Režie:
Michael BayKamera:
Ben SeresinHudba:
Steve JablonskyHrají:
Mark Wahlberg, Dwayne Johnson, Ed Harris, Rebel Wilson, Tony Shalhoub, Anthony Mackie, Rob Corddry, Tony Plana, Bar Paly, Jeff Chase, Ken Jeong, Kurt Angle (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Cvičitel ve fitness studiu, Daniel Lugo, touží po velkých penězích. Poté, co navštíví motivační kurz jakéhosi Asiata, je rozhodnut pro to, aby zbohatl, udělat cokoliv. Ve fitness studiu se setkává s různými bohatými lidmi, a tak se rozhodne jednoho z nich, milionáře Victora Kershawa, unést. Ke svému plánu si najde i společníky. Jedním z nich je jeho kolega, cvičitel z klubu, Adrian Doorbal. Druhým je zákazník studia a bývalý, propuštěný vězeň, Paul Doyle. Skupina skutečně po několika nezdařených pokusech Kershawa unese. Násilníci ho mučí a Lugo je přesvědčený, že donutí Kershawa podepsat převod svého majetku na své mučitele. Po několika dnech, kdy je Kershaw vystaven skutečně tvrdému mučení, se Lugovi podaří donutit oběť převod majetku podepsat. K tomu, aby byl převod platný, však potřebují i notáře. Tím je shodou náhod majitel fitness studia. Daniel ho přemluví, a on skutečně převod posvětí a svým podpisem stvrdí. Lugo a jeho kumpáni se teď potřebují zbavit Kershawa. Muže se pokusí zabít několika různými způsoby. Kershaw však vše doslova zázrakem přežije a nakonec se po dlouhém mučení a věznění dostává do nemocnice. Přivolaní policisté mu nevěří, že byl mučen a že se mu skupina násilníků pokusila vzít život. Kershaw dá na radu soukromého detektiva, kterého si najal, a z nemocnice prchne. Je to právě včas. Jeho tyrani se ho pokoušejí v nemocnici znovu zabít. Kershaw pověřuje případem soukromého detektiva, Eda DuBoise. Ten o případu skutečně sežene dostatek důkazů a uvědomí policejního ředitele. To už však povedené trojici násilníků docházejí Kershawovy peníze. Proto trojice unese krále místního pornoprůmyslu i s jeho přítelkyní a chce z něj dostat majetek podobným způsobem, jako to udělali u Kershawa... (TV Prima)
(více)Videa (30)
Recenze (1 321)
Michael Bay ve svém nejvíce john-watersovském módu přináší zvrhle přebujelou vizi perverzní podstaty amerického snu. Scénář podle reálných událostí mohl vzniknout jako moralizující drama či coenovská absurdita, ale jen díky Bayovi a jeho excesivnímu vizuálnímu stylu nabývá našňupaně rozjívenou podobu, která současně celému projektu dodává vyšinutou meta rovinu. Nikdo jiný by nedodal příběhu z devadesátek tu potřebnou mid-90s nesoudnou zhůvěřilost v maximálně atraktivním moderním hávu. ()
Žádný nový film Michaela Baye jsem neviděl téměř přes deset let, proto mě u PAIN AND GAIN překvapilo, že ani v roce 2013 se nezbavil některých svých stylistických nešvárů, přes podezřelé a okoukané barevné filtry, super zpomalené záběry (nebýt jich tak se PAG vejde pod dvě hodiny) a ikonické záběry hrdinů snímané od země k nebi. Nicméně řežijní styl stranou, PAG je velkým překvapením, neboť se absolutně vymyká jejékoliv Bayově předchozí tvorbě. Víceméně neakční snímek je holdem ironii, kritice konzumerismu a běžného amerického snu a velká porce zábavy se tu nadělala i z fenoménu bodybuldingu. Podstatný díl na tom samozřejmě má především herecký ansábl s Markem Wahlbergem včele (který pravidelně dokazuje, že udělat srandu sám ze sebe mu jde velmi dobře - viz. OTHER GUYS, BOOGIE NIGHTS apod.). Nicméně já bych rád PAIN AND GAIN viděl raději třeba v podání bratří Coenů, surovější styl a méně eyecandy momentů by mu prospělo. ()
Chlapci žijúci posilňovňou a anabolikami sú zväčša jednoduchšieho razenia, to je zrejmá vec. Takže fakt, že tupé nabúšené tupelá sú nabúchanými tupelami, a tak sa celý čas i správajú, sám osebe žiadnu iróniu ani pridanú hodnotu neprináša. Rovnako žiadny humor nevzbudzuje fakt, že si aj primitívnejší ľudia chcú zrealizovať svoj americký sen. Prečo nie? A ako inak si ho majú splniť, než tak, nakoľko siaha ich znížená mozgová kapacita? To nie je irónia, to je fakt. Rovnako je faktom mediálna plejáda kadejakých miss Rumunsko, silikónových krások, penisových poradkýň, podpriemerných zabávačov, či magnátov pornopriemyslu. Ako v Amerike, tak u nás. To, že politická korektnosť sadla i na uvedené typy ľudí je smutnou vizitkou propagandy anti diskriminačnej lobby. V tejto línii film trafil párkrát do čierneho a za to (a za škaredo krásnych psíkov) dávam aj 40%. Inak je to stupídna anabolická pičózia a filmársky je to podpriemer, kvalitatívne maximálne tak na úrovni motivačných videí kadejakých kariérnych guruov. ()
Všechny potenciální odrazové můstky k něčemu chytřejšímu a satiričtějšímu zabíjí fakt, že na režijní sesli sedí Michael Bay. Tvůrce s mentalitou, vkusem a etickým rozhledem desetiletého školáka. Pain and Gain je ztělesněním toho, co se mi na filmech hnusí. Zesympatičťování ubohých záporných postav, zlíbezňování násilí, cílení na první signální, primitivní humor. Argument, že je film ve skutečnosti kritickou výpovědí o hloupých, primitivních a povrchních postavách, je jen lacinou výmluvou, kterou si lidé sami před sebou mohou obhájit smutný fakt, že jim veškerá ta tupá tělesnost, fóry na účet tlustých lidí / gayů / přistěhovalců, glorifikace násilí atd. přijdou opravdu cool. Stejně jako Bayovi. ()
Před tím, než jsem na to šel do kina jsem byl ve fitku. Pump už jsem bohužel necítil, ale stejně jsem si to fakt užíval. Bay to natočil neuvěřitelně dynamicky a i když tam není moc akce stále se něco děje. To ovšem neznamená, že to neobsahuje hluchá místa. Občas mi vadily i zbytečné voiceovery, ale co naplat. Ústřední trojice je boží (Dwaynea Johnsona budete mít stejnak nejradši), rumunská striptérka půvabná a prostě mě to fakt pobavilo. ()
Galerie (208)
Zajímavosti (70)
- Krisztina Furton (Keili Lefkovitz) používá zbraň Colt Commander ráže .45 ACP. (dc125)
- Grigovo (Michael Rispoli) Lamborghini bylo ve skutečnosti žluté. Ve filmu je fialové. (Element2)
- Na některých zbraních policejního týmu je možné si všimnout kolimátorů EOTech s holografickým zobrazením bodu. Zatýkání ve filmu probíhá v roce 1995. Daný typ kolimátorů se ale začal používat až o tři roky později. (Adrai)
Reklama