Režie:
Roman PolańskiKamera:
Paweł EdelmanHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Jodie Foster, Kate Winslet, Christoph Waltz, John C. Reilly, Elvis Polanski, Joseph Rezwin, Tanya Lopert, Julie AdamsVOD (2)
Obsahy(2)
Zachary a Ethan jsou spolužáci, kteří se nepohodnou v parku, a Zachary Ethana uhodí klackem do obličeje. Vyrazí mu dva zuby, poškodí nerv v zubu a způsobí nemalou bolest. Ethanovi rodiče Penelope a Michael se snaží situaci vyřešit se Zacharyovými rodiči Nancy a Alanem jako rozumní lidé. Pozvou je tedy k sobě, aby si o všem v klidu promluvili. Zpočátku se zdá, že jejich záměr vyřešit vše smírně, je skvělý. Netrvá to dlouho, a Nancy s Alanem, velmi zaměstnaným právníkem, se chystají k odchodu. Dvakrát se pokusí o odchod, dvakrát se vrátí zpět, protože diskuze stále pokračuje. Drobné, ale velmi bolestivé poznámky na obou stranách postupně vygradují v hádku. Kdo je vlastně za incident zodpovědný? Zachary, který tak krutým způsobem uhodil Ethana, nebo naopak Ethan, který nechtěl Zacharyho vzít do party a obvinil ho z toho, že je práskač? Oba manželské páry pochopitelně straní svým synům. Všem leze na nervy Alanovo neustálé telefonování s kolegou a Michaelovi zase pořád volá jeho matka, i přes upozornění, že mají návštěvu, a Michaelův slib, že jí zavolá později. Telefonáty vedou k tomu, že páry jsou stále nervóznější a nervóznější a postupně odkrývají svá pravá já... (TV Prima)
(více)Videa (13)
Recenze (886)
Někdo se modlí k Bohu masakru, já zas k Bohu komedie. Carnage je sic kratší než samotná divadelní hra, ale i tak Polanski přesně a hlavně trefně dávkuje humor, byť se z filmu vytratila jistá intimita a absurdita dotažená v divadelní podobě až na samotnou hranici únosnosti. PS: Jodie Foster a Christoph Waltz vládnou. ()
Skvěle zahraní maloměstští yntelechtuánové ve vytříbeném verbálním ping-pongu. Nevím, proč tu všichni pochlebujete Romčovi. Ten prostě jen nevěděl, jak zabít čas, než jej zase pustí do Ameriky opíchat nějakou čtrnáctku, a tak jen změnil interiér osvědčené divadelní předlohy a zafilmoval si, aniž by musel opustit svůj obývák a pípal mu GPS lokátor. Herr Waltz mě však opět přewaltzoval natolik, že mě ani moc nesrala ta ohyzdná, pošahaná feministka s fretčím xichtem. ()
Přesná ukázka, proč se bát každé adaptace divadelní hry - režijní vedení a herecké podání možná bez očividných škobrtnutí, ale ta krotkost satirických podtónů, repetitivnost a neschopnost obhájit limity jednoho byt a jedné hodinky i na nekonečně velkém filmovém pásu, dělají z Boha masakru další zbytečný zářez do filmografie mistra. ()
Snobství, přetvářka, šovinismus, arogance, kariérismus, deprese, cynismus, upjatost, materialismus. Nejdříve stavební pilíře západních hodnot, nyní prostředky k jejich devalvaci.. Bravo mistře, jeden pogrcaný Kokoschka a nastupuje spirála reflexe. Ten pobyt za neviditelnými mřížemi vám jen prospěl.. ()
Smiechom sa nepočúrate, ale rozhodne tento film stojí za zhliadnutie. Tu pekne uvidíte ako sa môže zvrtnúť debata štyroch inteligentných ľudí, ktorí si nepriznajú chybu v tom čo všetci jednoducho nezvládli - výchovu svojich detí + svoje manželstvá + žitie svojich životov ako takých. Lepšie 3 hviezdičky okolo Severky. ()
Galerie (145)
Zajímavosti (26)
- Takmer všetky mená postáv sú oproti pôvodnej hre zmenené. Alan a Michael sú jednoducho anglické verzie ich francúzskeho mena, Alain a Michel. Páry sa pôvodne volali Alain a Anette Reille a Michael a Veronique Vallonovci. Ich deti boli Ferdinand a Bruno, klient, s ktorým Alain hovorí, je Maurice. V anglickom preklade je priezvisko Alana a Anette Reilly, zatiaľ čo z Vallonov sa stávajú Novakovia. Ich deti nie sú Benjamin a Henry a z Mauricea sa stáva Murray. (F2003F)
- Role Johna C. Reillyho byla nejprve nabídnuta herci Mattu Dillonovi. (VášaVF)
- Podle původní francouzské verze zrežíroval Ondřej Sokol „Boha masakru“ v Činoherním klubu v Praze, kde byl s velkým úspěchem pravidelně reprízován od premiéry v roce 2008. (=woody=)
Reklama