Reklama

Reklama

REVENANT Zmrtvýchvstání

  • USA The Revenant (více)
Trailer 1

Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (Cinemart)

(více)

Videa (20)

Trailer 1

Recenze (2 355)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Pro mě mírné zklamání. Technicky jsem nečekal nic jiného než nejvyšší kvalitu a to potvrdilo se. V tomhle ohledu impozantní dílo od Lubezkiho přes vizuální efekty (medvěd) až po mix zvuku. Je zajímavé, jak sekvence jako třeba první útok indiánů nebo medvěd, jsou dneska skoro samozřejmostí a před pár lety by jejich natočení nikdo nevěřil (aneb co všechno Cuaron změnil díky Childer of men). Bohužel pro mě od Iñárrity čekám už asi moc, protože se mě film prakticky emočně nedotkl. Celá ta bolestivá cesta za pomstou je až moc umělá a zrychlená (jak dlouho vlastně trvalo Glassovo zmrtvývstání?) a čekal jsem, že na mě film nechá stopy jako asi jako medvěd na Glassovi... marně. Když odmyslím drsné scény, tak jsem vlastně ten film neprožíval, jak bych měl (když si vzpomenu na 21 gramů, Babel, Amores Perros... tak je mi smutno). Třeba takový herecký souboj Dicapria s Hardym pro mě osobně vyhrává Hardy, protože DiCaprio i přes všechno to utrpení v mých očích je "málo mrtvý" (nemůžu si pomoct, to je osobní, ale jeho oči, ty jeho oči, prostě ty oči vědí, že neumírají... má je čisté, bez utrpení, které tam potřebuju - Klaus Kinski hadr). Technicky 5*, emočně 3*... PS: Iñárritu prostě není Malick, i když se o to chvílemi snaží... ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Pionýrský Bear Grylls v krajině bez Boha. Je zajímavé sledovat, jak se vyvíjí western coby žánr, v 50. letech byli indiáni ti zlí, s nástupem demýtizačních anti-westernů cca 70. let se optika obrátila a indiáni byli naopak ti dobří...a v postmoderní současnosti není už dobrá ani jedna strana. A tenhle rastr má i svou vnitřní logiku - v zemi, kde právě probíhá střet dvou civilizací a západní civilizace bílého muže pomalu vytlačuje v líté vyhlazovací válce civilizaci původních přírodních kultur, nemá Bůh své místo, je to země, krajina bez boha, bez bohů... Iñárritu prochází zajímavým vývojem a hledáním Boha v krajině připomíná Terrence Malicka (Revenant nejvíc připomíná samozřejmě asi jeho film Nový svět, jen má zcela rozdílné vyznění, když jeho leitmotivem je čistě westernový motiv pomsty), s tím rozdílem, že oproti Malickovi žádného Boha nenalézá, Bůh nietzscheovsky mlčí, nebo prostě už vůbec neexistuje... S tím souvisí zvolený explicitní naturalismus - detailní popisné scény jsou mistrovsky natočené, realita je dovedena téměř k dokonalé autentičnosti (bohužel mi s tím nekoresponduje až příliš hollywoodsky nadsazené řetězení nehod a zranění, hlavní hrdina chvílemi už vypadal, že vládne nějakou superschopností). Co se formální stránky týče, zaujme především Lubetzkého kamera, je dechberoucí sledovat nám nasnímané a komponované scény, tentokráte nepluje v jedné dlouhatánské nepřetržité jízdě jako v Birdmanovi, ale střídá umělecké polohy, hru přírodního světla, panoramatické okouzlení, deformaci detailem rybího oka...vysoké uznání zaslouží též trikové scény, například scéna napadení medvědicí je tak dokonale provedená, že se skoro ani nechce věřit, že jde o počítačovou animaci, absolutně věrná nápodoba skutečného světa... A pak ještě Leonardo DiCaprio, představitel ,,fyzického" herectví, který zřejmě pochopil, že nejlépe svůj herecký talent vydestiluje v rolích, v nichž musí plížením překonávat nějaký fyzický handicap, nezapomenutelná byla scéna ve Vlkovi z Wall Street, nyní se plíží skoro celý film... ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem něco na styl Černého roucha v kombinaci s McCarthyho Krvavým poledníkem a svým způsobem jsem to i dostal. Škoda že včetně častých, nadbytečných a především nechtěně hloupých jakože mysticky symbolických vsuvek. Držet se to čistě v oné rovině "nehostinná divočina, pragmatičtí drsní trappeři, indiáni na válečné stezce, přežití, nekonečné zasněžené dálavy, skučící vichry, p-o-m-a-l-é tempo", tak by to bylo ještě lepší. Jakkoli to nepochybně má pár slabých či zbytečných pasáží, tak když už je to dobré (což platí o většině stopáže), tak je to sakra že dobré. Z velké části díky syrové atmosféře, uchrčenému výkonu hlínu žeroucího Lea, fantasticky (jakkoli tradičně) pod vousiska si mručícího Hardyho i toho Gleesona, který tam až nečekaně sedl. A nelze nezmínit kameru; na plátnech nic tak "zarámování hodného" nebylo k vidění od Až na krev. Celkově tedy jednoznačně spokojenost, byť s nemalými výhradami. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Viděno v kině. Musím ovšem souhlasit s komentářem El-Barto. Bejt to kratší nebo míň utahaně hloubavý, to by byl teprve sakra trhák! První půlka, než se DiCaprio vyhrabe z hrobu, byla skvělá. Útok medvědice bylo něco tak šílenýho, že i já - už zcela otupená milionem mých oblíbených krvákových hororů - jsem se u toho cukala a zbývá si jen představit, jak těžký to asi bylo natočit. Jsou tam hromady úžasných záběrů, např. bizoni nebo útěk po řece a DiCaprio si nejspíš vážně s tímhle sáhl na dno svých hereckých možností. Není asi moc velkej rozdíl v tom spát ve skutečným vykuchaným koni a jeho slizké napodobenině. Nicméně, musím to napsat, byla to nuda. Líbila se mi epizoda s indiánem, strašně moc se mi líbil Hardy a hlavně Gleeson byl parádní, závěrečný zúčtování bylo taky dostačující, ale ty skoro tři hodiny se stráášně vlekly. Přítel vedle mě zíval a nejspíš litoval, že mě nepřemluvil, abysme šli na Hvězdné války. A co se týče DiCapria, velice moc mu už konečně přeju Oscara, klidně za tuhle roli, hrál výborně, ale ve filmografii má role, za který by Oscar seděl mnohem víc (např. už vůbec ta jeho první nominace měla být proměněná!). Dávám něco jako 75-80%. PS: A že tam hrál Kristoffer Joner jsem zjistila až ze závěrečných titulků. Tutově to byl nějakej neidentifkovatelnej vlasáč z úvodu. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Leonardo ho tentoraz dostane. A nie preto, že by hral lepšie ako vo Vlkovi, ale preto, nakoľko si to vytrpel. Takto veľkoprodukčný, superhviezdny, Lubezkim nasnímaný a lokáciami a počasím poctivý survival nepotrebuje zahustenejšiu zápletku. STAČÍ, ŽE PROSTE JE. Rovnako ako stačí Eiffelovke, že proste stojí. Pretože niekoľko desiatok rokov žiaden ďalší s podobnými proporciami nevznikne. Vtipné je, ze absenciu hutnejšieho príbehu Revenantovi vytýkajú diváci, ktorí šli opakovane na prefarbeného Mad Maxa, v ktorom nie je reálny jediný exteriér, a v ktorom niekto dve hodiny uháňa autom cez púšť, aby ho pred cieľom napadlo sa vrátiť. Príbehom Revenanta je kontinuálny boj o prežitie. Zrada druha, stretnutie s indiánom s krvácajúcim srdcom, pomoc bezbrannému nevinnému. A toho všetkého NÁSLEDKY. Osud a naša možnost ho ovplyvňovať. Karma. A pre nás, súčasníkov, tiež uvedomenie, že zatiaľ čo my dúfame v užitie si, niekto pred nami dúfal v prežitie. Každý deň. Poetické artové vsuvky Revenanta nie sú pseudoart, je to art pre masy, podobný, aký obsahoval Ridleyho Gladiator. Akurát menej gýčový, pretože Inárritu od masového diváka za tú dekádu očakáva nejaký vývoj vnímania. Alejandro, je neuveriteľné čo si ochotný podstúpiť (a riskovať) pre nakrútenie dosiaľ nevideného. Chivo, si Boh. Úžasný zvuk a mejkap. Alive a The Edge sa stávajú snehovými vločkami v Revenantovi, poletujúcimi vo vetre Tanca s vlkmi. Ďakujem kinematografii, zase raz po dlhej dobe. Pre toto žijem. ()

