Režie:
Kim ChapironKamera:
Andre ChemetoffHudba:
K'NaanHrají:
Adam Butcher, Shane Kippel, Mateo Morales, Slim Twig, Dewshane Williams, Alexander Conti, Arnold Pinnock, Lynne Adams, Jason Daley, Jane Wheeler (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Angel, patnáctiletý recidivista: napadení a krádež auta. Davis, šestnáct let: držení narkotik s úmyslem prodeje. Butch, sedmnáct let: napadení dozorce. Tito tři jsou posláni do nápravného zařízení Enola Vale v Montaně, kde jsou zařazeni pod dohled přísného, ale starostlivého dozorce Goodyeara. Butch může skončit ve vězení pro dospělé, a tak se snaží, aby se mu maléry vyhýbaly… dokud se však on a Davis nestanou předmětem bezohledného napadení jiného vězně jménem Banks. Neudají jej, ale po návratu ze samotky se Banks s Butchem utkají o vůdčí pozici. Stejně jako smečka nalezených psů zavřených v ohradě si mladí muži snaží udržet svá těla a duše nedotčené, ale každé další násilí bobtná se stále vzrůstající silou. (Zlín Film Festival)
(více)Recenze (87)
Téda. Čo tí mladí herci v tomto filme ukázali, bolo úžasné. Po vzhliadnutí tohto filmu divák (ja teda áno) prestáva veriť v zmysel akýchkoľvek výchovných zariadení pre mladistvých, nehovoriac o väzniciach pre dospelých. Mal by byť premietaný povinne rodičom mladých delikventov , aby videli do čoho padajú ich deti a ako skončia keď zlyhajú rodičia, škola spoločnosť. Nič len surovosť, agresia bezcitnosť a ukrutná zvieracia pomsta. Vlastne neviem prečo zvieracia, len človek sa vie tak vyzúriť a a v amoku hrnčekom od kávy šalieť do druhého. Film udrží diváka v napätí do samého konca kedy vzbura mladých chovancov dáva už iba tušiť ako smutne to pre nich všetkých dopadne. Dávam viac ako 4 b. ()
Vězeňské příběhy jsou buď špatné, nebo skvělé. Ty špatné se snaží vždy zachránit herecké výkony. Tenhle nic zachraňovat nepotřeboval, ten je špica sám od sebe. Tady najdeme kus od všeho, co může současné filmařské umění nabídnout. Originalitou snímek opravdu nepřetáká, ale rozhodně luxus mezi současnými vězeňskými dramaty, který se alespon částečně snaží vyhnout zbytečným klišovitým scénám a nesmyslně dlouho sekvencí. Tady to zkrátka ubíhá a pořád se něco děje. No, ale budu optimista tu pátou si přece jen zatím schovám. ()
Perfektní vězenské drama z prostředí nápravného zařízení pro mladistvé. Za mřížemi jsou ti nejhorší adolescentní grázlové, a tak není nouze o hodně (ale hodně) tvrdou šikanu a ponižování. Nechybí brutalita a krev, hlavně je to ale pořádná porce napětí, která mi dělá radost. Další superlativ bych použil pro zpracování a celkový pocit z filmu, který nese silný nádech tradiční evropské syrovosti. Pozadu není ani atmosféra sterilního a bezůtěšného prostředí, ze kterého navíc není úniku. Ve vývoji jejich vplouvání mezi kasty káznice se možná dalo něco čekat, jinak si ale příběh hledal ke konci nečekané cestičky, takže obrovská spokojenost. Podobným filmem o politice nápravného zařízení je Zlo. Alternativa: Ondskan, Klass, Lockdown, R. ()
Pravda příliš originální není, trochu mi svou existenciální bezvýchodností Alberta Camuse připomíná českou verzi Pasťáku (1968), ale i přesto jsem se neuměl ubránit zpětným vzpomínkám na pointy života těch delikventů, obzvlášť Davis mi utkvěl v hlavě, a tak to má být ne? Film přece chtěl, aby utkvěl v hlavě. 80% ()
Ani jsem se nemusel dívat na základní údaje a hned jsem pochopil již po pár minutách, že Dog Pound musí být filmem z evropské produkce. Američané dokáží natočit silné filmy, ale ne takto realisticky surové. Zde v Dog Pound vám nejsou osudy hlavních hrdinů ani trochu lhostejné. Když přijde smrt, tak opravdu cítíte zármutek, něco vám schází, takže ne jako u nějakých vyumělkovaných filmů. Prostě surová a drsná realita nápravného zařízení Enola Vale. Ve svém žánru jeden z nejlepších filmů. ()
Galerie (84)
Photo © Mars Distribution
Reklama