Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V nedaleké budoucnosti se odehrává příběh, jehož hrdinkou je nenápadná a tajemná dívka Ash. Svůj čas tráví stejně jako většina jejích současníků: nikam nechodí, s nikým se nestýká, hlavní a jedinou aktivitu nachází v hraní počítačových her. Ty však už dávno ztratily svou nevinnost, jsou návykové a zabíjení je v nich opravdové. Ash patří k nejlepším hráčům nebezpečné bojové hry, zvané Avalon. Když se dostane do hráčské úrovně "Speciál A", smrtelný hazard se pro ni stává děsivou posedlostí.

Pochmurně laděnou animovanou sci-fi natočil zkušený japonský režisér Mamoru Oshii (jenž zaujal jako tvůrce animovaného thrilleru Ghost in the Shell). Koprodukční snímek byl natočen s polským komparsem v Polsku. Spojuje hrané scény převáděné do animované podoby pomocí speciální technologie a počítačem vytvořeného světa. Za kamerou stál Grzegorz Kedzierski, který větší část příběhu umístěného do podzemních chodeb a sklepů, úzkých a temných uliček nasnímal do sépiové barvy. Hudbu japonského skladatele Kenjiho Kawaie nahrála Varšavská filharmonie. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (56)

Fingon 

všechny recenze uživatele

Jedním slovem umělecký zážitek. Dvěma slovy. A ta hudba (Kenji Kawai)... Tenhle film není pro každého, naneštěstí se k němu dostávají převážně fandové anime a pana režiséra - ale Avalon anime není, není dokonce ani animovaný, jak se uvádí v infu. Tento film byl natočen v polských reáliích a následně počítačovou animací upraven. Toto upravení ale zdaleka nejde tak daleko jako u Temného obrazu (http://www.csfd.cz/film/194929-temny-obraz-scanner-darkly-a/ ). Připravte se na to, že tenhle film je opravdu VELMI pomalý, ale rozhodně není nudný. Je plný symbolů a skrytých významů, ale pokud někdo na něco takového nemá náladu, není se co divit velmi nepříznivým hodnocením zdejších uživatelů. Pro informaci všem, kteří si stáhli verzi s japonským dabingem: film byl natočen v polštině a jak už to tak bývá, ani ten nejlepší dabing se originálu nevyrovná a to platí i o dabingu českém, který je už "tradičně" nejhorší, stejně tak jako český distribuční název... ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Ve všech směrech silně nevyrovnaný film. Fádní, jen rádoby efektní forma a vyblité bavy jsou většinu času poměrně ubíjející, a nezajímavé, sem tam však poslouží jako odrazový můstek pro obrazovou vychytávku, která vám v hlavě zůstane velmi dlouho (barevná večeře, zastávka tramvaje). Na druhou stranu ve vyblitých pasážích vyniknou Polské exteriéry, i interiéry, které naopak zcela nefungují v barevné pasáži. Příběh je místy značně zmatečný, jindy je velmi zábavné sledovat herní principy, aplikované na děj (hrdinka popadně "odněkud" raketomet, a neustále, z "mimozáběru" vytahuje nové a nové střely), stejně jako RPG prvky. Zvláštní je také jayková nevyhraněnost. Polští herci (jejichž herecký projev je navíc velmi stilizovaný, a jeden je vážně mizernej) jsou nadabováni japonsky (někdy lépe, někdy hůře, a 2 jsou vážně mizerně), v knihovnách mají knihy s Japonsky psanými názvy na hřbetech, ale na stěnách jim visí plakát s nápisem "Filharmonia Narodnowa". Hodně ale zvedá úroveň hudba Kenjiho Kawaie. A taky je zvláštní pozorovat, jak Mamoru Oshii všude cpe basety (nabízí se srovnání s jeho pozdějším Innocence, a v některých scénch je vidět zjevná inspirace bratry Wachovskými, kteří se s Matrixem zase inspirovali právě od Oshiiho) ()

Reklama

t_gon 

všechny recenze uživatele

Jak mohla dopadnout komprodukce Poláků a Japonců pod taktovkou (pro mnohé geniálního) anime tvůrce Mamory Oshîho (to skloňování je za trest…)? Experiment, který kombinuje „živé hraní“ s kompletním prostředím počítačové animace sklidil rozporuplné přijetí. Jedni ho oslavují, druzí minimálně „nechápou“. A já se přikláním k druhé skupině. On ten námět o blízké budoucnosti a jediné zábavě a šanci jak si slušně vydělat, je naplno se pustit do hraní virtuálních her. To že mají kupu vedlejších účinků teď není podstatné. Důležitější je ta prázdnota a sterilita, která ze snímků kouká každým druhým snímkem (fobie z cestovaní tramvají se tímto filmem jistě nezmenší). Strašně pomalé tempo, spousty nudných dialogů, absolutně nezáživný polský kompars a ten závěr je taky trošičku jinde. Jediné, co si od našich sousedů zapamatuji, je pohledná a neokoukaná Malgorzata v roli Ash a to, že polská filharmonie to umí pěkně rozjet. Bez těchto prvků by to hodnocení bylo taky jinde... ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Veľmi rozporuplná záležitosť, ktorej námet sľuboval predsa len viac. Osobne mi nesadla vizuálna stránka filmu, kde sa tá rozporuplnosť prejavuje minimálne rovnako, ako v scenári. No a do tretice sa tá schíza ukazuje aj v netradičnej koprodukcii, čiže je to tak divné, ako to aj znie....Japonsko a Poľsko, skôr by som povedal, že Japonsko verzus Poľsko. Výsledkom je remíza, ale keď ste očakávali víťazstvo, považujete ju za prehru. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Až sa divím že režisér geniálneho kúsku Ghost in the Shell, ktorý bol hlavným inšpiračným zdrojom pre Matrix vypustil do sveta niečo tak zlé. Zábavné však je, že v Avalone nájdete podobne ako v Matrixe akúsi "mytológiu". V prvej polhodine som si hovoril aký to má geniálny vizuál, lenže keď ten filter zlezie z kamery až posledných dvadsať minút, po tej polhodinke to nudí. Načo preboha poliaci hovorili japonsky, znie to rovnako príšerne ako keď angličania dabujú anime. Jediné čo môžem pochváliť je hudba. Pokiaľ má byť hlavným motívom to, že pre hráča je herná "realita" krajšia než tá skutočná, stačilo o tom natočiť nejaký kraťas a nie film naťahovať na 1:46. 4/10 ()

Galerie (41)

Zajímavosti (1)

  • „Třída Real“ byla ve Varšavě. (griph)

Reklama

Reklama