Režie:
James WanHudba:
Brian TylerHrají:
Vin Diesel, Paul Walker, Jason Statham, Michelle Rodriguez, Jordana Brewster, Tyrese Gibson, Ludacris, Dwayne Johnson, Kurt Russell, Tony Jaa, Djimon Hounsou (více)Obsahy(2)
I auta můžou létat. Alespoň pro nesmrtelnou sérii Rychle a zběsile to platí. Její hrdinové už stihli prožít a přežít neuvěřitelné věci, teď však narazí na nepřítele, vedle něhož všichni jejich dosavadní soupeři připomínají bandu dětí z mateřské školky. Statham hraje Deckarda Shawa, živý stroj na zabíjení, který vycvičila elitní vojenská jednotka. Pokud vám příjmení téhle postavy něco připomíná, pak se nepletete. Shawův mladší bratr Owen obtěžoval naše hrdiny v šestém díle tak intenzivně, až ho připravili o život. A rozrušený Shaw starší se rozhodne, že na oplátku připraví o život je a všechny jejich blízké. Bez ohledu na to, jak rychlí či zběsilí budou. (Cinemart)
(více)Videa (24)
Recenze (1 371)
Ještě chyběl Walker při honičce na severním pólu, Diesel při rvačce v raketoplánu a jeden z těch černochů na dívčím růžovém kole. Ještě větší, drzejší, dražší, hlučnější, absurdnější. Absence míry, limitů, pravidel. Dějově je to mělké, ostatně jako vždy, tempo je fajn, ale prostě mě to nechytlo. Čeho je moc, toho je příliš. Všichni museli minimálně sedmkrát zařvat, nebo aspoň skončit na invalidním vozíku. James Wan to ukočíroval solidně, vše je poměrně přehledné, ale ta vata kolem mi nesedla. Hrdinové melou o rodině, Rodriguez čumí do blba a trápí jí její ztráta paměti, Diesel si neodpustí otravné mentorské kecy, mnozí něco kváknou, jen aby něco kvákli, často je to pitomé a absolutně bez života. Prostě testosteron bez překvapení!! Když už přijde, je mimo moje chápání. Už bych to víc netěžil, nedojil, chcete-li. Elegantní rozloučení s Paulem Walkerem naopak potěší. ()
Pokud jsem šestce dal slabší čtyři, musím dát sedmičce "jen" lepší tři. Finální akce je totiž tentokrát Achillovou patou celé podívané a jde o podobně zbytečně přehuštěný digitální bordel, jako v závěru čtvrté Smrtonosné pasti. Také zamrzí nedostatečné využití kráčející skály Dwaynea Johnsona (nebyl čas kvůli San Andreas?) a možná až příliš schématické využití záporáka Jasona Stathama, který skáče do děje ryze účelově, aby vždy něco zkomplikoval. Ocenit si naopak zaslouží to, že si James Wan na své první velké produkci nevylámal zuby a že tvůrci filmařsky ustáli rozloučení se sympaťákem Paulem, jemuž se tímhle filmem dostalo pocty, o jaké se ostatním hercům ani nesní. Byl jsem dojatý, nenudil se, ale ani ta vnitřní rozechvělost z finální scény mě nenakopne výš než na 70%. Přesto jsem spokojený. Série jede dál a ustála svou nejtěžší zkoušku. Teď je jen otázkou, jakým směrem se vydá po ní. Jednoduché to mít nebude. ()
Nebýt těch naprosto zbytečných digitálních vylomenin s dronem a helikoptérou na konci, bylo by to ještě lepší, protože jinak je v sedmém Rychle a zběsile snad všechno lepší než minule. Postavy mají co říct, akce je sice většinou velmi přes čáru, ale aspoň je zábavná a kromě výsadku aut zaujmou i souboje muže proti muži (a ženy proti ženě). Zejména Vin Diesel proti Jasonu Stathamovi... Tomu prosím pěkně říkám pořádné finále! Jinak i já musím smeknout před trikaři, protože jsem měl za to, že Paul Walker je digitální až úplně na konci, před tím setsakra dojemným sestřihem, nicméně jak jsem viděl v "making of", on byl digitální mnohem dříve. A mě to ani jednou nenapadlo. ()
Nejpříjemnější je, že po minulých hrátkách s letadlem a mezidálničních skocích působí sedmička většinu času uvěřitelněji. Ne snad, že by auta s padákem nebo přechody z jednoho mrakodrapu do jiného způsobem letmo byly podle skutečných událostí, ale jakási jiskra větší živočišnosti se v nich nezapře. Snad za to může 4D zážitek, díky kterému jsem na vlastní kůži ochutnal všechny pády či vývrtky. Snad má zásluhy loučení s Paulem Walkerem, které funguje na dojemnou výbornou. Nejpozitivnější dojmy ale zanechává domácké finále, které různorodým zapojením všech zúčastněných překonává už tak dech beroucí pasáže z Kavkazu i Emirátů. Způsob přestupování, Rockova představa léčení zlomenin a v první řadě měření sil mezi Dieselem a Stathamem jsou atrakce napumpované adrenalinem až k zážitkové dokonalosti. V rovině filmů, u kterých přemýšlím nad případnými chybami až pár hodin po odeznění zrychleného tepu, tahle parta stále nemá konkurenci. ()
Wan udělal to, co chtěl každý soudný člověk udělat už x dílů zpátky. Vzal veškerou dialogovou výplň, vyhodil ji z okna a na její místo dosadil permanentní akční náhul, který je naládovaný fan-servicem, entuziasmem a nápady. Dojemná není rozlučka s Walkerem, která přichází až příliš pozdě a je teda fest na sílu, nýbrž Wanova schopnost koordinovat několik plánů akce najednou, zároveň ji levelovat do dalších, ještě větších sekvencí a zároveň si udržet kvalitní rytmus, aby nehrozila nuda. Což je teda na poklonu. O to víc, že každý dostane svůj moment a až na otravného Gibsona zazáří. Včetně Tonyho loktů, Rondiných lámaček a Vinova obřího klíče. Když se ozvaly chorály a začal regulérně ikonický náskok do finálního fightu, který Johnson zakončí sestřelováním dronů záchrankou, už jsem se jen pobaveně tetelil v sedačce. Je to strašná chujovina a Wanovi občas ujíždí míra u stopáže jednotlivých sekvencí. Ale kašlat na to. Tahle série má za kamerou konečně kreativní mozek a vydolovala ho sakra poctivě. Už ten úvod je někde úplně jinde než zbytek Linem koordinované série. ()
Galerie (146)
Zajímavosti (89)
- Film je k 18. máju 2015 štvrtým najlepšie zarábajúcim filmom všetkých čias. (Zeker)
- Honička vozů a následně i černého autobusu, během níž se Toretto (Vin Diesel) a spol. snaží vysvobodit hackerku Ramsey (Nathalie Emmanuel), se odehrává v pohoří Kavkazu v Ázerbájdžánu, ale natáčela se na hoře Pikes Peak v rezervaci Pike National Forest ve státě Colorado. (Majklkm)
- Zápas v americkém fotbalu, který sleduje Hobbs (Dwayne Johnson) v nemocničním pokoji na TV, je záznam zápasu univerzitní ligy mezi týmy Miami Hurricanes a Florida State Seminoles z 16. 11. 1991. V něm můžeme vidět přímo Johnsona, který byl tehdy hráčem týmu, jak v dresu Miami "sackuje" quarterbacka soupeřova týmu ("sack" je označení pro situaci, kdy je quarterback sražen nebo vytlačen mimo hrací plochu). (BS)
Reklama