Scénář:
Jacques SantamariaHudba:
Carolin PetitHrají:
Philippe Torreton, Alessandra Martines, Marc Citti, Cyril Descours, Marie Denarnaud, Joséphine de Meaux, Marc Rivière, Rufus, Rudi Rosenberg, Audrey Fleurot (více)Obsahy(1)
Melodramatická romanca na pozadí historických udalostí z čias Luisa XIV. Historicky verný obraz doby, plný vášne a napätia... Kardinál Richelieu zomrel r.1642 a o niekoľko mesiacov po ňom umrel aj kráľ Louis XIII. Po smrti kráľa sa ujala moci kráľovná Anna, ako regentka, keďže Louis XIV mal iba 5 rokov, a úrad premiéra zverila kardinálovi Julesovi Mazarinovi, ktorý bol priateľom a blízkym spolupracovníkom zosnulého kardinála Richelieua. A tak, ako nenávideli na kráľovskom dvore starého Richelieua, nenávida teraz aj Mazarina. Mnohým dvoranom ide pritom iba o moc a pomstu. Dúfali, že po smrti kardinála sa tí, ktorí upadli do nemilosti, opäť dostanú k moci, ale na prekvapenie väčšiny sa kráľovná rozhodla spoľahnúť práve na Mazarina - inak známeho zberateľa diamantov. Medzi nimi dvoma sa totiž vyvinul intenzívny dôverný vzťah, plný vášne a lásky... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (10)
Neurazí, ale ani nenadchne. Někdejší nezničitelná princka Fantaghiró, Alessandra Martines, hraje docela dobře a na roli královny se určitě hodí. Scénář je trochu překombinovaný: kdo se trochu nevyzná v historii, zvláště té francouzské, může ztratit nit a pak už se nechytí. Ještě že ve Francii mají tolik historických lokací, protože produkce do filmu moc neinvestovala: digi triky působí hodně amatérsky a zmateně pobíhajcí nešťastníci narvaní do historických kostýmů (jinak se tady komparzu nedá říct), kteří vrhají odskakující gumové "kameny" se postarají o nechtěně humornou vložku v jinak vážně pojaté romanci. ()
Historická freska s velmi věrným zobrazením královny Anny a kardinála Mazarina / - víte Vy, že nikdy nebyl vysvěcený na kněze ? / ..... Nečekejte třaskavou akci, či dobrodružství. Je to ale přesný obraz francouského kompromitujícího dvora ve výtečném kostýmním provedení. Pohoda, napětí, ale i laskavost. ()
1. díl: Neskutečně rozvleklé historické romantické drama, které... až se to bojím napsat, ale nějak mě průběh prvního dílu nudil. Proto jsem se snažil spíše než tu velkou romanci mezi královnou a kardinálem vnímat všechny ty krásné kostýmy a lokace a první díl mi začal ubíhat trochu rychleji. Přesto všechno to ale za více než dvě hvězdičky být nemůže, uvidíme za týden. ** 2. díl: Lehké zpestření v podobě staršího Ludvíka a jeho románku s Marií, neteří kardinála, ale i tak se pořád nemohu zbavit pocitu, že jsem se při sledování druhého dílu nudil. Sice o poznání méně než minulý týden, přesto však nemohu jít s hodnocením výš než o hvězdičku. Zvlášť, když mne začala postava kardinála neuvěřitelně iritovat (tím, jak byl furt tak strašně důležitej). *** ()
V husté síti intrik se trochu ztrácel samotný příběh. Kromě toho mě žádná z postav nedokázala zaujmout natolik, aby mi na ní záleželo, přičemž především kardinál Jules Mazarin ve mně záhy probudil mírnou averzi, která se zvyšovala přímo úměrně s přibývajícími minutami. Příjemné zpestření poněkud nezáživného vyprávění přišlo až ve druhém díle spolu s mladým králem Ludvíkem XIV. Sice se vůbec nepodobal malému chlapci Ludvíku XIV. (ani zralému muži Ludvíku XIV., který se mihl v úvodu a v samotném závěru vyprávění), ale vnesl do děje alespoň trochu svěžího vánku a jeho láska ke kardinálově neteři Marii Manciniové představovala milou a zároveň dojemnou epizodu. Dále musím konstatovat, že filmový štáb měl patrně k dispozici značně omezený rozpočet a tím pádem i značně omezený počet komparzistů - ale to je to poslední, co bych chtěla rozebírat. VELICE slabé 3* ()
Příjemný historický film. 1) Televizní film se vždy bude potýkat s rozpočtem a musí být víceméně založen na dialozích. Pokud ovšem si autoři vezmou za cíl ságu plynoucí v rozmezí dvaceti let, pak nemohou stačit ani tři a půl hodiny. Z uvedených premis vyplývají i hlavní nedostatky filmu - mnohé je v něm jen naznačeno a divákovi neznalému historie je tedy téměř nečitelné. Přímo úsměv vyvolávají opakovaně nasazované záběry exteriérů či celá "lidová" pekařská linka, snažící se o zřejmou nemožnost - prorvat klasickou televizní inscenaci někam do blízkosti svých bohatších bratříčků z filmové branže. 2) Na druhé straně srovnání dvou mileneckých vztahů snímku dodalo až jakési zdání filosofické hloubky. 3) Přidejme příjemné herecké výkony, nenudný scénář a uměřenost v přizpůsobování dialogů dnešní době (věc u dějepisných snímků poměrně vzácná) a všeobecně historickou když ne věrnost, tedy alespoň nedostatek zřejmých kiksů (na rozdíl od běžné americké produkce) a dostaneme příjemný zážitek...přinejmenším pro diváky, kteří mají rádi dějiny. ()
Galerie (12)
Photo © France 2 (FR2)
Zajímavosti (3)
- Natáčanie prebiehalo v Burgundsku na zámku Château de Bussy-Rabutin, ktorý sa nachádza v obci Bussy-le-Grand, ako aj v obci Noyers-sur-Serein. Ako scenéria slúžili ďalšie hrady a zámky ako Brissac, Le Plessis-Macé, Le Plessis-Bourré, Le Lude, Blois a Chambord. (Arsenal83)
- Kardinál Mazarin mal typický taliansky prízvuk, čo tu v originálnom znení v podaní Philippe Torretona nie je vôbec rešpektované. (Arsenal83)
- Hocí sa tu hovorí o vzťahu Anny Rakúskej (Alessandra Martines) a Mazarina (Philippe Torreton), dodnes je to len špekulácia bez dôveryhodných dôkazov. (Arsenal83)
Reklama