Režie:
Wes BallKamera:
Enrique ChediakHudba:
John PaesanoHrají:
Dylan O'Brien, Kaya Scodelario, Aml Ameen, Thomas Brodie-Sangster, Ki-hong Lee, Will Poulter, Patricia Clarkson, Blake Cooper, Dexter Darden, Jacob Latimore (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Podzemní výtah Thomase vyvezl na louku obklopenou vysokými zdmi. Vůbec na nic si nepamatuje, dokonce si zpočátku nevzpomíná ani na vlastní jméno. Hned po příjezdu jej přivítá skupina dalších mladíků, které již dříve potkal stejný osud. Vytvořili zvláštní komunitu, která se na tom podivném místě snaží přežít a zároveň neúnavně hledá únikovou cestu. Možnost utéct mají každé ráno, kdy se ve zdi otevírá obrovská brána. Ta jim však pouze umožňuje vstoupit do obrovského a neustále se měnícího bludiště, které jejich nový domov obklopuje. Nejlepší a nejodvážnější běžci hledají cestu ven a postupně mapují jednotlivé části labyrintu. Mají na to jen čas vymezený denním světlem, večer se brána uzavírá a kdo se nestihne včas vrátit, mezi stěnami labyrintu nepřežije. Zůstane po něm jen přeškrtnuté jméno vyryté na stěně. Labyrint se totiž v noci mění na děsivé místo plné nejrůznějších nástrah, kvůli nimž se pravděpodobnost přežití v jeho útrobách limitně blíží k nule. Thomase přesto bludiště neustále přitahuje. Možná za to může i fakt, že je jiný než ostatní chlapci. Jemu jedinému se zdají podivné sny o minulosti a o záhadné organizaci skryté pod zkratkou W.C.K.D. Navíc právě jeho jméno vykřikne nový pasažér, kterého přiveze další výtah. K překvapení všech to ale není chlapec, ale dívka (Kaya Scodelario). A právě ona možná drží klíč od brány jejich vězení. (CinemArt)
(více)Videa (6)
Recenze (1 038)
Není to vůbec špatné. Zápletka samotná i její uchopení coby dobrodružné fantasy na pozadí psychologického soužití skupinky "vyvolených" zvládají udržovat pozornost po celou dobu v bdělých mezích, a přestože námět představuje pro dnešní dobu typický, ambiciózní "velkofilm pro mladé", vizuálně stylizovaná forma je často zastíněna komorními scénami, v nichž se vyostřují konflikty mezi postavami a tajemný labyrint je nám pouze popisně představován. A to je dobře, jelikož ani myšlenkové vyznění a ani akční vnitřek bludiště nemají dostatečný potenciál na to, aby se jimi divák propletl k velkému nevšednímu zážitku. Film tak brzy z hlavy vymizí, ale ta trocha, co v ní zanechá, je veskrze pozitivní. 65% ()
Everything is change. I Wacoslav1 is change. Ano ano už tomu tak bude. Kdyby mi někdo před pár lety řekl, že vyrazím do kina na film plný náctiletých zasranů a ještě ho ohodnotím, tak jak jsem ho ohodnotil asi bych se dotyčnému vysmál, ale ono to nebylo vůbec špatný. Už trailer byl slibnej a samotnej film je příkladem snímku jakej mi osobně vyhovuje. Máme tu rozehranej zajímavej příběh kterej vtáhne do děje a donutí diváka přemýšlet, ale zároveň to na konci do sebe pěkně zapadne a dozvíme se co se děje a proč. Pravda ten konec není až tak šokující, a nepředvídatelnej a taky je tam jasnej prostor pro pokračování, ale ušlo to. Pravda hlavní hrdina byl ok a s tím zbytkem náctiletých blbečků z nichž někteří byli až extrémně nesympatičtí se nějak nedokážu ztotožnit, ale zase když už mě tu nějaká postava vyloženě srala, tak vzápětí chcípla což se mi líbilo. Jinak film má slušnou atmosféru a opravdu kvalitní zvukový efekty. Jenom škoda, že ta akce je zase strašně zběsilá a nepřehledná, ale tak takhle už se dneska točí skoro všechno. Nicméně jako celek dobrý. Líbilo se mi to.70% ()
Prvních 30 minut skvělých v nadprůměrné dobrodružné podívané, která působí mnohem dospěleji, než kdy producenti dovolí takovým Hunger Games. Twillightem si pusu raději ani špinit nebudu. Pro mě překvapení s hororovými prvky a kdo má rád podobné útěky z vězení neměl by zase tolik váhat nad návštěvou kina. Čert ví jaké bude pokračování, osobně bych se velmi nerad dočkal dalších Resident Evilů. 60% ()
Já vám říkám, že třetí díl bude na obrovským parníku uprostřed oceánu... A jestli ne, ať se propadnu do pekla obrovského bludiště. Jen nevím, které je horší. Běhat uličkami a nechat se nahánět robotími "rmuty" nebo si hrát na plácku s klukama. Přiznám se, že bych těm pitomcům nejdříve vytmavil, proč za ty dva roky postupně nevysekali zářezy do betonové zdi, po kterých se pak dá vyjít z bludiště ven jedna radost, než aby tam furt běhali jak blm blm blm mik mik kukačka kohoutí. A kdyby přece přišli se seriozním vysvětlením (což se ve filmu nestalo), pak teprve bych chápal, proč se před pavoučími terminatory schovávají v slaměných chýších. A tak je to s celým filmem. Nic nedává smysl, ksichtí se to lacině a už od začátku víte, že to bude průser... nebo pochvala. ()
Juvenilní dystopické postapo (tak to zní sofistikovaně, že jo?), jenž je stejně primitivní jako dřevěný žebřík, který mládežníci zarputile odmítali použít. Ti hoši, přepečlivě nafintění a představující paletu všech barev, vůbec byli jacísi divní. Spousta drobných náznaků a především ta jejich netečnost směrem k dívce naznačovali, že po večerech se v proutěných chýších nehrálo jen sudoku a dáma, jenže tady o hledání sexuální identity nešlo a co je horší, o alegorii už vůbec ne.. Chvíli hra na strunu záhadnosti, pak už jen honění s robotickými pavoučky a pointa, která je stejně trapná jako když máte poluci na školním táboře a dozvíte se to až jako poslední ze třídy. Dávno nejsem cílová skupina, ale i kdybych byl, Ballovo bloudění v aktuální popularitě teen-survivalů by mě nechalo chladným. William Golding by hleděl, jakým směrem se vše stáčí. A Pán much? Ten si nad tím dole spokojeně mne ruce.. ()
Reklama