Režie:
Philippe LabroScénář:
Philippe LabroKamera:
Jean PenzerHudba:
Michel ColombierHrají:
Jean-Paul Belmondo, Carla Gravina, Jean Rochefort, Charles Denner, Jean Desailly, Jean Martin, Maurice Garrel, Michel Beaune, Fosco Giachetti (více)Obsahy(1)
Bart Cordell se vrací do Francie převzít impérium svého otce, který zahynul při letecké katastrofě. Je však obviněn z pašování drog a začíná tušit, že otcova nehoda i jeho obvinění jsou součástí rafinovaného spiknutí. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (86)
Škoda Belmonďáka a určitě i Dennera s Rochefortem v takovém filmu. Snaží se, ale je to k ničemu. Režiser Labro sice při psaní filmů zužitkoval informace, které získal během novinářské práce, ale ten příběh je zmatený, přetažený za vlasy a hlavně naprosto zabit neustálými snovými scénámi, flashbackami, zpomalovačkami, odbočkami a já nevím ještě čím. Možná tady byl pokus o umělecký politický Thiller, ale nevyšel. Po filmu se mi akorát točila hlava, pokoušel jsem si dát dohromady, co jsem vlastně viděl a myslel si, že střihač musel být šílenec. ()
Role "Následníka“ možná není pro Jean-Paul Belmonda úplně typická - přesto jako vždycky představuje svérázného chlapíka, který si své problémy řeší sám … jde jenom o to, jestli to zvládne. Díky retrospektivním prostřihům mi děj zpočátku připadal poněkud zmatený a chvíli trvalo, než jsem se zorientovala - ale to nemusí být nutně chyba filmu, protože tentokrát jsem byla mírně nesoustředěná ... ;-) ... Nakonec se střih ukázal být velice zajímavý, originální a na svou dobu novátorský - dodal příběhu větší díl napětí i atmosféru určité osudovosti … a neomylně ho dovedl k jednoznačnému a nekompromisnímu závěru. ()
Klasický syžet politických thrillerů sedmdesátých let - boj jedince proti hydře nadnárodních společností - vyjadřoval deziluzi vývoje po Mai 68. Francouzské společnosti jsou prodávány do cizích rukou (hádejte, čí cizí ruce to jsou, jak po stránce národnostní, tak po stránce ideové), a pokud to nejde po dobrém, přikročí se k násilí. Tvůrci filmu by si rozuměli s Václavem Klausem - v pozadí příběhu se skrývá strach z ES. Podobný film, co se týče desiluze: Probuď se špione. ()
Příšerný paskvil. Spousta vyloženě blbě natočených scén , včetně snad všech flasbacků, zpomalovaček , vidin a bůh ví čeho ještě. Po první půlhodině kdy se jakože profiluje profil Barta Cordella a my poznáváme jaký je to idiot, se detektivní část vcelku rozběhne, ale je však neustále ubíjena debilními proslovy a prupovídkamy. ()
Jean-Paul Belmondo zahrál vlivného boháče parádním způsobem a musím přiznat, že mě ze začátku arogance hlavní postavy zaskočila, ve smyslu nešlo sympatizovat.. Výrazně to celé podepřeli pánové Charles Denner a Jean Rochefort, no a samozřejmě nechyběly ani krásné ženy.. Být následníkem a převzít žezlo po tragicky zesnulém otci působilo jako dost velký problém, jen jsem si kladla otázku, zda-li to Bart Cordell zvládne.. Vadila mi jediná věc a tou byl střih, naprosto pomatený střih, kdo tohle provedl, nemohl být střízlivý či při smyslech, vážně nevím, možná experiment.. ()
Reklama