Reklama

Reklama

Tak se ptám


Od sedmi do čtyř (E09)

(epizoda)

Obsahy(1)

Ovdovělá čtyřicetiletá Marie (I. Janžurová) si našla novou lásku a chtěla by se vdát. Jenže její šestnáctiletá dcera Eva (M. Chytilová), jež až chorobně vyžaduje matčinu pozornost, na jejího nového muže Martina Kalába (A. Švehlík) od prvního okamžiku žárlí. Pak ale Eva i Kaláb dostanou žloutenku a matka na doléčení ubytuje muže u sebe doma. Oba jsou najednou uvázáni na lůžko ve společném bytě a mají tak dost času k sobě nalézt cestu. Jsou spolu každý den od sedmi do čtyř a Kaláb má šanci přesvědčit Evu, že její matku má opravdově rád. Podaří se mu to? (Česká televize)

(více)

Recenze (26)

topi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Komorní inscenace o třech hercích, kteří předvádí nádhernej koncert. Čtyřicetiletá matka si po smrti svého manžela najde nového partnera, s čímž se nemíní smířit její šestnáctiletá sobecká dcera, která chce mít maminku jen pro sebe. Náhoda tomu chce, že ve stejnou dobu dcera a nový matčin nápadník onemocní žloutenkou a tráví společné chvíle v matčině bytu. Každý den od sedmi do čtyř, než se matka vrací z práce domů. Neustálé přestřelky mezi nimi trvají dva měsíce a matka je z nich zoufalá, má je ráda oba, ale v určitých věcech se musí rozhodnout a přemýšlet, jak dále dusnou atmosféru vyřešit. Vše vrcholí finálem, které se happyendem nazvat rozhodně nedá, otevřený konec však dává určitou naději, že by všichni spolu nakonec mohli dobře fungovat. Kvalitní scénář přímo ze života napsal Otto Zelenka a režie se ujat tenkrát zručný mistr dramatických rodinných příběhů Jiří Adamec. Herecké trio Iva Janžurová, Miriam Chytilová a Alois Švehlík byl fakt zážitek sledovat. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Taková ukecaná inscenace o nějakym bizranim vztahu mezi dcerou, její matkou a motherfuckerem, kdy 2/3 z tohoto osazenstva navíc onemocní žloutenkou. Skoro z toho má člověk pocit, jestli ten motherfucker nešoustal tu dceru a nenakazil se od ní pohlavnim stykem. Jinak nejvíc mě dostalo, když tam Miriam Chytilová zahlásí, že Švehlík je nějak moc vzdělanej s ohledem na to, že je obyčejnej dělňas. A Janžurová na to odpoví, že u nás už i dělňasové jsou vzdělaný. Ale tak těch 76 minut docela uteklo. A navíc se tam asi na 2 minuty mihla moje skoro sousedka Daniela Bartáková, která z nějakýho neznámýho důvodu v databázi čsfd figuruje pod jménem Daniela Pokorná. ()

Reklama

argenson 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jsem si říkal, když lezl do dveří, jestli bude mít karafiáty. Měl je :-) Plus několik dalších úsměvností a drobných nelogičností včetně základní výchozí situace, kdy dva lidi celej děj pobíhají v županech po bytě, trošku srážejí moje hodnocení. Ale jako příběh je to dobře napsané a v dialozích zazní pár perliček. Janžurová se Švehlíkem nepřekvapili, zatímco Miriam Chytilová bravurně zvládla podobu pubescentního vzdoru. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Příběh ze života. Před X lety jsme s bratrem byli postaveni do úplně stejné situace. Také jsme si mysleli, že nám našeho tátu nemůže nikdo nahradit a že naše teritorium je nedotknutelné. Mysleli jsme si, že nám chce někdo naši matku ukrást. Dělali jsme všechno proto, abychom se toho dotyčného zbavili. Takže přesně vím, jak se ta šestnáctiletá holka cítila a zároveň dokážu pochopit, jak se cítila její matka. Ten konec k příběhu přesně sedne. Takže ho ukončit jinak by byla chyba, vyzněl by totiž úplně jinak a to by nemělo ten kýžený efekt. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Československý televizní film, v němž se ovdovělá matka dospívající dcery znovu zamilovala. Vzdorovitá, na matku přehnaně vázaná dcera Eva však od prvního okamžiku na sympatického nápadníka Martina Kalába žárlí a snaží se ho svým přezíráním a urážením z jejich domácnosti vypudit. Sobecká a osamělá Eva a skutečně zamilovaný Kaláb onemocní žloutenkou, jsou uvázáni na lůžko ve společném bytě a mají tak dosti času k sobě nalézt cestu. Časový interval v názvu inscenace označuje dobu, kdy je starostlivá a obětavá matka Marie I. Janžurová v práci a inteligentní A. Švehlík má prostor přesvědčit dívku, jež chorobně vyžaduje matčinu pozornost, aby respektovala skutečnost, že se s Marií mají rádi. V mimořádně působivé a mistrně panem Švehlíkem zahrané scéně, v níž pochopí, že Eva je zlá, tvrdohlavá a sobecká osoba, rezignuje na svou snahu se ji zavděčit. Pouze Kalábův rozchod s Marií a její smutek, donutí Evu přemýšlet o svém chování, avšak jak se podle otevřeného a nejasného konce zdá, je už pozdě. V komorním televizním dramatu socialistického panelákového stylu z běžného života od režiséra Adamce se ve výborné formě představili všichni tři hlavní představitelé a celkově se rozhodně se jednalo o velmi zajímavou podívanou s mnoha působivými momenty. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama