Epizody(6)
Obsahy(1)
Celých šest týdnů budou moci diváci České televize sledovat osudy tří velmi odlišných párů z různých koutů republiky, které se rozhodly, že v létě roku 2012 vstoupí manželství. V seriálu ale nebudeme pouze svědky předsvatebních příprav a svatebního veselí těchto dvojic, ale především se staneme svědky jejich nejrůznějších partnerských a rodinných peripetií. Proč jsou vlastně spolu a co si od vzájemného soužití slibují? Režisérka dokumentárního seriálu Erika Hníková (Ženy pro měny, Nesvatbov) ve spolupráci se scénáristkou Irenou Hejdovou (Děti noci) zvolila observační metodu natáčení, kdy tvůrci jen minimálně manipulují s natočeným materiálem a nechávají svým hrdinům co nejvíce prostoru a přirozenosti. (Česká televize)
(více)Videa (5)
Recenze (83)
Ano, páry byly vybrány velmi tendenčně, rozhodně nešlo o nějaký sociologický vzorek a nelze tedy říci: Takhle to dopadne, když se lidi chtějí vzít. Myslím ale, že své si tato dokumentární série (nebo reality show chcete-li) splnila. Často to bylo opravdu zábavné a některé lidi by to mohlo vést i k zamyšlení. ()
Tato nepovedená veřejnoprávní reality show smutně dokladuje klesající úroveň zpočátku nadějné dokumentaristiky Eriky H. Navždy svoji je naprosto zbytečný projekt, který zřejmě chce rozvíjet "velké" téma svateb; téma, které Hníková poprvé naťukla v Nesvadbově, ale v tomto případě ho rozbředává do bulvární, myšlenkově impotentní a o ničem nevypovídající homevideové slátaniny. Když Navždy svoji srovnáme s koncepčně podobnými Manželskými etudami od Třeštíkové, tak rozdíl je do očí bijící. Zatímco Třeštíková umožňuje náhled k pochopení různých souvislostí a dobového kontextu, a tedy divák je schopen pochopit "proč", "jak" apod., u Navždy svoji to prostě nejde - Můžeme si zde maximálně vytvořit povrchní názor na konkrétní dvojici, a to ještě pouze ze zkreslených a polovičatých informací! Vybrané dvojice nereprezentují vůbec nic obecného, jen sebe - a navíc to vypadá, jakoby byly záměrně vybrány extrémní páry jen s potenciálem "bavit diváka". Kamera zabírá z větší části především konfliktní situace, nebo naopak pro většinovou společnost situace "divné" (modlení); Hníková se ptá na hlouposti a šťourá se v intimitách, neustále opakuje v různých variacích otázku "co se změní, co se změnilo..."; před kamerou se únavně řeší, co se točit bude a co ne (což opět souvisí s konfliktními situacemi)... Navždy svoji nepoloží žádnou zásadní otázku, nepokusí se na žádnou odpovědět, znechutí pohled na institut manželství a ústí v jeden jediný nevyhnutelný cíl: Prázdná bulvární reality show. ()
Nevím, pokud chce režisérka hledat "sondy do nitra moderní české společnosti" a možnost "přemýšlet o podobě našich mileneckých vztahů i o smyslu svatebního obřadu v současném Česku", jak jí k tomu pomůže to, že záměrně hledala "extrémní dvojice". Navíc dost nepříjemné bylo mlžení ohledně Isabell, o které jinak všichni včetně režisérky ví, že je pornoherečka. Tím víc se místo opravdovosti podpoří povrchnost a nesrozumitelnost kontextu. Chvílemi nebylo jasné, kdo víc režíruje. Isabell: "To se mi nelíbí." Režisérka: "Co?" Isabell: "Že točíš toho pána." Režisérka: "Aha, tak promiň, to jsem nevěděla." ()
Nevím, co je horší. Zda opět ten výběr elity nebo to, že na to může někdo koukat s tím, že to dokáže dobře ohodnotit. Dokumentární??? To snad né. Připadám si, že vždy přepnu na jiný program. Opravdu chceme tohle na !ČT! vidět? Nevím, co tím chtěl básník říct - vlastně vím, z obsahu, ale za mě se to teda vůbec nepovedlo. Co takhle vyzkoušejte překonat svůj osobní rekord při sledování tv pořadu v tom, kolikrát vám během něj hlavou proběhnou věty typu to je ale blbec, to je kráva, je tohle vůbec možné.... apod. V tom případě bych dala plný počet. Nejvíc je mi líto asi těch dvou malých kluků. Mít za matku pornoherečku a "otce" lempla co se jí nechá vydržovat...snášet jejich nálady, rozepře a věčný hulákání...úžasný dětství. ()
Zajímavý pohled na vztahy, svatební přípravy, svatbu a následných pár dni po svatbě u tří párů, které se výrazně liší. Je zajímavé pro křesťany uvědomit si na základě tohoto dokumentu, na čem stojí či nestojí vztahy lidí nevěřících. A také pro ty, kdo v Boha nevěří, jak se na manželství dívají lidé věřící v Boha. Jinak dobře a zajímavě udělaný šestidílný dokument. ()
Galerie (31)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (2)
- Natáčení tét sondy do nitra moderní české společnosti začalo v dubnu 2012 a skončilo v průběhu ledna 2013. (ČSFD)
- Režisérka dokumentárního seriálu Erika Hníková ve spolupráci se scenáristkou Irenou Hejdovou zvolila observační metodu natáčení, kdy tvůrci jen minimálně manipulují s natočeným materiálem a nechávají svým hrdinům co nejvíce prostoru a přirozenosti. (ČSFD)
Reklama