Reklama

Reklama

Spálené stodoly

  • Francie Les Granges Brulées (více)
Trailer

Obsahy(1)

Vyšetřování vraždy, které je současně psychologickým soubojem mezi vyšetřujícím policejním komisařem a ženou, odhodlaně hájící vlastní rodinu. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer

Recenze (88)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že jsem od samého začátku podezřívala Jeana Bouise, ten jeho knír musel být snad schopen i brutální vraždy. Tohle je jeden z filmů, kdy se nedá říci, kdo má vlastně hlavní roli, ale já v tom mám jasno, že to byla Signoretová. Byla to jedna z mála francouzských hereček, která byla ochotna jít kvůli roli i do tepláků a přitom to neměla zapotřebí. Zahrála by dámu i v těch teplácích a uklízečku ve velké večerní. A k jejímu umu se přidal jako sekundant Alain Delon tentokrát výjimečně mluvící hebkým hlasem Eduarda Cupáka. Chudák Crauchet se nevymanil z žánrového stereotypu a opět hrál svého uťápnutého manžela. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Filmová sociologická studie, které míval obojživelníky konzumující národ ve zvyku vydávat za kriminálky - a dobře dělal. Ve vsi, kde ani lišky nedávají dobrou noc, protože tam dávno umřely nudou, skrývá hebká bělostná pokrývka lecjaký starý hřích a nový poklesek, ale v okamžiku, kdy krví mladé cizinky a studenou modří získá barvy francouzské trikolóry, začne tát a odkrývat ještě nepříjemnější věci než obvyklé psí exkrementy, jak bývá zvykem u nás. Tradice jsou jen o málo zkostnatělejší než objekty, které začnou závodit, který z nich dřív vypadne ze skříně, pod ledem vře láva a ti, pro které jsou tradice už jen prázdným pojmem, by za sebou místo mostů s chutí spálily stodoly, protože ty jsou už jen symbolem nikdy nekončící a beznadějné dřiny místo rodné hroudy. Souboj ocelové matriarchy Signoret s ledovookým vlčákem Delonem má grády, o jakých si mnohé moderní thrillery mohou nechat leda zdát, tím spíš, že jde o utkání nelítostné, ale z bezděčným respektem každé strany pro tu druhou a ať vyhraje kdokoli, oba tratí... SS bych dala všechna existující herecká ocenění, Delonovi bych dala... bych dala. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Francouzské kriminálky se odlišují od těch ostatních tím, že vyšetřování a pátrání po zločincích není (alespoň většinou) alfou omegou filmového vyprávění, jde spíše o dramata lidí, do jejichž životů zasáhl zločin. Jednou z nejryzejších a zároveň nejpovedenějších ukázek tohoto subžánru jsou právě "Spálené stodoly". Krimi se postupem času mění v rodinné drama a na povrch vylézají fakta, která měla být zamlčena. Promrzlá atmosféra horského městečka, ledově klidný Alain Delon se svým přesvědčivým hereckým minimalismem (s Cupákovým hlasem mi z něho málem naskakovala husina), výtečná Simon Signoret a silně atmosférický hudební doprovod Jeana-Michela Jarra vás přikovají na hodinu a půl do křesla. 100%. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Takový syrovější až chladný, detektivní příběh, který sníh a mráz jen umocňují. Na starých francouzských filmech se mi líbí ta klasická hra očí, dlouhých pohledů a výrazů ve tvářích, kdy divák více vnímá tíhu nastalé situace. Žádné zbytečně rychlé střihy a skákání z obrazu do obrazu, ale dlouhé pasáže proložené tichými dialogy. Hudba překrásná a zbytečně nerušící běh dramatu, zaznívající jen v některých místech. Nebýt takového prazvláštního závěru, dám plný počet. Simone se mi vizuálně moc nelíbila, avšak uznávám, že na druhou stranu působila velmi důstojně a jako skála, o kterou se může celá rodina opřít. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Mám rád atmosféru v starších francúzskych filmoch. Je dobré, ak v príbehu, ktorý je psychologickým súbojom dvoch silných osobností, dostali príležitosť osobnosti herecké. Dokonca som po veľmi dlhej dobe videl Renata Salvatoriho. S filmom Spálené stodoly mám vlastne iba jeden problém, a to ten, že som výrazne zmeškal jeho začiatok, takže jeho hodnotenie je iba predbežné. Celý film som videl až po šiestich rokoch a netypicky som mu pridal hviezdičku. Je to naozaj herecký koncert, pričom Simone Signoret som vnímal ako matriarchálneho Jeana Gabina a Alain Delon mi zasa svojou zarputilosťou pripomenul poručíka Columba. Ostatné postavy a postavičky boli iba naznačené, ale z nich ma zaujala postava predsedu súdu. A nemôžem zabudnúť na výbornú hudbu, i keď nie som obdivovateľom Jeana Michela Jarrého. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Herec vysvětlil důvody nesváru s režisérem takto: "Lidé nechápou, že rozkazovat chci pouze průměrným partnerům. Nikdy jsem neterorizoval Blieria, Melvillea ani Viscontiho! Ti jsou někdo! Je pravda, že jsem řekl režisérovi, aby odešel a jeho práci jsem převzal, ale udělal jsem to z toho důvodu, že on nebyl schopen film udělat a někdo ho přeci udělat musel." (theSaint)
  • Alain Delon se obával, že roli není schopen uhrát díky svému fyzickému sevření. Domníval se, že vyšetřující soudce má určité předpoklady zevnějšku, který odpovídá povolání. Obavy, že postava by měla odpovídat postaršímu, seriózně vyhlížejícímu a movitějšímu pánu, kterému je minimálně přes čtyřicet, se ukázala jako mylná. Reakce byly kladné. (theSaint)
  • V epizodní roli manželky soudce Larchera (Alain Delon) se objeví dcera Jeana Gabina Florence Moncorgé-Gabin, která u tohoto filmu pracovala jako skriptka. Za nápadem obsadit ji stál Alain Delon. (vesper001)

Reklama

Reklama