Režie:
Sabine BernardiScénář:
Sabine BernardiKamera:
Moritz SchultheißHudba:
Roland AppelHrají:
Rick Okon, Maximilian Befort, Liv Lisa Fries, Katrin Heß, Silke Geertz, Gilles Tschudi, Sigrid Burkholder, Julia E. Lenska, Daniel Rodic, Peter Foyse (více)Obsahy(1)
Dvacetiletý Lukas objevuje svět dospělosti, noční život gay barů v Kolíně nad Rýnem za doprovodu loajální fag-hag a každodenní trapné situace, do kterých se dostává kvůli své probíhající proměně - narodil se totiž jako dívka. Především však potkává svého prvního osudového chlapa, svalnatého a divokého Fabia. Rozvinutí jejich flirtu je základem pro průšvihy i možnou lásku v drzé sexy komedii, která je zároveň citlivým vhledem do transgender dospívání. (Mezipatra)
(více)Recenze (12)
...stále a mile mě překvapuje německá kinematograie... filmy okrojových témat jsou opravdu výjimečně dobrá... s odvahou se pustili do tématu transsexuality a fakt skvělé... lidské, nepřibarvené, skvělý herecký Rick Okon (skutečně klobouk dolů)... inu láska je blázen a kdož jsi bez předsudků, shlédni a posuď sám ()
No vida, i já mám předsudky - stejně jako Ine (Friesová) mě taky napadlo, jestli to stálo za to. Možná ale proto byl film nejen méně šablonovitý, ale zároveň gay-friendly i subverzivní; nešlo jen o tu změnu pohlaví, ale že jeden své biologické pohlaví neporazil zcela a druhý dostal šanci se k "normálnímu" vztahu vrátit aspoň oklikou (ve vulgárnější verzi se o to pokoušel i další gay ve filmu). Okon byl v těžší roli výborný. I s pomocí skvělých maskérů. // 73% ()
Pro mne úplně první takto zpracované téma "na plátně". S postavou "Lucase" se sice neztotožňuji, ale musím uznat, že byla zahrána fakt krutopřísně. Délka filmu, chemie mezi těmi dvěma, hudba (!!!) a opravdu zajímavé téma, to jsou ty ****. Když nad tím tak přemýšlím, Volný pád, die Welle, Das Experiment, Goodbye Lenin, Romeos..., německá kinematografie vážně boduje! ()
Mám bohužel zcela minimální přehled o queer problematice a její filmové reflexi, takže nepopírám, že v tomto kontextu může mít Romeo a Romeo své kvality, které mi jednoduše unikají. Každopádně jsem v něm však nedokázal vidět víc, než šablonovité "issue movie", které se vyvíjí přesně dle nejotřepanějších konvencí a stereotypů (včetně těch etnických) a avizovaný vhled do "transgender dospívání" poskytuje velmi didaktickou, explikativní cestou - až tím trochu připomíná nějaké osvětové video do sexuální výchovy. ()
Rozumím tomu, že jde o téma, které je potřeba zpracovávat, ale už nerozumím tomu, proč se to musí dít takovouhle formou. Romeos je totiž ve všech aspektech průměrným snímkem, který se nesnaží o žádné přesahy. Sledovat Lukasův příběh je jako číst špatnou detektivku, ve které hned po první stránce víte, kdo je pachatelem. Nedočkáme se žádného překvapení, vše jede jako po másle, nebo spíše jako podle šablony. Přitom by šlo téma zpracovat mnohem záživněji - potenciál je nemalý. Líbilo se mi ovšem prostředí Kolína, zamilované pohledy (pro ty mám prostě slabost) a vcelku zábavná blondýnka ke konci. HUDBA: Roland Appel - moderní elektro tepy. Hm, co dodat nevím - podobný přístup se u okrajové kinematografie stává pomalu klišé. ()
Galerie (16)
Photo © Pro-Fun
Reklama