Galerie (105)

Zajímavosti (62)

  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 183,6 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 533 mil. (NIRO)

Související novinky

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

05.10.2023

Skvělé zprávy pro fanoušky kyberpunku či sci-fi žánru obecně. Hra Cyberpunk 2077 se totiž oficiálně dočká hrané adaptace. Po úspěšném anime seriálu Cyberpunk: Edgerunners se tak bude jednat o další… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

22.12.2022

Když na jaře roku 1996 dorazil do kin blockbuster režiséra Jana de Bonta s názvem Twister, jeho vír zábavy doslova zbořil kina. Snímek s velmi štědrým rozpočtem 92 milionů dolarů díky svému poutavému… (více)

Nový Predátor má název, už se natáčí

Nový Predátor má název, už se natáčí

28.07.2021

Loni na podzim přišlo oznámení, že se slavná značka Predátor dočká dalšího zářezu. K režii nového filmu nastoupil Dan Trachtenberg (Ulice Cloverfield 10), mimo to jsme ale nedostali žádné nápovědy k… (více)

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

30.08.2020

Herečka Elizabeth Debicki (Tenet, Krycí jméno U.N.C.L.E.) se upsala hlavní roli v nové špionážní minisérii ze druhé světové války Code Name Helene. Na produkci seriálu se bude podílet studio… (více)

Reklama

Reklama