Režie:
Sergio MartinoScénář:
Ernesto GastaldiKamera:
Giancarlo FerrandoHudba:
Luciano MicheliniHrají:
Claudio Cassinelli, Mel Ferrer, Massimo Girotti, Aldo Massasso, Roberto Posse, Gianfranco Barra, Gino Pernice, Barbara Magnolfi, Franca Scagnetti (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Detektiv vyšetřuje brutální smrt mladé prostitutky a záhadný nájemný vrah se mezitím zaměří na svědky. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (31)
Tak nějak se mě to nedotklo, snad ta přehnaná kombinace thrilleru s funesovskou taškařicí při honičkách a přesunech autem, mi pořád narušovala atmosféru, včetně neustálé řešení brýlí. A upřímně mě překvapuje to vysoké hodnocení. Asi to budu muset sjet ještě jednou a případně své hodnocení doplnit či upravit. ()
Nevěrohodná zápletka nemusí znamenat špatný film. Podezřelá smrt nezletilé si jede svojí ligu, kde je násilí na ženách provázeno příjemnou hudbou a proloženo komediální automobilovou honičkou, jak vystřiženou z Četníků s Funésem, či running džouky s brýlemi hlavního hrdiny. Vyzdvihnout musím scénu na pouti, kde si napřed užijeme dynamicky snímané nožky půvabné dívky na řetízkáči, aby vše vyvrcholilo přestřelkou na horské dráze chvílemi snímané z první osoby. A ten zlodějíček, kámoš hlavního hrdiny byl megasympatickej. Není to žádné veledílo, ale bavil jsem se celou dobu. ()
Směs policejního thrilleru a gialla s izolovanými komediálními prvky v honičkových scénách. Dobrý profesionální film, v němž mne překvapil a zaujal Claudio Cassinelli v roli policisty Germiho. Časté změny nálad, umně podbarveny působivou hudbou. Realistické vykreslení prostředí zločinu (zvláště prostituce) i protagonistů s vhodnými herci, to vše brání dát tomuto (u nás) málo známému filmu méně než 3, 5... ()
No to byl ale divný film. Tak podivně rozkročený mezi giallem, policejním dramatem a slapstickovou komedií v automobilových honičkách, že si nejsm jistý, jestli Martino zvolil ten správný přístup. Každopádně, Claudio Cassinelli se svým rozháraným účesem je tady ultrasympaťák a jeho vyšetřovací způsoby silně připomenou neortodoxní metody Belmondova Stana Borowitze. Skoro bych se nedivil, kdyby tam byla nějaká pozdější inspirace. ()
Protože nejsem nijak znalý v žánru gialla, hodnotím film jako film, a tady mi tedy hodně vadí totální nevyrovnanost rovin vyprávění - hudba ze šantánu, která kolovrátkově zní celým filmem, a to i ve chvíli, kdy bych snad mohl cítit nějaké emocionální záchvěvy (balíček na motorce), ta mne drala snad nejvíce. Poté zmatený střih, skákání z tématu na téma, podivné a nelogické chování postav včetně policistů, a tak netradiční způsob pátrání, že by i Belmondo žasl, jaké kraviny jsou možné. A to vození se po detailech (třeba brýle) mi přišlo spíše úchylné, než nějak smysluplné a rozvíjející. Pro mne zmatený a značně stylově i žánrově nevyrovnaný film, s děsivou kamerou i střihem, nesympatickými postavami, scénářem postaveným na vodě, a zcela nesouznící hudbou. ()
Zajímavosti (1)
- Ve scéně v kině hraje předešlý film od Sergio Martino Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave (1972). (sibskyn)
Reklama