Reklama

Reklama

Obsahy(1)

... a byli spolu šťastni až do rána. Hana Brejchová a Vladimír Pucholt v hořké komedii Miloše Formana... Mladičká blondýnka Andula pracuje v obuvnickém závodě a žije na internátě v malém středočeském městečku. Na jednoho muže tu připadá deset žen, přičemž většina těch mužů je už ženatých. Andula touží, stejně jako většina jejích kamarádek, po trošce prosté lidské lásky. Je nezkušená, snadno uvěří slibům a lichotkám. Poté, co vedení závodu zorganizuje seznamovací taneční zábavu ve spolupráci s Československou lidovou armádou, prožije Andula mimořádně trapný večer ve společnosti tří obstarožních záložáků. Téměř podlehne jednomu z nich, ale pak se o ni začne ucházet mladý pražský klavírista Milda, který celou dobu hrál k tanci. Když s ním Andula stráví noc, je přesvědčena, že právě on je ten pravý. O dalším víkendu se za svou láskou vypraví do hlavního města. Když se však seznámí s chlapcovými rodiči, zjistí, že vše je jinak... Dnes již klasický snímek Miloše Formana patří k vrcholným dílům české nové vlny. Sklízel úspěchy na celém světě, v roce 1967 byl jedním z pěti neanglicky mluvených filmů, nominovaných na Oscara. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (413)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Kde domov můj, kde domov můj... Geniální scéna s tóny české národní hymny při bizarně >vypjaté< situaci stran příjezdu A. k Mílovým rodičům, symbolicky završující Formanovo až patafyzicky reálné a krutě humorné podobenství o mladické nerozvážnosti, českém šosáku a době, která vzývala stádo a nepotřebovala charaktery... Faktem pak je, že i z hlediska dnešního pohledu na >malého českého člověka< tenhle film prostě nestárne. Dnes už jen holt místo odpoledních čajů chodí stádní omladina na noční tuctucárny a vytrendovaní protekční nýmandi na podobná >všelidsky ožehavá< témata točí sobě rovné sračky... ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Top 10 Českého filmu. Geniální filmová souhra a nemalý podíl všech tří pánů a to sice Jaroslava Papouška, Ivo Passera a samotného Formana. Věřte tomu že tyto tři pánové málokdy filmového diváka zklamali. Hořká tragikomedie o osamělé dívce, která vytrvale hledá tu svou pravou lásku. Krásné a vtipné dialogy, nádherná dobová amtosféra se všemi tehdejšími atributy, skvělé scény-především ta závěrečná postelová, dobré herecké obsazení-především ve spojení ze všemi těmi neherci kteří zde hrají, osobně bych vyzdvihl především lidské herectví, hřejivý a vtipný humor naučený a poznaný hodně ze života v podání původně neherce J. Šebánka, dále zde zazněli pěkné dobové písničky atd. atd. Opravdu excelentní tragikomický film, od mého oblíbeného režiséra a pro mě osobně jeho druhé nejlepší československé filmové dílo hned po filmu Hoří má panenko které si přeci jenom cením ještě o malý stupínek výše. Formanův nesentimentální, ale chápavý pohled, s nímž se dokázal podívat na všechny ty obyčejné lidi kolem sebe, ho proslavil nejen doma a nejen v tomto filmu ale už třeba v dřívějším snímku Černý Petr či pozdějším již zmíněném Hoří má panenko. České filmové režiséry znal už ve světě kdekdo, a Forman bylo to nejzvučnější a nejžádanější jméno už hodně dávno předtím. Prostě světový pojem. Snad jsem ještě zapomněl dodat že film se tenkrát natáčel ve Zruči nad Sázavou ke které dodnes svým způsobem tíhnu také, a to sice z jednoho prostého důvodu. Měl jsem tam odtud mojí babičku která by mohla vyprávět. No nic nemůžu jinak než za 5* prostě 95 %. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Všední den zavedeného komunistického režimu. Den mimo fráze, den mimo deklamace, v žádném případě ne den-blbec. I tak je toho dost. Až husto. Bototovárna plná mladých strádajících žen, o něž se nemá kdo ucházet. Z maloměstské selanky vylézá postupně - krok za krokem - věcný, neiluzívní a také nijak lichotivý obraz toho, co střední i starší generace stále uchovává - pokud neztratila příčetnost - ve své paměti. Milostné scény pražské, v nichž "exceluje" (slovo exhibuje by bylo výstižnější) starší i mladá generace zhruba stejně a ukazuje "hloupku" (nejde o můj překlep, ale o záměr) tehdejšího duchovna. V něčem tu je předvídána Papouškova homolkovská volná trilogie, další živočichopis němé většiny té doby. Zprostředkovaná hořkost, nepředpojatá věcnost, šeď, z níž není úniku. I to může být - a také je - klasikou. V tomto případě formanovskou. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Konfrontace vidění obyčejných věcí očima zamilované ženské, očima mužskýho (nezamilovaného) a očima rodičů. Všednodennost skvěle navozena záběry do továrny, do hospodského sálu nebo do obýváku. Skvělé dialogy. I když scénář občas působí roztříštěně, stejně se celkově jedná o zážitek, i díky hereckému obsazení. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Velmi milé překvapení. Zahraniční tvorbu režiséra mám rád, ale po opakovaném promítání oslavovaného Hoří, má panenko, který se u mě prozatím nesetkal s dostatečným pochopením (či snad vzýváním jeho domnělé geniality), jsem pojal určitý předsudek a měl z dalších Formanových československých snímků obavy (Papouškův podíl na scénáři tomu věru nepřidal). Po zhlédnutí Lásek ovšem musím poupravit názor. Humor zde totiž (na mě) více než dobře funguje. Ať už ta jeho groteskní podoba na plese, tak „hláškovací“ doma u Mildových rodičů (zvláštně rodinná postelová scéna byla opravdu vypečená). Možná je škoda, že byl příběh neukotven (jak rychle a neurčitě začal, tak i skončil), a co se týče humoru, toho mohlo být také o něco více. Jinak jsem ale spokojen, a musím se porozhlédnout po dalším tvůrcově tuzemském počinu, tento hodnotím solidními 4*. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (49)

