Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr BednářHrají:
Miroslav Krobot, Ondřej Vetchý, David Novotný, Luděk Sobota, Jaroslava Pokorná, Leoš Noha, Pavel Kikinčuk, Jan Hartl, Norbert Lichý, Pavla Beretová (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Slavoj Houslice má fotbalový tým a nerudného trenéra Pepika Hnátka, kterého se všichni bojí. Kapitán týmu Jirka Luňák mu podlézá, ale s ostatními spoluhráči ho za jeho zády pomlouvají. Doufá, že to bude právě on, kdo by po něm mohl převzít funkci. Jenže Hnátek se do odchodu na trenérskou penzi nikterak nechystá. Nařídí mužům další trénink, ti se ale vzbouří a dohodnou se, že na něj nepřijdou. Rozčilený trenér začne běhat po vesnici a snaží se je k tomu donutit všemi možnými prostředky. Nakonec však zůstane ležet před svým domem v bezvědomí. Uvědomí si, že je s ním něco v nepořádku, a vyhledá známého lékaře. Od něj se dozví, že prodělal infarkt a že musí jít na vyšetření. Jeho výsledek ho nepotěší, dozvídá se, že potřebuje nové srdce a že bude zařazen na transplantační listinu. Hnátek se to za každou cenu snaží udržet v tajnosti. Nakonec se vše dozví zdravotník týmu a od něj i ostatní hráči. Tým v době jeho nepřítomnosti vyhrál zápas s výrazně silnějším soupeřem, což Hnátkovým kritikům dodává odvahy. Výsledkem je dočasné postavení mimo funkci. Za to se jim Hnátek pomstí... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 029)
Rád jsem houslické plejery zase jednou viděl v akci. Jirka Luňák si sice zlehka pokřivil charakter, Jarda Kužel vyměnil Rooneyho za Cantonu, předseda Orel ztratil něco ze svého dobráctví. Áda se příliš nutil do jazykové retardace, světští mne nijak zvlášť nezaujali a tak při udělení pěti hvězd zlehka pochybuji o své svéprávnosti. Jenže mě nikde na světě není líp, než na drnovišti v Houslicích, kde negativitu šířící Hnátek naprosto ovládá hřiště i přilehlé prostory, stahuje sparťany z kůže, nenávidí slávisty, snaží se ignorovat barcelonské trojúhelníky, zaplňuje svůj deníček brilantními poznatky a od jeho znuděných úst se práší humor nejsuššího kalibru. ()
// Tak jsem konečně asi po sto letech zase nějakému českému filmu mohl napařit s čistým svědomím plnej náhul, a že si to kuci sakra zasloužili. Jo, nemám rád české filmy - hlavně kvůli opakujicím se tématům, infantilnímu humoru, přehrávajicím hercům atd. atd. ale Okresní Přebor se, nějakým způsobem, všem těmto neduhům vyhýbá a kličkuje mezi nimi jako fotbalisti při tréninku s kolíky. Miroslav Krobot je přesný, jeho Pepu jsem si hned oblíbil a sakra, jestli to nebyla jedna z nejlepších postav, které jsem v našich filmech kdy viděl. Seriál až na jeden díl nakoukaný nemám ale film mě přesvědčil, že to je možná chyba a já to nejspíš budu muset brzy dohnat. Jen tak dále, pane Prušínský :) Okresní Přebor - 90% ()
Postava trenéra Josefa Hnátka je dobře napsaná a především výborně zahraná Miroslavem Krobotem. Bohužel je to právě Josef Hnátek, který naznačuje, že v rukou jiného scénáristy a režiséra mohl vzniknout daleko obsáhlejší a zajímavější film, než je "pouze zábavný" Okresní přebor. Nicméně díky za pár skvělých momentů a několik "ty, ty, ty" za vyloženě podbízivé, natahované a laciné vtípky typu opačně fungující světelná signalizace na železničním přejezdu. Tvůrci raději měli zmáknout lepší timing s obsahem deníku Josefa Hnátka. ()
Jako ultras fans seriálu Okresní přebor bych přece jen měl jednu výtku. Fotbal je týmová hra a i serál tak na mě působil, ale film to je spíš takové krobotí one man show. Ne, že bych něco vyčítal Krobůtkovi, je vynikající a takovýho trenéra bych klidně angažoval na naše repre sračky, na tréninky ksindlů jako Baroš je třeba si brát pušku a nůž, jinak to prostě nejde v tom Pepíka Hnátka chápu, ale mě mrzelo, že díky velké soustředěnosti na Pepíka Hnátka ubyl prostor pro ostatní figury, třeba hulič nebo Matějka neměli skoro žádný prostor, Luňák je takovej psycho, že každá scéna s ním je automaticky kult viz zahrádní trénink, víc pobytu slavojskejch v hospodě by taky neškodilo, ale dost už, protože tenhle film mě pobavil jako už dlouho žádnej jinej. Herci vynikající, hlášky výtečný, scény výborný a smrt Kostomlatům. Jo a zajímalo by mě, jak by asi dopad plot Pepíka Hnátka, kdyby kolem něj prošla skupinka nakrátko ostříhaných romantiků vyznávající dvousloví Baník pyčo. ()
Podprůměrná epizoda seriálu roztahaná do celovečerního filmu. Krobot a jeho pasivně-aktivní drsňáctví ala: "hlavně vraťte ty podšálky", je sice hezké a vtipné, ale pouze v roli autobusáka, který prokládá regulérní komedii s vlastní dějovou linií, kde podšálky jsou jen zpestření, ne hlavní pointou celého filmu. Pokud se na nich totiž postaví celý film a jeho zápletka, stojí to většinou za hovno, protože třicetivteřinový vtip opakovaný hodinu v kuse už moc vtipný není. Místo zábavného a pravdivého vyobrazení české pralesní ligy, zápasů a "organizace", kterou si bral seriál na paškál, sledujeme jen útrapy infarktového dědka a jeho patálie v nemocnicích, kde po hodině svým motherfuckerským přístupem sere nejenom personál, ale i samotného diváka. I když seriál beru, tento film rozhodně ne. Není totiž ničím jiným než trapným pokusem Novy, vytřískat ze seriálu prachy v kině. To by se dalo celkem pochopit, pokud by ale ten film nebyl horší než nejnudnější díl toho seriálu. 20% ()
Galerie (35)
Zajímavosti (41)
- Ve 13. minutě hraje „Já budu žít navěky“ od Michala Tučného a ve 26. minutě hraje „Let's Talk About Sex“ od Salt-N-Pepa. (Duoscop)
- Pepik Hnátek (Miroslav Krobot) ve filmu nosí dres s číslem jedenáct. Stejné číslo oblékal i Pavel Nedvěd ve Hnátkově oblíbeném týmu AC Sparta Praha v letech 92 - 96. (vyfuk)
- Když vstupuje dcera kolotočáře (Pavla Beretová) do labutě na pouťové atrakci, má labuť slepený krk páskou po předchozí havárii u vlakového přejezdu. V dalším střihu, při pohledu z jiné kamery, ale při téže scéně, je labuť vcelku. (Marator)
Reklama