovi ránu na hlavě, opouští místnost a na monitoru jsou dva chemické strukturové vzorce, přičemž ten větší je tetrahydrocannabinol (THC), menší amfetamin. (Adrai)
  • Hned v první scéně filmu, kdy doktorka Portmannová (Anna-Katharina Schwabroh) posílá v roce 2267 z terminálu své sestře zprávu na Rheu, můžeme v pozadí kromě dětského pláče zřetelně slyšet, jak někdo hraje videohru. Zvuky jsou ale ve skutečnosti namíchány hned ze dvou videoher z platformy Nintendo Game Boy, konkrétně Super Mario Land a Tetris. Obě pocházejí z roku 1989. (curfew77)
  • Na jedné z fotografií, které nachází Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ve skrýši Klause Brucknera (Gilles Tschudi), je vidět, že byla vyfotografována před čtvrtým blokem jaderné elektrárny v Černobylu. (Adrai)

Reklama

Reklama