  • Jaroslav Kříženecký ve své knize „Menšík“ uvedl, že Vladimír Menšík (Vacovský) během natáčení taneční scény s Hanou Brejchovou (Andula) svou hereckou kolegyni neustále rozptyloval různými vtípky, které vyvrcholily větou: „Hani, cítíš, jak mi stojí?“ Brejchová se měla během scény tvářit otráveně, protože její postava by raději tancovala s Mildou (Vladimír Pucholt). Scéna se na několikátý pokus nakonec natočila, ale Brejchová od té doby tvrdila, že s Menšíkem a se zvířaty zásadně nehraje. (raininface)
  • Film sa objavil v ankete "100 najlepších svetových filmov" britského časopisu Empire na 89. mieste. (Raccoon.city)
  • Snímek málem nevznikl, jelikož hlavní dramaturg Barrandovského filmového studia tehdy prohlásil, že je to nejnudnější scénář, jaký v posledních letech četl, naivní a nepravdivý. Naštěstí vedoucí tvůrčí skupiny Barrandovských filmových studií Jiří Šebor a Vladimír Bor projekt nakonec prosadili. Argumentem pro výrobu projektu byla také skutečnost, že měl minimální rozpočet. (Kubrickon)

Související novinky

Zemřel scenárista a režisér Ivan Passer

Zemřel scenárista a režisér Ivan Passer

11.01.2020

Ve věku 86 let zemřel významný filmový scenárista a režisér Ivan Passer. Přítel a blízký spolupracovník Miloše Formana spolupracoval na scénářích k filmům Lásky jedné plavovlásky nebo Hoří, má… (více)

53. ročník festivalu MFF Karlovy Vary je za námi

53. ročník festivalu MFF Karlovy Vary je za námi

08.07.2018

53. ročník největšího filmového festivalu v Česku je u konce. Festival, který byl zahájen vzpomínkovým filmem na Miloše Formana Lásky jedné plavovlásky (1965), se letos nesl ve znamení velkých… (více)

Filmové hvězdy ve Varech

Filmové hvězdy ve Varech

19.06.2018

53. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary startuje již 29. června a pořadatelé nyní konečně odhalili seznam zahraničních osobností, které se na nadcházejícím festivalu ukážou. Mezi ta… (více)

Vary přivítají šestici domácích režisérů

Vary přivítají šestici domácích režisérů

02.06.2018

53. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary uvede v soutěžním programu rovnou šestici českých snímků. V každé ze soutěžních sekcí se představí dva domácí režiséři. V Hlavní soutěži se o… (více)

Reklama

Reklama