Kamera:
Jan Martin KozelHudba:
Tatiana MikováHrají:
Dan Přibáň, Jan Martin Kozel, Pavel Šimek, Klára Handrejchová, Aleš Jungbauer, David Novotný (vypravěč), Tomáš Šponar (vypravěč)VOD (5)
Obsahy(1)
Sny – malé, velké, nesplnitelné… Kde ale je hranice nesplnitelného? Zkuste ji překročit a uvidíte. Tohle je vyprávění o jejím překročení. O cestě, kterou prý nejde uskutečnit. 20 000 kilometrů a jedenáct afrických států – Tunisko, Libye, Egypt, Súdán, Etiopie, Keňa, Tanzanie, Zambie, Botswana, Namibie a JAR. Afrika nás pohltila, sežvýkala a vyplivla. Ohromené, odrovnané, odhodlané se vrátit. Co obnáší projet ji v jednom z nejprimitivnějších aut, jaká kdy byla vyrobena? Co se dělo v trabantech a okolo nich? Jak jsme auta stavěli, jak jsme spali, co jsme jedli, co jsme opravovali, jak jsme opravovali, kdo nás naštval, kdo nás okradl i kdo nás potěšil. (Doc Alliance Films)
(více)Videa (1)
Recenze (291)
Co mi to nejvíc připomíná? Takový trabantový Top Gear speciál po česko-studentsku. Dokumentární, dobrodružné, zábavné, okouzlující. A lehce fascinující. Celovečerní stopáž je sympatická, zpracování zrovna tak. Co víc říct. Takové lehce cestopisné dobrodružství, které vás určitě alespoň trochu nadchne. ()
Projet Afriku (ne s trabantem) bylo kdysi mým snem, proto pro mě film měl specifické kouzlo a byl pro mě i přínosný. Provázejí nás jím vcelku sympatičtí hrdinové a my se dozvíme mnoho zajímavého nejen o černém kontinentu, ale hlavně o mezilidských vztazích. Bylo to inspirující, silné dobrodružství plné nevšedních zážitků, kteréžto pocity autoři dokázali převést i na diváka. ()
Česká dokumentární tvorba v posledních letech rozhodně převyšuje tu filmovou. A další z cesty trabantových nadšenců je toho jenom důkazem. Rozhodně smekám klobouk před tím, co dokázali a jejich cesta byla natolik zábavná, že tento dokument utekl jako voda. Česká verze speciálních dílů Top Gearu rozhodně ukazuje, že má co nabídnout i když nedosahuje kvalit již zmíněného seriálu. ()
Tohle se dá opravdu jedině obdivovat, protože na podobně šílenou cestu, se vydá jenom maximálně zapálený člověk. Když pominu naprostou odlišnost všech těch národních kultůr, tak rozhodně větší obavy bych osobně měl z toho, že zůstanu trčet někde, odkud nebude snadné se evakuovat :-) Ještě že trabanty měli výdrž a vše se dalo pro jejich jednoduchost, více či méně opravovat takřka na koleně. Zajímalo by mě, jak to s opravama měli ty podobné expedice s bourákama plnými elektroniky? Prostě v jednoduchosti je síla! :-) ()
Ten trabant se ale pomalu rozjížděl. Začalo to slabším dokumentem Trabantem Hedvábnou stezkou přes Afriku do Ameriky. A teď jedou až do Austrálie. Jsem zvědav. Nicméně zpátky k Africe. Krásně to vyplňuje mezeru mezi Hedvábnou stezkou a Amerikou. Mezi dokumentem a nadupaným road movie/cestopisem jako známe z Top Gearovských speciálů. Za tohle obdivuji Dana Přibáně, který svůj projekt vytáhl z ničeho až na vrchol. Zaslouží si opravdu velké uznání. Nicméně Afrika je sice přelomová, ale stále spíš dokumentární. Ještě se to hold učili. Podle téhle tendence bude Austrálie ohromná pecka. ()
Galerie (6)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (13)
- Průměrná spotřeba benzínu se během výpravy vyšplhala na 6,5 l/100 km. (MTHRFCKR)
- Závady BABU (expediční trabant): rozhozený karburátor, netěsnící hlavní brzdový válec, zlomená příruba výfukového sání, spálené brzdy, křaplý blinkr, utržený šusplech, přeražené výfukové svody, potlučený a proražený zadní tlumič výfuku, zlomený výfuk, ovládání dálkových světel, ohnutá tyč řízení, uvolněná pakna zadní brzdy, spálený drát napájející střešní světla. (heyda)
- Kvůli vízům do afrických zemí se členové výpravy museli obrátit na africké ambasády ve Vídni, Berlíně a Londýně. Víza do Súdánu expedice získala až v Káhiře. (heyda)
Reklama