Režie:
James MangoldKamera:
Phedon PapamichaelHrají:
Matt Damon, Christian Bale, Jon Bernthal, Caitríona Balfe, Tracy Letts, Josh Lucas, Noah Jupe, Remo Girone, Ray McKinnon, JJ Feild, Corrado Invernizzi (více)VOD (5)
Obsahy(2)
V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (Cinemart)
(více)Videa (21)
Recenze (1 054)
Další skvělá role pro Christiana Balea a jak jinak, opět bravůrně zahraná! To ona a herec samotnej jsou polovinou otáček této zábavné, odlehčeně šmrncovní rychlojízdy s komorními podtóny. Mangold vnáší režijně do každé scény jasný směr k cílové rovince, a ve finále bohatě servíruje hned tři rezumé příběhu. Právě o jejich vyváženosti a emocionální i myšlenkové vazbě by se ovšem dalo diskutovat, čímž se dostáváme k fatálnímu handicapu snímku. ()
Pekne sfilmovaná dráma Ford versus Ferrari. Ťažké americké autá versus talianske športové a nekompromisný súboj dvoch značiek, vynaliezavých konštruktérov a celého športového tímu ponúka film Le Mans ´66. Na čele s výborným Mattom Damonom a Christianom Baleom. Scenáristicky boli všetky postavy dostatočne prepracované, hlavná dejová línia plynie priamočiaro a záverečné minúty ponúkajú tie najdramatickejšie momenty. Závody boli napínavé, preniesli správnu dávku adrenalínu, obáv a emočné pnutie. Ten film je dobrá jazda s pedálom na podlahe, v maximálnom výkone, vyhovujúcom tempe a príjemnou hereckou posádkou. ()
Le Mans '66 bych moc rád označil za obrovské letošní příjemné překvapení. Jenže to by byla hodně velká lež. Ne však proto, že by to byl špatný film, ale protože pro mě jeho vysoká kvalita vlastně žádným překvapením není. A tak po skvělých (a nikterak lživých) trailerech přichází po všech stránkách prvotřídní sportovní drama, jemuž v krasojízdě nebrání nic zásadního. Máme tu skutečnými událostmi inspirovaný příběh, jenž je sám o sobě dostatečně zajímavý a poutavý na to, aby dokázal zapůsobit i v rámci slabší realizace. Ta zde ovšem nepřipadá v úvahu, protože všichni tvůrci režijně velmi schopným Jamesem Mangoldem počínaje a herci v čele s bezvadně se doplňujícím duem Matt Damon - Christian Bale konče tady zařadili nejvyšší rychlostní stupeň a jedou celých 150 minut (!) až na doraz. Díky tomu Le Mans '66 dokáže divákům parádně prodat nejen strhující scény závodů, ale i veškeré řešené konflikty (osobní i pracovní). Pro fandy závodnických snímků samozřejmě naprostá povinnost a patrně největší filmová událost od (srovnatelně dobrých) Rivalů. 85 % ()
Tak takhle by měl vypadat film o závodních autech. Nechybělo nic. Šedesátky a sedmdesátky byly zlatým věkem automobilismu, nejen na závodních okruzích. Dnes by asi jednu přiblblou švédskou holčičku kleplo kdyby viděla co se propálilo paliva a pneumatik na okruzích všelikých to závodišť své doby. Různérychlostní, vytrvalostní a rallye závody byly v těch časech nesmírně populární. Samozřejmě, že značky soutěžily mezi sebou. Výhra v závodech znamenala zvýšení prodeje aut mezi běžnými spotřebiteli. Neznám podobrnosti ohledně Shelbyho, Forda a Ferrariho a tak spoléhím na pravdivost filmu. Zdá se, že pan Ford byl dost sketa. Předpokládám, že ti starší v panu Ferrarim poznali Rema Girone z mafiánské Chobotnice. Ať si kdo chce co chce říká, Ford GT 40 byl nádherná kára! Dávám za 5 rychlostních stupňů. * * * * * ()
Tenhle film je jedna velká nafouknutá bublina. Stačí do ní píchnout a pod povrchem nezůstane nic. Ano pravda, víc než závodní auta nebo formule mě baví rallye či moto GP, ale i tak třeba rivalové se kterými se to srovnání prostě nabízí, ať chcete nebo ne, mě bavili daleko víc i díky postavám kterým člověk jejich motivaci a odhodlání věřil. Tohle je celé takové prázdné a studené a když už mě ani můj oblíbenec Bale nebavil, tak už je potom něco opravdu špatně a ani ta precizní technická stránka to potom nevytrhne.35% ()
Galerie (60)
Zajímavosti (51)
- Ken Miles (Christian Bale) nosí brýle značky Ray-Ban 4089 Balorama. (DBlitz)
- Režisér James Mangold se snažil o minimum CGI, proto na tribunách vidíme skutečné komparzisty a tratě jsou plné stovek reálných aut. (CinemaRanger)
- Ford v roce 1966 postavil na start 13 vozů GT40, aby „bylo zajištěno“, že alespoň jedna posádka zvítězí. Už pouhou jednu hodinu od startu závodu obsadili vozy GT40 první tři příčky. (l3ricktop)
Reklama